Gå til innhold

Finnes det bra menn der ute?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (26 minutter siden):

Ja de finnes i store mengder, men spørsmålet er hvorvidt du er interessert i å inngå kompromiss med dine egne krav og deg selv for å finne en. Samt hvor god du er på å spotte og avvise en fuckboy eller ti på jakt etter den bra mannen der ute. Er sjeldent bra å havne midt i fuckboyland der du ender opp mannebitter og stiller enda større krav til den gode mannen du aldri finner.

Det er akkurat det, å klare å inngå kompromiss. Hørte en fin metafor, hvor hver og en av oss har fått oss noen byggesteiner gjennom oppdragelse, oppvekst og livet. Noen byggesteiner er perfekte, andre har huller i seg. Likevel må vi bygge våre hus med dem. Så gjør vi den feilen at vi ser etter en partner som vil flytte inn i dette huset vi selv har bygget, men hvem vil vel det? Vi har helt glemt at vi kan ta våre perfekte steiner og sammen med partneren sine perfekte steiner kan vi sammen bygge et bra hus.

Anonymkode: c985f...15e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gå så langt som å si at de fleste menn er bra.

Anonymkode: 00c14...bc1

• Hjerte 1
Gjest Bombasi
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er akkurat det, å klare å inngå kompromiss. Hørte en fin metafor, hvor hver og en av oss har fått oss noen byggesteiner gjennom oppdragelse, oppvekst og livet. Noen byggesteiner er perfekte, andre har huller i seg. Likevel må vi bygge våre hus med dem. Så gjør vi den feilen at vi ser etter en partner som vil flytte inn i dette huset vi selv har bygget, men hvem vil vel det? Vi har helt glemt at vi kan ta våre perfekte steiner og sammen med partneren sine perfekte steiner kan vi sammen bygge et bra hus.

Ja, helt sant. Et godt samliv er egentlig et hav av kompromiss. Da er det sjeldent vellykket å tro at man er ufeilbar der man ser etter den perfekte som liksom skal smelte inn i ditt liv. Da ender man opp enslig inn i evigheten. Og bitter på et visst punkt. 

Dette med kompromiss er særlig viktig å huske på når man har bikket 30 år og har fått livet mer "satt". Man har grodd inn i tankebaner og rutiner, og bygd opp murer rundt en. Skal man finne kjærligheten så må man rive murer og være villig til å endre både tanker og rutiner. 

Dette er ikke et problem unge mellom 18-25 har. Da finner man en, og så smelter man livet sammen automatisk. Helt ukomplisert som den største selvfølge knapt uten hindringer/murer.

Endret av Bombasi
AnonymBruker
Skrevet

Er 43. Har møtt flere oppegående og hyggelige menn som har vært interessert i forhold. (Både yngre, samme alder og eldre) Men, så er det dette med den ubestemmelige kjemien da. At det skal klaffe sånn helt spesielt som det gjør med noen få når det er en ekstra tenning og gnist der. Hadde man kunne velge partner ut i fra kun logiske kriterier som kjekk, oppegående, snill, omsorgsfull osv hadde det vært mye letter å finne en partner. Men, så velger man dessverre ikke hvem den spesielle gnisten oppstår med da...

Anonymkode: 1bb97...a2b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 5/18/2024 at 9:04 PM, AnonymBruker said:

Hei. Har nylig blitt singel etter å ha vært i forhold de siste 14 årene. Er i midten av 30-årene og er veldig spent på om det er noe bra single menn å finne eller om alle i denne alderen er tatt? Er det bare «røkla» igjen? Seriøst spørsmål.  Og da mener jeg veldig bra både på utseende, personlighet og karriere.

Anonymkode: fc224...e0b

For det første så må jeg si at dersom du skal lete på datingappene så er det mye ræl. Du må ha tykk hud, tålmodighet og ro. Det er en jungel, der man må prøve å navigere seg til fastlandet. Det er dickpic, ghosting, kjefting, egoisme, lite samarbeidsvilje, aggressiv oppførsel. Det er gode menn der ute, men de blir fort plukket opp og man sitter igjen med det som er nevnt over. 😊 

Når det kommer til å skrive på kvinneguiden og være kvinne i 30-årene så er det utrolig mange menn her som viser aggresjon mot at eldre kvinner (over 30 år) er single og våger i det hele tatt å drømme om en kjæreste. Noen ganger så virker det som om de forventer og håper vi skal være låst inne i et bur og ikke bevege oss ut døren. Hvorfor det er sånn? Vanskelig å svare på. Å ha den type aggresjon mot andre er jo en projisering og en misnøye rundt eget liv, mest sannsynlig fordi at ingen vil ha dem på datingmarkedet. 😊

Anonymkode: 67361...392

AnonymBruker
Skrevet
On 5/29/2024 at 10:40 PM, AnonymBruker said:

Er 43. Har møtt flere oppegående og hyggelige menn som har vært interessert i forhold. (Både yngre, samme alder og eldre) Men, så er det dette med den ubestemmelige kjemien da. At det skal klaffe sånn helt spesielt som det gjør med noen få når det er en ekstra tenning og gnist der. Hadde man kunne velge partner ut i fra kun logiske kriterier som kjekk, oppegående, snill, omsorgsfull osv hadde det vært mye letter å finne en partner. Men, så velger man dessverre ikke hvem den spesielle gnisten oppstår med da...

Anonymkode: 1bb97...a2b

Jeg har også venninner som forteller meg at det er mye kvalitet i 40-årene av menn. Jeg, som er like gammel som TS, får ikke opp samme menn som dem. Tror jeg er litt for ung for dem 🙈 men tja ja.. gleder meg til å bli 40😊

Anonymkode: 67361...392

AnonymBruker
Skrevet

Nei, de finnes ikke. De har gått i sveipe-fella. Vil ikke binde seg forsi det er så gøy å sveipe. Deet kan alltids dukke opp ei som er yngre, penere, rikere... Så går de glipp av noe som kunne vært bra.

Har bare dårlige erfaringer. Nå velger jeg heller å bare ha sex med yngre menn mellom 38-35... De er ihvertfall klare på hva de vil ha, og de evner å prestere i senga. Gamle gubber på min egen alder får bare svømme rundt i dating-poolen til de synker og dør. Tafatte idioter hele gjengen.

Anonymkode: 4da28...f03

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/21/2024 at 1:18 AM, Helene1982 said:

Jeg har en konspirasjonsteori om sjekkeapper. Vi lever i en verden der vi ikke lenger gidder å vente på noe som helst. Vi blar og blar på tv og sosiale medier samtidig som vi er sammen med folk. Når det gjelder sjekkeappene er det stort sett menn som betaler for oppgraderte medlemskap, og det er ikke nok kvinner som er medlemmer. Det resulterer i at appene mater ut bot’er som snakker med menn, men som selvsagt ikke blir noe, og når de samme mennene da snakker med virkelige kvinner, gidder de ikke å engasjere seg, og kvinner responderer ikke på menn som har fisket med kanon. Og alle blir matte og motløse, da de opplever at responsen er generisk, så de blar videre. Dette er perfekt fir appene, da de tjener mer penger om ingen finner hverandre. 

Tror ikke menn trenger å snakke med bot-er for å bli matte og motløse, den jevne kvinne på appene gir virkelig lite av seg selv foruten til de kjekkeste mennene. Tror det er mer som typisk beskrevet på forumet her av menn, damer har for høy standard og tror de kan date de samme mennene som de kan ligge med, men gir ikke menn på eget nivå en sjanse.

Anonymkode: fafcc...98c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2024 den 21.04):

Hei. Har nylig blitt singel etter å ha vært i forhold de siste 14 årene. Er i midten av 30-årene og er veldig spent på om det er noe bra single menn å finne eller om alle i denne alderen er tatt? Er det bare «røkla» igjen? Seriøst spørsmål.  Og da mener jeg veldig bra både på utseende, personlighet og karriere.

Meld deg på Singelfestivalen da vel 🤪

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror ikke menn trenger å snakke med bot-er for å bli matte og motløse, den jevne kvinne på appene gir virkelig lite av seg selv foruten til de kjekkeste mennene. Tror det er mer som typisk beskrevet på forumet her av menn, damer har for høy standard og tror de kan date de samme mennene som de kan ligge med, men gir ikke menn på eget nivå en sjanse.

Anonymkode: fafcc...98c

Derfor man alltid ser penere kvinner med under middels pene menn? Se deg rundt på gata. På apper er det for mange menn, selvfølgelig får kun de beste napp da

Anonymkode: afa6d...9dc

• Liker 2
Gjest Blåmonster
Skrevet

Ja men dem er kun gira på bra damer, allså damer som er ferdig med X-en å har mål og mening i livet. Kan gjerne ha unger, men også en egen identitet utenom rollen (mamma)

Skrevet

For en tone det er i denne tråden. Så mange bitre sure tryner.

Why can't we all just get along!

Min erfaring er at folk oppfører seg sjukt rart i datingverdenen, blant dem må det være mange som en gang var oppegående og hyggelige mennesker som har blitt ødelagt av disse oppleggene her. Det er helt seriøst min teori. Det virker som en del er ute etter å få ut frustrasjon og avvise eller ghoste selv før de får en i trynet av den andre parten. Triste greier.

Jeg skjønner at ikke alle har denne opplevelsen, men for noen av oss er det sånn, tydeligvis. Heldigvis har jeg en viss evne til å se det hele utenfra og ikke ta det så personlig, men synes det er litt illevarslende.

Men! Det finnes også bra typer der ute, definitivt. Det er bare mye rask imellom dem.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Derfor man alltid ser penere kvinner med under middels pene menn?

Nei, det er på grun av sminke, hold-ins og push-up.

Anonymkode: 434eb...5bf

Gjest Smeltemann
Skrevet

Kun røkla igjen.  De med de kriteriene du har er ikke funnet opp ennå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei, det er på grun av sminke, hold-ins og push-up.

Jeg som dame, kan faktisk se hvem som har sminke på. Samme med push up osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg som dame, kan faktisk se hvem som har sminke på. Samme med push up osv. 

Spiller ingen rolle. Ta fra kvinner sminken og klær dom former figuren, og forskjellen på menn og kvinners attraktivitetsnivå fordunster.

Det er nemlig ikke slik at kvinner generelt er på et høyere nivå, attraktivitetsmessig, enn det menn generelt er.

Dette er bare en løgn kvinner forteller seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Bra menn blir single i alle aldre, på akkurat samme måte som bra kvinner blir det. Så det finnes så klart helt fine eksemplarer av begge kjønn der ute🙂 

Eller tenkte dere at alle menn som blir single i voksen alder er søppel, mens damer som opplever det samme er en dyrbar skatt? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spiller ingen rolle. Ta fra kvinner sminken og klær dom former figuren, og forskjellen på menn og kvinners attraktivitetsnivå fordunster.

Det er nemlig ikke slik at kvinner generelt er på et høyere nivå, attraktivitetsmessig, enn det menn generelt er.

Det er så sant 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 10.43):

Uansett alder så vurderer både menn og kvinner at kvinner i gjennomsnitt er mer pene enn menn. 

AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Uansett alder så vurderer både menn og kvinner at kvinner i gjennomsnitt er mer pene enn menn. 

Men uten hjelpemidler? Jeg sier det som kvinne.

Om vi så kjønnene uten hårfarge, extentions, sminke, klær, å alle ble plassert på rekke akkurat som sitt naturlige selv. Uten klær, kanskje sladdet på erogene soner for å holde det privat.

Det er livstilssitusjoner som også avgjør, men jeg er ikke sikker på om kvinner egentlig er penere. Jeg tror også mye frykt er linket til den mannlige kroppen for en del som gjør den kvinnelige kroppen mer innbydende, uten at det betyr sexuelt.

Anonymkode: 6cdff...78a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...