Gå til innhold

Hva er vitsen med 17 mai?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere har helt rett i at det er egentlig ikke er noe å feire 17 mai for. Vi har utlendinger og woke som er sint fordi i grunnloven tidligere var Norge et land for det norske folk. Du har nordmenn i dag som mener at Norge ikke er noe å feire fordi vi ikke er en nasjon lenger pga innvandringen.

Det eneste som er sikkert er at Norge er en gård for mektige utenlandske kapitaleiere og land. De høster avlingen og bruker nordmenn som slags gårdsdyr. Samme for dem hvem som bor her, så lenge de kan utnytte oss økonomisk mest mulig. 

Endret av Hermann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

At du ikke vil feire nasjonaldagen fordi du hater utlendinger er ditt valg. Alle oss andre stabile folk kommer til å feire uansett.

Anonymkode: 7aba8...188

Feil. Jeg har en haug av grunner til ikke å feire den. Eneste gulpet du klarer å komme opp med er rasist-vrøvl. Håper du ikke opptrer på denne måten offentlig. Da driter du deg bare ut..

Anonymkode: 46565...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermann skrev (1 minutt siden):

Dere har helt rett i at det er egentlig ikke er noe å feire 17 mai for. Vi har utlendinger og woke som er sint fordi i grunnloven tidligere var Norge et land for det norske folk. Du har nordmenn i dag som mener at Norge ikke er noe å feire fordi vi ikke er en nasjon lenger pga innvandringen.

Det eneste som er sikkert er at Norge er en gård for utlendinger. De høster avlingen og bruker nordmenn som slags gårdsdyr. Samme for dem hvem som bor her, så lenge de kan utnytte oss mest mulig. 

Er vel ganske mange etniske nordmenn også i denne kategorien. Nå vet ikke jeg hvor mange "utlendinger" du faktisk kjenner, men det du beskriver er ikke min erfaring. Jeg bor i et multikulturelt miljø, og vet du hva? Foreldrene er akkurat like glade i barna sine som andre, stiller opp på dugnader og sørger for at ting skjer. Jeg er så glad for at mine barn er fargeblind. Jeg blir bedt av naboen til id og har venner fra alle verdenshjørner. 

Hva har du selv gjort for andre? Hvilke samfunnsnyttig bidrag gjør du som er så stor, at du Jan tillate deg selv å snakke ned andre på en så stygg måte? 

Anonymkode: e3570...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det aller meste var langt bedre før i dette såkalte i-landet😡. Det er det fler og fler som innser..

Hva var bedre før egentlig? Lavere levealder? Høyere barnedødelighet? Lavere andel kvinner med utdanning? Høyere andel personer som var økonomisk avhengige av sin partner, og derfor ikke kunne forlate et ulykkelig ekteskap? At man måtte bruke en større andel av lønna på bolig og mat? Fysisk avstraffelse av barn?  

Og hvorfor tenker du Norge er et utviklingsland? 

Anonymkode: 31077...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva var bedre før egentlig? Lavere levealder? Høyere barnedødelighet? Lavere andel kvinner med utdanning? Høyere andel personer som var økonomisk avhengige av sin partner, og derfor ikke kunne forlate et ulykkelig ekteskap? At man måtte bruke en større andel av lønna på bolig og mat? 

Og hvorfor tenker du Norge er et utviklingsland? 

Anonymkode: 31077...89f

Det er idag gjennomsnittsnordmannen bor seg ihjel, hvis de i det hele tatt har bolig. Og forresten, har du vært i butikken i det siste.😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig. Definisjon av nasjon; "Nasjon er en betegnelse med flere betydninger: en gruppe mennesker med felles sosial og kulturell identitet; en statsdannelse eller en stat som omfatter en gruppe med felles identitet."

Nasjonaldagen 17 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi feirer en antisemittisk grunnlov. Ganske absurd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 mai er ingenting annet enn selvforherlighetens dag etter min mening.

Hadde det enda vært selvinnsiktens dag, ja da skulle det nok blitt ganske stille i gatene..😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg også synes det er sært å feire en grunnlov, uavhengig om det er Norge, USA eller India.

La oss feire faktiske mennesker i stedet. Grunnloven som ble skrevet 17. mai 1814 inkluderte ikke stemmerett for kvinner, og jøder var heller ikke tillatt i kongeriket sto det i paragraf 2.

Anonymkode: 89d34...87b

Ja, de bestemmelsene trekkes lite frem når man hedrer Grunnlovsfedrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...