Gå til innhold

Samboer, en eks og et hus


Malle90

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon, eller lignende.. for eg vet ikke hva eg skal gjøre.. 

 

jeg har en kjæreste / samboer. Som jeg er veldig veldig glad i. Han har 2 unger fra et tidligere forhold ( det ble slutt mellom de i 2022) de eiger et hus ilag, hun har flyttet ut, han og jeg bor ilag i dette huset.. og det er nå greit nok. Forstår det å kjøpe ut ikke er så lett. 
 

men.... det henger ekstremt mye av henne igjen her, ting, rekninger osv. veldig mye småting... og jeg kjenner det river meg på innsiden, for eg føler det er så mye at hun på en måte fremdeles bor her om noen skjønner.. han sier han er ferdig med henne.. men den klumpen i magen min er grufull.  Kanskje jeg er livredd for å bli såret at eg overtenker hele greia. Men jeg synes det er vanskelig å ta opp de tingene angående eksen. Men det som plager meg er at det er aå lenge siden det ble slutt.. og alikevell er det så mye igjen som er hennes her. Føler meg liksom ikke helt hjemme.. hver ting jeg går forbi er " jaja.. enda en ting"

 

så... hvorfor er dette så vanskelig å ta opp? Hvordan burde eg ta det opp, eller er eg helt teit, og burde bare respektere situasjonen ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malle90 skrev (6 minutter siden):

Jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon, eller lignende.. for eg vet ikke hva eg skal gjøre.. 

 

jeg har en kjæreste / samboer. Som jeg er veldig veldig glad i. Han har 2 unger fra et tidligere forhold ( det ble slutt mellom de i 2022) de eiger et hus ilag, hun har flyttet ut, han og jeg bor ilag i dette huset.. og det er nå greit nok. Forstår det å kjøpe ut ikke er så lett. 
 

men.... det henger ekstremt mye av henne igjen her, ting, rekninger osv. veldig mye småting... og jeg kjenner det river meg på innsiden, for eg føler det er så mye at hun på en måte fremdeles bor her om noen skjønner.. han sier han er ferdig med henne.. men den klumpen i magen min er grufull.  Kanskje jeg er livredd for å bli såret at eg overtenker hele greia. Men jeg synes det er vanskelig å ta opp de tingene angående eksen. Men det som plager meg er at det er aå lenge siden det ble slutt.. og alikevell er det så mye igjen som er hennes her. Føler meg liksom ikke helt hjemme.. hver ting jeg går forbi er " jaja.. enda en ting"

 

så... hvorfor er dette så vanskelig å ta opp? Hvordan burde eg ta det opp, eller er eg helt teit, og burde bare respektere situasjonen ?

Du er ett menneske og det er faktisk ett tegn på sårbarhet som jeg kjenner meg igjen i. Selv om jeg elsker mannen min, så tenker jeg stadig på om exdama hans var bedre enn meg osv. Jeg tror at det er ett tegn på kjærlighet som man endelig har funnet. Råder deg til å si det rett ut. Hvis mannen elsker deg vil han antagelig prøve å forstå at det er vondt for deg å stadig føle det som om du ikke er hjemme. To år er jo faktisk ikke så lenge. Men fokuset ditt bør uansett være på fremtiden. De fleste av oss som har levd en stund vet godt hvorfor ekskjærester eksisterer. Han fant ei som var bedre❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malle90 skrev (13 minutter siden):

Jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon, eller lignende.. for eg vet ikke hva eg skal gjøre.. 

 

jeg har en kjæreste / samboer. Som jeg er veldig veldig glad i. Han har 2 unger fra et tidligere forhold ( det ble slutt mellom de i 2022) de eiger et hus ilag, hun har flyttet ut, han og jeg bor ilag i dette huset.. og det er nå greit nok. Forstår det å kjøpe ut ikke er så lett. 
 

men.... det henger ekstremt mye av henne igjen her, ting, rekninger osv. veldig mye småting... og jeg kjenner det river meg på innsiden, for eg føler det er så mye at hun på en måte fremdeles bor her om noen skjønner.. han sier han er ferdig med henne.. men den klumpen i magen min er grufull.  Kanskje jeg er livredd for å bli såret at eg overtenker hele greia. Men jeg synes det er vanskelig å ta opp de tingene angående eksen. Men det som plager meg er at det er aå lenge siden det ble slutt.. og alikevell er det så mye igjen som er hennes her. Føler meg liksom ikke helt hjemme.. hver ting jeg går forbi er " jaja.. enda en ting"

 

så... hvorfor er dette så vanskelig å ta opp? Hvordan burde eg ta det opp, eller er eg helt teit, og burde bare respektere situasjonen ?

Det er jo ikke så lenge siden det ble slutt mellom de (2022?) , å muligens har ho ikke fjerna tinga sine pga ho fortsatt eier halve huset ? . Ville prøvd å fått fortgang i at de gjorde opp boet, å du evnt kunne kjøpe deg inn å begynne sette ditt preg på det. Jeg personlig hadde nok ikke flyttet inn i et hus hvor eksdama fortsatt eigde 50% . 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva sier han om dette da. Forstår han hvordan du føler det?

For jeg regner med du har snakket med ham om dette, og ikke bare oss på KG?

Og hennes regninger? Fra 2022? Hvis de er betalt kan de kastes, hvis de ikke er betalt så er jo det et helt annet problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda-78 skrev (Akkurat nå):

Men hva sier han om dette da. Forstår han hvordan du føler det?

For jeg regner med du har snakket med ham om dette, og ikke bare oss på KG?

Og hennes regninger? Fra 2022? Hvis de er betalt kan de kastes, hvis de ikke er betalt så er jo det et helt annet problem.

Har snakka litt sammen, har spurd litt div. Og sagt litt hvordan eg føler. De eiger 50% hver av huset. Så er forsatt rekninger som lå deles på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke så lenge siden det ble slutt mellom de (2022?) , å muligens har ho ikke fjerna tinga sine pga ho fortsatt eier halve huset ? . Ville prøvd å fått fortgang i at de gjorde opp boet, å du evnt kunne kjøpe deg inn å begynne sette ditt preg på det. Jeg personlig hadde nok ikke flyttet inn i et hus hvor eksdama fortsatt eigde 50% . 

Nei ikke allverden lenge siden. Midten av 2022. Hun eiger forsatt halve huset.. men han betaler alt. Så eg mener jo tingene burde blitt fjerna. 
 

nei... men litt vanskelig og bare flytte ut igjen på en måte.. med tanke på ungene også. Aå det er jo ikke akutelt. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malle90 skrev (29 minutter siden):

Nei ikke allverden lenge siden. Midten av 2022. Hun eiger forsatt halve huset.. men han betaler alt. Så eg mener jo tingene burde blitt fjerna. 
 

nei... men litt vanskelig og bare flytte ut igjen på en måte.. med tanke på ungene også. Aå det er jo ikke akutelt. 

Men hva sier han når du forteller ham hbordan dette føles for deg? 

Kan du ikke ta initiativ til å fjerne de tingene som du mener bør fjernes?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et økonomisk rot! 

Hvorfor kjøper han ikke henne ut av huset?? Skal de eie bolig sammen for evig? 

Og betaler du husleie? 

Anonymkode: 0ad0f...f80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Malle90 said:

så... hvorfor er dette så vanskelig å ta opp? Hvordan burde eg ta det opp, eller er eg helt teit, og burde bare respektere situasjonen ?

Jeg forstår ikke hvorfor det er vanskelig å ta det opp?

«Egil, jeg kunne godt tenke meg en slags hovedrengjøring her i huset og å få ryddet ut i alle Monas ting som fortsatt ligger kvar. Jeg føler på en måte jeg bor i en annen kvinnes hjem.» 

Anonymkode: ca9bc...497

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du bare si til han: jeg trenger at vi pakker ned Mari sine ting nå. Vil du være ok med? Og så forklarer du litt at du trenger å gjøre små grep for å føle deg trygg og god og hjemme i det som nå er ditt og hans hjem.

💖

Anonymkode: 0b4e6...7e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan du bare si til han: jeg trenger at vi pakker ned Mari sine ting nå. Vil du være ok med? Og så forklarer du litt at du trenger å gjøre små grep for å føle deg trygg og god og hjemme i det som nå er ditt og hans hjem.

💖

Anonymkode: 0b4e6...7e5

Det er jo ikke TS og kjæresten hus.. Den faktiske medeieren (eksen) kan begjære tvangsoppløsning av boet når som helst. 

 

Anonymkode: 0ad0f...f80

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke TS og kjæresten hus.. Den faktiske medeieren (eksen) kan begjære tvangsoppløsning av boet når som helst. 

 

Anonymkode: 0ad0f...f80

Helt riktig, men det er nå deres hjem.

Noen voksne burde uansett tvangsoppløse dette sameiet. Har de ikke greid det selv enda blir det langt verre i fremtiden.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malle90 skrev (2 timer siden):

Jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon, eller lignende.. for eg vet ikke hva eg skal gjøre.. 

 

jeg har en kjæreste / samboer. Som jeg er veldig veldig glad i. Han har 2 unger fra et tidligere forhold ( det ble slutt mellom de i 2022) de eiger et hus ilag, hun har flyttet ut, han og jeg bor ilag i dette huset.. og det er nå greit nok. Forstår det å kjøpe ut ikke er så lett. 
 

men.... det henger ekstremt mye av henne igjen her, ting, rekninger osv. veldig mye småting... og jeg kjenner det river meg på innsiden, for eg føler det er så mye at hun på en måte fremdeles bor her om noen skjønner.. han sier han er ferdig med henne.. men den klumpen i magen min er grufull.  Kanskje jeg er livredd for å bli såret at eg overtenker hele greia. Men jeg synes det er vanskelig å ta opp de tingene angående eksen. Men det som plager meg er at det er aå lenge siden det ble slutt.. og alikevell er det så mye igjen som er hennes her. Føler meg liksom ikke helt hjemme.. hver ting jeg går forbi er " jaja.. enda en ting"

 

så... hvorfor er dette så vanskelig å ta opp? Hvordan burde eg ta det opp, eller er eg helt teit, og burde bare respektere situasjonen ?

Særdeles uvanlig. Enten kjøper HAN henne UT,eller de selger HUSET. !! Hvorfor selger de ikke??

Hadde aldri flytta i et hus som kjæresten min enda eier med eksen. 2 år etter brudd🙈 At du gidder!

Anonymkode: 2f172...104

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Midten av 2022 er straks to år siden.

Enten er man flyttet ut eller så er man ikke det. Hun her er ikke det.

Hva er planen her? Når skal han kjøpe henne ut? Skal du kjøpe henne ut?

For meg høres det ikke ut som om hun er flyttet ut eller at han er ferdig med henne.

Hun vil heller aldri forsvinne ut av livet hans (eller deres) så lenge hun er medeier og har ting der.

Hvor lenge orker du det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hun nettopp har måttet flytte ut. Virker som han tror hun vil flytte tilbake. Om ikke huset blir solgt, så kan hun kreve tvangsoppløsning.

Han skal dessuten  betale henne husleie fordi han bor i huset hennes,  det er halve markedsverdien av en liknende husleie. Hør med ham om han gjør det, hvis du ikke får noe voksent svar fra ham så kom deg derfra. Dette høres veldig rart ut. 

Anonymkode: cccf9...214

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt å flytte inn i ett hus som kjærestens eks faktisk eier halvparten av.

Du leier jo da av hun og han?

Ett par eiendeler hadde jeg ikke bekymret meg over da akkurat.

Du bor jo i hennes hus.

 

Anonymkode: cdaa1...ecc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Malle90 skrev (4 timer siden):

Nei ikke allverden lenge siden. Midten av 2022. Hun eiger forsatt halve huset.. men han betaler alt. Så eg mener jo tingene burde blitt fjerna. 
 

nei... men litt vanskelig og bare flytte ut igjen på en måte.. med tanke på ungene også. Aå det er jo ikke akutelt. 

Men hva med å samle alle tingene hennes pent i en eske ? Hjelpe til å flytte henne ut . Virker jo veldig generøst av henne å fortsatt eie ett hus hun ikke bor i lenger , med mindre hun gjør det for felllesbarn, evnt at det ikke lønner seg å selge .på en måte «leier « du jo ett hus 50% eid av henne . Å med Max uflaks eier hun halvparten av inventaret du bruker til daglig og . 

Endret av NiceOrNothing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er hva slags ting som er igjen?

Er det personlige eiendeler som klær, smykker, sko? Er det pyntegjenstander? Møbler? Favoritt kaffekoppen? Hylle med hygieneprodukter på badet?

Så lenge hun eier huset, og det er barn involvert, så synes jeg det er unaturlig å skulle fjerne alle spor etter henne. Men vanskelig vurdere når du bare sier "ting"...

Anonymkode: 45d3f...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...