Gå til innhold

Noen som kan grunnboken her? Spørsmål vedrørende tinglysningen "transport".


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en nabo i borettslaget her jeg bor. Det har vært så stille i lang tid, og jeg søkte opp borettslagsandelen i grunnboken. Fant ut at vedkommende har fått lån gjennom kommunen. Men så står det en nylig tinglysning der hvor det står følgende:

**Transport

Fra: Oslo kommune Helse- og velferdsetaten

Til: Oslo kommune.

Er det noen her som vet hva i alle dager dette betyr?

Jeg ser at man kan transportere rettigheter. Men hva betyr dette? Har Oslo kommune tatt over leiligheten?  Hvilke "typiske" forhold kan føre til at dette skjer? 

Jeg forstod ikke allverdens av dette, og håper noen kloke mennesker der ute kan gi meg en pekepinn på hva som kan ha skjedd 🙂  

Anonymkode: 2bf94...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en transporterklæring, sannsynligvis som følge av indre omorganisering. Altså at kommunen har transportert lånene til ny avd/org nr. 

Har ingenting med vedkommende å gjøre og det er mildt sagt " papirflytting".

Og har du spørsmål som går på vedkommende så tar du selvfølgelig kontakt med vedkommende å slutter å snoke i ting du ikke har peiling på. Makan til oppførsel.

Anonymkode: 2e470...927

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei!

Jeg har en nabo i borettslaget her jeg bor. Det har vært så stille i lang tid, og jeg søkte opp borettslagsandelen i grunnboken. Fant ut at vedkommende har fått lån gjennom kommunen. Men så står det en nylig tinglysning der hvor det står følgende:

**Transport

Fra: Oslo kommune Helse- og velferdsetaten

Til: Oslo kommune.

Er det noen her som vet hva i alle dager dette betyr?

Jeg ser at man kan transportere rettigheter. Men hva betyr dette? Har Oslo kommune tatt over leiligheten?  Hvilke "typiske" forhold kan føre til at dette skjer? 

Jeg forstod ikke allverdens av dette, og håper noen kloke mennesker der ute kan gi meg en pekepinn på hva som kan ha skjedd 🙂  

Anonymkode: 2bf94...1f0

Lånet er transportert til Oslo kommune istedenfor en underavdeling.  
 

ny eier fremkommer ikke som transport, det er øverst som hjemmelshaver

 

 

 

Anonymkode: 60833...0d6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er en transporterklæring, sannsynligvis som følge av indre omorganisering. Altså at kommunen har transportert lånene til ny avd/org nr. 

Har ingenting med vedkommende å gjøre og det er mildt sagt " papirflytting".

Og har du spørsmål som går på vedkommende så tar du selvfølgelig kontakt med vedkommende å slutter å snoke i ting du ikke har peiling på. Makan til oppførsel.

Anonymkode: 2e470...927

Ok, det er din mening. Men om det ikke hadde vært innafor å søke opp på denne måten, så hadde det heller ikke vært tilgjengelig for alle. Jeg syns ikke jeg har gjort noe galt i hvert fall.

Og jeg kjenner en annen som også har startlån i Oslo kommune. Han har ikke noe slikt oppført i sin grunnbok. Så forklaringen din på hva dette er stemmer ikke overens med det i hvert fall. Og ja, han har jeg spurt og snakket om dette med.

Anonymkode: 2bf94...1f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ok, det er din mening. Men om det ikke hadde vært innafor å søke opp på denne måten, så hadde det heller ikke vært tilgjengelig for alle. Jeg syns ikke jeg har gjort noe galt i hvert fall.

Og jeg kjenner en annen som også har startlån i Oslo kommune. Han har ikke noe slikt oppført i sin grunnbok. Så forklaringen din på hva dette er stemmer ikke overens med det i hvert fall. Og ja, han har jeg spurt og snakket om dette med.

Anonymkode: 2bf94...1f0

Altså grunnboken er offentlig info, de aller fleste bruker den i eget øyemed( egen eiendom, eiendom de er interessert i å kjøpe og til offentlig ettersyn. Så for all del. 

Men hvis du ikke vet hva du ser på eller hva det betyr så er det jo helt meningsløst for deg å sitte å se på det? 

Du spinner jo bare opp helt merkelige teorier, på toss av det du beskriver veldig tydelig er en transport. Enkelt å greit. Du spør om hva som kan ha skjedd på tross av at dette fremkommer veldig tydelig av informasjon... altså hva er det du egentlig vil fram til her? 

Rettighetshaver står oppført under rettighetshaver.

Anonymkode: 2e470...927

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...