Gå til innhold

Påstanden at menn ikke kan elske.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Luksusbia skrev (19 timer siden):

Jeg også setter pris på menn generelt. Er enig i at selv om menn og kvinner har ulik mengde og type hormoner i kroppen, er ikke vi på to ulike planeter. Vi har alle de samme behovene for mat, drikke, sex, hvile og søvn. Vi har også behov for å kunne realisere egne drømmer, søke mot naturen eller andre mennesker og menn er like glad i familien sin som damer. Menn er kanskje fysisk sterkere og høyere enn damer, men de fleste er like følsomme som kvinner.

Du har ikke behov for sex

sex er bare en lyst

Mat og vann er behov, det dør du uten

Anonymkode: eb158...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

123entotre123 skrev (7 minutter siden):

Min teori er dyster og stygg men det er den jeg tror på 100% og det kommer ikke til å forandre seg. Farget av personlig erfaring (men det er ikke så ille som du skulle trodd) og observasjoner gjort av menn, både single, de som er i forhold og gifte. Jeg har selv blitt lite såret av menn i kjærlighetsforhold, da jeg har elsket få menn (èn). 

Menn kan ikke være lojale. De bestefedrene du ser i dag som har vært gift med sin kone i 60 år... De har ikke vært lojal hele veien. Har de hatt et godt ekteskap? Sikkert. Har de koset seg med andre kvinner når de har vært på tur, jobb, borte fra kone og barn? Selvsagt har de det. 

Kan menn elske? Jeg vet ikke. Jeg tror menn kan elske barna sine. Men det kommer an på hvor knyttet de blir til barna sine, og hvor mye verdi de legger i sitt avkom. Det finnes mødre også som ikke elsker sine barn. Som kvinne selv, men barnløs, er det rart å se for seg at man ikke elsker barnet sitt. Men jeg har ingen problemer med å se at menn ikke elsker barna på samme måte. 

Menn sin kjærlighet er plikt. En forpliktelse. De fleste menn vil ikke forplikte seg på denne måten i dag, unntaket er de som ikke kan ha tilfeldig sex med så mange kvinner de vil. 

Hva med kvinner? Vanskelig å si, men ikke noe jeg henger meg så mye opp i da jeg ikke dater eller er sammen med kvinner på den måten. Det jeg vet er at seksualiteten til menn og kvinner er ekstremt forskjellig - hadde kvinner oppført seg som menn, 100%, og gitt biologien skylden for at de oppfører seg som de gjør.. Menn hadde vært skeptiske de også, og de hadde ikke sett på kvinner på samme måte. 

Jeg er kjempe glad i mennene i familien min, kompisene mine, jeg verdsetter å ha menn, vi trenger de. Sier ikke "we need no man", for joda, vi trenger menn. De er en stor ressurs i samfunnet. Mine mannlige venner beriker mitt liv.

Har opplevd menn som er "forelsket" i meg. De oppfører seg ikke annerledes enn de som er kåte. Begjær og kjærlighet er ikke det samme. 

Men ville jeg hatt sex med en mann eller giftet meg med han? Nei

Det er akkurat det du skriver; din teori. Og den er langt fra min egen personlige erfaring. Menn er ikke dyr som ikke kan kontrollere sin lyst eller ikke har følelser. Alvorlig talt. 

Anonymkode: 4e7f8...515

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan menn elske, å hevde noe annet er rett og slett idiotisk.

Anonymkode: 7f857...b4d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har ikke behov for sex

sex er bare en lyst

Mat og vann er behov, det dør du uten

Anonymkode: eb158...710

Hvorfor blir man så kåt hvis det ikke er ett behov? Behov eller lyst er jo det samme og behovet for sex går opp og ned. Det var høyere i tenårene enn 15 år senere, men nærhet og kos trenger menn. Hvorfor blir de så syke at de velger terror og drap( incel som ikke har fått sex går til det skritt å drepe)

Anonymkode: ed12a...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å elske har vel ikke noe med kjønn å gjøre, men...

- Det finnes mennesker av alle kjønn som ikke kan elske
- Vi har kjønnsroller som gjør at kvinner og menn viser kjærlighet ulikt, og har ulike forventninger
- De som er ufrivillig alene over tid - det kan være gode grunner til det?

Jeg tror at mange bommer når de går inn i forhold og tar for gitt at den andre jenker seg, tar hensyn, stiller opp... og at man har samme forventninger til hva et forhold eller et samliv skal være. Faktum er at ingen har lik oppfatning, og at alt må sies høyt og avtales, og at man heller må gå enn å grine over at partneren ikke er som man ønsker.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har ikke behov for sex

sex er bare en lyst

Mat og vann er behov, det dør du uten

Anonymkode: eb158...710

Jeg har så definitivt behov for sex. Det menn kaller ballespreng kan jeg inderlig godt relatere meg til, og jeg har i single perioder og også når mannen min har vært bortreist en god stund vært så seksuelt frustrert at onani ikke hjelper lenger og jeg har hatt lyst til å hente første mann jeg så inn fra gata. Jeg har selvfølgelig likevel ikke gjort det, for vi kvinner er jo drillet i seksuell selvbeherskelse (og seksuell skam også dessverre). Men behov for sex har jeg så absolutt. Ikke like prekært som mat og vann, men et behov er det likevel. Det behovet dukket opp da jeg var rundt 13 år for min del, og jeg har heldigvis ikke opplevd såpass mye ugreit angående sex at det behovet er blitt ødelagt igjen. Ikke er jeg aseksuell heller, så behovet er der. Til tider temmelig påtrengende også. Vanligvis har jeg heldigvis mann som tar seg godt av det. 😄

At kvinner ikke har seksuelle behov kan jeg like lite relatere meg og mine erfaringer til som jeg kan relatere meg til at menn ikke kan elske. Begge deler strider absolutt mot mine erfaringer. 

At behovet for sex og evnen til å elske er individuelt kan jeg forstå og akseptere, men jeg tror verken at det å ikke ha seksuelle behov eller ikke ha evnen til å elske er det mest vanlige. 

Anonymkode: 106c3...690

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor blir man så kåt hvis det ikke er ett behov? Behov eller lyst er jo det samme og behovet for sex går opp og ned. Det var høyere i tenårene enn 15 år senere, men nærhet og kos trenger menn. Hvorfor blir de så syke at de velger terror og drap( incel som ikke har fått sex går til det skritt å drepe)

Anonymkode: ed12a...21f

Nei, det er bare instinkt og krypdyrhjernen din. Det er mennesker som lever i sølibat hele sitt liv, tror du munker og nonner dør som fluer for de ikke får pult? 🤣

Du er latterlig 👏😄

Anonymkode: eb158...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (57 minutter siden):

Å elske har vel ikke noe med kjønn å gjøre, men...

- Det finnes mennesker av alle kjønn som ikke kan elske
- Vi har kjønnsroller som gjør at kvinner og menn viser kjærlighet ulikt, og har ulike forventninger
- De som er ufrivillig alene over tid - det kan være gode grunner til det?

Jeg tror at mange bommer når de går inn i forhold og tar for gitt at den andre jenker seg, tar hensyn, stiller opp... og at man har samme forventninger til hva et forhold eller et samliv skal være. Faktum er at ingen har lik oppfatning, og at alt må sies høyt og avtales, og at man heller må gå enn å grine over at partneren ikke er som man ønsker.

Tror du har rett i dette. Så har vel også mennesker som er vokst opp med kjærlighet og at det ikke er farlig å vise kjærlighet et fortrinn over dem som har vokst opp med noe annet, så det blir enklere for dem å gi uttrykk for det selv også, og å ha nødvendig kommunikasjon rundt ting, så det ikke blir vonde misforståelser.

Skjønt kommunikasjon kan jo tidvis være vanskelig for absolutt alle, siden vi selvfølgelig forstår oss selv og vår side best. 

Anonymkode: 106c3...690

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er bare instinkt og krypdyrhjernen din. Det er mennesker som lever i sølibat hele sitt liv, tror du munker og nonner dør som fluer for de ikke får pult? 🤣

Du er latterlig 👏😄

Anonymkode: eb158...710

Du klarte ikke å argumentere for deg uten å bruke personangrep som virkemiddel? 👏

Anonymkode: 7f857...b4d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du klarte ikke å argumentere for deg uten å bruke personangrep som virkemiddel? 👏

Anonymkode: 7f857...b4d

At man tror man lever etter kjønnsorganet er jo litt morsomt, kom deg av krenkekrakken nå😄

Anonymkode: eb158...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

At man tror man lever etter kjønnsorganet er jo litt morsomt, kom deg av krenkekrakken nå😄

Anonymkode: eb158...710

Tror det er lurt å sette seg litt bedre inn i dette med behov, så du ikke er ufin helt unødvendig. 

https://ndla.no/subject:1:03e810db-3560-47b5-a5f6-e7afe1d0a2d6/topic:1:283ddec5-923c-412c-b880-cf71f42516d2/topic:1:fcd739b6-1047-47d7-8091-fec8c1c2cf22/resource:ff86602f-473d-4f4b-a356-65d2ecd104a1

 

Screenshot_20240519_194213_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 106c3...690

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på mine brødre at de genuint elsker damene sine, og jeg ser at min sønn er en dypt følsom gutt som er veldig knyttet til meg og faren, og tror han vil elske kjæresten sin den dagen han får en. Så jeg tror de finnes. Likevel tror jeg generelt at menn er mer egoistiske enn kvinner, det er derfor du oftere ser at menn driter i barna etter samlivsbrudd fordi de har fått seg en barnløs dame som helst skulle ønske han var barnløs også. Menn er oftere voldelige, sjalu og kontrollerende. Mange menn ser på kvinner over 30 som verdiløse og slenger hatefulle ytringer om kvinner på nett. Menn dreper langt oftere partnerne sine. Så når man er så heldig å finne en mann som elsker må man holde fast på han. 

Anonymkode: 5be29...b86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er typiske utspill fra kvinner som er kronisk dårlige til å velge partner.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T-AA skrev (35 minutter siden):

Dette er typiske utspill fra kvinner som er kronisk dårlige til å velge partner.

Her inne synes jeg at jeg oftest ser menn komme med slike utsagn. Spesielt de to siste som TS ramser opp, kommer fra mannlige brukere som gjerne vil jekke kvinner ned. 

Jeg har flere ganger sett mannlige brukere si rett ut at kvinner bare duger til sex, og at ingen menn hadde orket å omgås kvinner om det ikke hadde vært for sex. I visse typer tråder så dukker det gjerne også opp påstander om at menn tar til takke med det de får. For eksempel alderstråder, der kvinner som har passert 25 med god margin forteller at de fortsatt opplever etterspørsel fra menn. Da dukker det opp en eller annen som gjerne må fortelle dem at menn bare tar det de får, og de må ikke tro at de er spesielle eller faktisk blir elsket. 

Noen ganger ser jeg det fra kvinner også, men faktisk ikke like ofte. Selv om noen selvsagt kan utgi seg for å være menn, det kan vi jo ikke vite. Men at det bare kommer fra bitre eller sårede kvinner, det stemmer uansett ikke. Og jeg forstår ikke hvorfor menn har lyst til å sette seg selv i et så dårlig lys, men det gjør altså noen av dere. 

Anonymkode: b67c2...445

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2024 den 15.32):

Ganske jevnlig kommer det i ulike tråder påstander om at menn ikke kan elske/ikke er opptatt av kjærlighet i ulike tråder som medfører at jeg nesten føler at jeg og min omgangskrets må tilhøre et annet slag enn mennesker som påstår slikt, for jeg har selv mann som virkelig elsker meg høyt, og det er det normale i mine omgangskretser. At menn virkelig elsker sine samboere/koner. Jeg har også sønn og nevø, som begge to er såpass åpen at deres forelskelser og følelser er noe vi har fulgt tett. At de er utadvendte med dametekke medfører ikke at de ikke har forelsket seg og hatt sitt fokus på jenter de har følelser for. Min sønn rotet riktignok mye rundt fra han var 16- 19 år, men da han virkelig falt for en jente var det henne for ham. Ikke av mangel på alternativer, men fordi han har følelser for henne. 

Jeg erfarer at gutter og menn har nøyaktig samme følelser som kvinner, så hvor kommer slikt som følgende påstander fra;

Menn er ikke i stand til å føle kjærlighet og lojalitet. 

Menn hadde ikke inngått faste forhold om de fikk sex uten å gjøre det. 

Menn tar til takke med den de får/ tar den beste de kan få (rasjonelt).

Er det mine omgangskretser som er helt unike, selv om de også er ulike (kolleger vs familie for eksempel, men i begge elsker de fleste menn temmelig tydelig sine partnere), eller er dette påstander fra type desillusjonerte mennesker som bare er helt ute å kjøre? Eventuelt påstander fra mennesker som bare ikke har opplevd kjærlighet ennå? 

Min erfaring er at kjærlighet er svært viktig for menn- like viktig og vesentlig som for kvinner- og noe menn så absolutt er i stand til.

Hva er ditt syn på dette?  

 

Anonymkode: 106c3...690

Bare tull at menn ikke kan elske. De kan elske like mye som kvinner, og de som påstår det er helst forsmådde kvinner med negative erfaringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Her inne synes jeg at jeg oftest ser menn komme med slike utsagn. Spesielt de to siste som TS ramser opp, kommer fra mannlige brukere som gjerne vil jekke kvinner ned. 

Jeg har flere ganger sett mannlige brukere si rett ut at kvinner bare duger til sex, og at ingen menn hadde orket å omgås kvinner om det ikke hadde vært for sex. I visse typer tråder så dukker det gjerne også opp påstander om at menn tar til takke med det de får. For eksempel alderstråder, der kvinner som har passert 25 med god margin forteller at de fortsatt opplever etterspørsel fra menn. Da dukker det opp en eller annen som gjerne må fortelle dem at menn bare tar det de får, og de må ikke tro at de er spesielle eller faktisk blir elsket. 

Noen ganger ser jeg det fra kvinner også, men faktisk ikke like ofte. Selv om noen selvsagt kan utgi seg for å være menn, det kan vi jo ikke vite. Men at det bare kommer fra bitre eller sårede kvinner, det stemmer uansett ikke. Og jeg forstår ikke hvorfor menn har lyst til å sette seg selv i et så dårlig lys, men det gjør altså noen av dere. 

Anonymkode: b67c2...445

Så enig med deg, de lirer av seg alt det primitive dritet, og så blir de forundret når kvinner mener de er nettopp det, primitive. Og manglende sjelsevner. Om jeg sier jeg jobber som politi kan jeg ikke arrestere (pun not intended) de som hører dette og sier jeg jobber som politi. 

Anonymkode: 5be29...b86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så enig med deg, de lirer av seg alt det primitive dritet, og så blir de forundret når kvinner mener de er nettopp det, primitive. Og manglende sjelsevner. Om jeg sier jeg jobber som politi kan jeg ikke arrestere (pun not intended) de som hører dette og sier jeg jobber som politi. 

Anonymkode: 5be29...b86

Det der fascinerer meg litt også. Om en kvinne sier noe om at menn er primitive eller lignende, så kommer de i horder og skal forklare at de mente det jo ikke sånn. Men jeg har kommet frem til at det ikke kan være de samme mennene. Jeg håper i hvert fall det, for de kan da umulig har så splittet personlighet at de sier en ting en dag, og noe helt annet neste dag. 🤷‍♀️

Anonymkode: b67c2...445

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De kan da umulig har så splittet personlighet at de sier en ting en dag, og noe helt annet neste dag. 🤷‍♀️

Anonymkode: b67c2...445

Hvorfor er det umulig ? 

Anonymkode: 50991...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor er det umulig ? 

Anonymkode: 50991...bd4

Nei, hva vet vel jeg. Noen har kanskje en diagnose eller to. Og noen er vel gjerne troll også. Eller så er det bare det jeg må fortelle meg selv for å ikke miste troen på menneskeheten fullstendig. Burde egentlig ta en lang KG-detox, merker jeg. 

Anonymkode: b67c2...445

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...