Gå til innhold

Hvor sliten er det normalt å bli på 17 mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjorde det enkelt i år, da det blir et forferdelig stress hvert år. Droppa ordentlig 17 mai frokost, vanlige sommerklær istedenfor bunad, ingen gjester som er invitert. Gikk ut døra kl 10, og kom nettopp hjem kl 14. Har gått i ca 2 timer og sittet på en stol i ca 1,5 time, og stått i køer i ca 30 min. Måtte gå langt for å komme til toget + gå i tog + gå hjem fra skolen. Er helt utslitt nå. Så forferdelig mye folk, streikende sol, masse folk som jeg kjenner litt, og som jeg lurer på om jeg skal hilse på eller ikke, så mye støy, lange køer i kiosker. Fy søren for et opplegg. Er det normalt å bli utmattet av dette? Jeg føler for å ligge i fosterstilling i et mørkt rom nå 🙈 Fullstendig overstimulert...

Anonymkode: 4de9e...2e1

  • Liker 7
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk er forskjellige så hva som er "normalt" er ikke så interessant. Men jeg blir også veldig fort sliten av folkemengder, derfor reiser jeg ikke inn til byen for å se på tog (har ikke barn).

Anonymkode: 540ea...bdc

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt, selv om ikke alle blir sånn. Pollenhelvete gjør det ikke lettere!

Anonymkode: cb507...2b2

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sliten nå, så her er det powernap på sofaen😄

Anonymkode: 87094...328

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp 30 km før frokost har masse energi! Nå skal jeg drikke champagne og danse natten igjennom!

Anonymkode: b95ce...659

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er slitsomt. Da ungene gikk i tog, var dete jo tidlig opp for å stelle seg og komme seg ned til toget.  Et helvete å komme seg til oppmøtested pga av traffikk. Litt for sent ute, så var veien blokket. Så var det tilbake igjen for å finne et sted å parkere, for så å finne oppstillingsplass for å se barna passere i toget, deretter et langt stykke å gå til skolen for diverse aktiviter og treffe en hel haug med folk som du egentlig ikke er interessert i å prate med. Ungene forsvinner, så bruker tid på å lete de opp for å gi en beskjed. Sitte på noen jævlige tribuner, så i kø for å kjøpe et eller annet drikke eller kakestykke. Var iallefall aldri tid til noe frokost hos oss, så det ble heller sen lunsj. Helt utslitt når man kom hjem etter det opplegget der.

Det beste med dagen synes jeg, er å stå oppreist, med flagget på brystet og høre Ja, vi elsker. Da blir jeg rett og slett emosjonell og får tårer i øynene. Selv om egentlig hater alt stresset, så anser jeg med heldig som bor i dette landet og at jeg tross alt ikke har verre ting enn dette å klage over. 

Nå er barna store og de har sitt eget opplegg for dagen, da står jeg fritt til å gjøre mer som jeg føler for, f.eks å tilbringe dagen idag hjemme i hagen og se feiring på TV istedenfor. Men barna mine elsker 17. mai og har gode minner, og håper det er min fortjeneste. Så får vi se om de er like positive når de skal følge opp evt. egne barn

Anonymkode: 105ff...33a

  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke sliten etter det du skisserer der. Har hatt en hektisk dag, med unger, frokost, tog, kioskvakt på skolen og nå har jeg akkurat satt meg ned litt etter å ha forberedt og dekket på til middag. 

Jeg er i veldig god fysisk form, det føler jeg hjelper på i alle sammenhenger, også sånn som i dag. Man takler liksom livet litt bedre generelt.

Anonymkode: 6ddb8...14f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt normalt selv om det ikke gjelder alle.

 

Anonymkode: 16f51...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg min beste 17 Mai. Har ikke små barn eller noen som spiller i korps lengere. Ungdommene dro ut med kompiser og jeg koser meg i sola hjemme. Skal gå en lang tur senere 😉

Anonymkode: 32c06...bcc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for noen er det helt normalt. For andre er det het unormalt. Kommer an på mange faktorer.

Anonymkode: 00231...cd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjorde det enkelt i år, da det blir et forferdelig stress hvert år. Droppa ordentlig 17 mai frokost, vanlige sommerklær istedenfor bunad, ingen gjester som er invitert. Gikk ut døra kl 10, og kom nettopp hjem kl 14. Har gått i ca 2 timer og sittet på en stol i ca 1,5 time, og stått i køer i ca 30 min. Måtte gå langt for å komme til toget + gå i tog + gå hjem fra skolen. Er helt utslitt nå. Så forferdelig mye folk, streikende sol, masse folk som jeg kjenner litt, og som jeg lurer på om jeg skal hilse på eller ikke, så mye støy, lange køer i kiosker. Fy søren for et opplegg. Er det normalt å bli utmattet av dette? Jeg føler for å ligge i fosterstilling i et mørkt rom nå 🙈 Fullstendig overstimulert...

Anonymkode: 4de9e...2e1

Forskjellig fra folk til folk men 17. mai er en dag som tar på veldig for min del

Anonymkode: ef07c...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Gjorde det enkelt i år, da det blir et forferdelig stress hvert år. Droppa ordentlig 17 mai frokost, vanlige sommerklær istedenfor bunad, ingen gjester som er invitert. Gikk ut døra kl 10, og kom nettopp hjem kl 14. Har gått i ca 2 timer og sittet på en stol i ca 1,5 time, og stått i køer i ca 30 min. Måtte gå langt for å komme til toget + gå i tog + gå hjem fra skolen. Er helt utslitt nå. Så forferdelig mye folk, streikende sol, masse folk som jeg kjenner litt, og som jeg lurer på om jeg skal hilse på eller ikke, så mye støy, lange køer i kiosker. Fy søren for et opplegg. Er det normalt å bli utmattet av dette? Jeg føler for å ligge i fosterstilling i et mørkt rom nå 🙈 Fullstendig overstimulert...

Anonymkode: 4de9e...2e1

Du har gått utendørs i masse varme i to timer, pluss sittet i solsteiken. Det i seg selv er utmattende for kroppen, spesielt om du ikke er flink og får i deg nok væske. 

Du har gått i to timer og stått i kø lenge. Har du kontorjobb til vanlig og sjeldent går og står mye, så er det også en fysisk belastning kroppen ikke er vant med. 

Du har vært i store folkemengder, og får derfor veldig mye sanseinntrykk i form av lyd, syn og lukter, i og med at folk beveger seg. Du er hele tiden i beredskap, i tilfelle du møter noen du kjenner og må hilse på, så øynene er skjerpet etter å se etter kjentfolk. Og når du snakker med noen, så må du fokusere på stemmen til vedkommende, og drukne ut alt det andre. Det er slitsomt. 

Mye av dette gjøres ubevisst, som at du ikke nødvendigvis tenker over at nesen din lukter mange ulike parfymer, så lenge ingen tok en full parfymedusj - hjernen filtrerer ut mye, men det tar energi likevel. 

Så det er helt normalt å bli sliten på unntaksdager som 17. mai. 

Anonymkode: 31ce8...2b1

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjorde det enkelt i år, da det blir et forferdelig stress hvert år. Droppa ordentlig 17 mai frokost, vanlige sommerklær istedenfor bunad, ingen gjester som er invitert. Gikk ut døra kl 10, og kom nettopp hjem kl 14. Har gått i ca 2 timer og sittet på en stol i ca 1,5 time, og stått i køer i ca 30 min. Måtte gå langt for å komme til toget + gå i tog + gå hjem fra skolen. Er helt utslitt nå. Så forferdelig mye folk, streikende sol, masse folk som jeg kjenner litt, og som jeg lurer på om jeg skal hilse på eller ikke, så mye støy, lange køer i kiosker. Fy søren for et opplegg. Er det normalt å bli utmattet av dette? Jeg føler for å ligge i fosterstilling i et mørkt rom nå 🙈 Fullstendig overstimulert...

Anonymkode: 4de9e...2e1

Høres ihvertfall ut som du er veldig sliten nå for tiden og lett blir altfor sliten nå for tiden. Kanskje du skal ta en tur til legen for å sjekke hvorfor? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg er ikke sliten etter det du skisserer der. Har hatt en hektisk dag, med unger, frokost, tog, kioskvakt på skolen og nå har jeg akkurat satt meg ned litt etter å ha forberedt og dekket på til middag. 

Jeg er i veldig god fysisk form, det føler jeg hjelper på i alle sammenhenger, også sånn som i dag. Man takler liksom livet litt bedre generelt.

Anonymkode: 6ddb8...14f

Jeg er også i god fysisk form, trener mye, går mye tur i fjellet osv., men steike... 17. mai knekker meg helt. Det er så mange inntrykk, jeg går helt i spinn. Det er utrolig slitsomt. Jeg er utkjørt! Og klokka har akkurat bikka 16. Borgertoget har ikke starta engang. Jeg sitter på KG for å koble ut litt. 

Det er mentalt slitsomt. Min fysiske form er irrelevant.

Anonymkode: 0e78d...2c8

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et voksent menneske bør fint klare å være i farta i 4 timer. Det er ikke lenge og om voksen bør man håndtere både å gå, å vente, stå i kø, andre mennesker og gå litt til. 

Anonymkode: 82ad5...a69

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Et voksent menneske bør fint klare å være i farta i 4 timer. Det er ikke lenge og om voksen bør man håndtere både å gå, å vente, stå i kø, andre mennesker og gå litt til. 

Anonymkode: 82ad5...a69

Hvem er det du som bestemmer hva andre mennesker "bør" tåle?

Anonymkode: 540ea...bdc

  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I det man rekker å sette seg ned her har man det ikke travelt. 

Opp 5. Lage klar mat og slenge brød i ovnen. Joggetur. Frokostsamling her. Tog. Leker. Tilbake. Grilling nå, tok 10. minutter for meg selv. 

Litt sliten ja, men gleder meg fortsatt til resten av kvelden. 

Synes mange tåler ekstremt lite. 

Anonymkode: de97a...9be

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år som alle andre 17. Mai'er så ble dagen feiret i marka med hunden. Anbefales! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Løp 30 km før frokost har masse energi! Nå skal jeg drikke champagne og danse natten igjennom!

Anonymkode: b95ce...659

Har du barn? Hvor gammel er du?

Anonymkode: cac0a...b59

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp tidlig,  kle på barna, gå i tog, vente i kø, småprate med bekjente. Kom hjem og hadde gjester og spist alt for mye mat. Gjestene har gått og jeg er helt utmattet.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...