Gå til innhold

Hvem tilbringer du 17.mai med? Hvem inviterer dere? Er de nære? Eller inviterer du?


AnonymBruker

Hvem tilbringer dere 17.mai med?  

27 stemmer

  1. 1. Hvor nære er dere?

    • Familie
      24
    • Vennegruppe
      1
    • Individuelle venner, blir invitert av nære venner
      0
    • Individuelle venner, blir inviter av av mindre nære venner
      0
    • Individuelle venner, blir invitert av både mindre + nære venner
      1
    • Inviterer/Spør selv, mindre nære venner + nære venner
      1
    • Inviterer/Spør selv, nære venner
      0


Anbefalte innlegg

Jeg har ingen vennegruppe, men har noen enkeltvenner som inviterer til fest, så jeg får vært med der. Men jeg har oppriktig kun 2 venner (og de er ganske nære), som inviterer meg ut. Jeg blir aldri invitert av de andre vennene mine. Kanskje vi ikke er nære nok, eller kanskje jeg må invitere selv? Hva tenker dere?

Jeg bare tenkte litt på at hvis disse 2 vennene ikke inviterer meg ut, så må jeg være alene, og jeg har lest at de fleste folk har bare 2-3 nære venner, men likevel har de alltid fester/høytider å tilbringe med andre.  Så jeg lurer på hvordan dere (spesielt introverte) mennesker alltid har noen å tilbringe denne dagen med. Jeg tør vanligvis ikke å invitere meg selv. Gjør dere det? 

Har dere en vennegruppe  dere alltid tilbringer 17.mai med? Hvis ikke, hvem er det som inviterer dere? Er dere nære med dem, eller kan du tilbringe dagen med folk du ikke er så nære med? Hvis du er den som inviterer: Hvor nære er dere? Inviterer du mindre nære folk? 

Anonymkode: 4f7b9...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er i begynnelsen til midten av 30-årene så alle våre venner er i etableringsfasen og er enten gravide, har babyer eller småbarn. Tiden med vennefest på 17. mai er over, og det gjør ingenting 😊 Vi er enten med familie, eller så reiser vi bort bare oss to. Dette året har vi reist bort på romantisk langweekend. 

Inviter selv, det er ikke opp til andre å ta initiativ hele tiden, du må også strekke ut en hånd. 😊

God 17. mai 🇳🇴❤️

Anonymkode: 36ffe...b53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jo ha vært et alternativ til der, minst...for vi er mange som er alene. Jeg er det. Selvvalgt. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene. Ungene er tenåringer og er ute med venner. Kunne gjort mer for å ikke være alene men kjenner jeg ikke er i form til det i år. Lager mat til ungdommen og baker en kake, da. 

Anonymkode: 3999d...2f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med familie til frokost, vennefest på ettermiddag/kveld. er i 40-årene og i motsetning til frøken "vi er så etablert og da utgår sånne barnslige vennefester" over her, så er vi mange som forstår at man fint kan ha venner og fest selv om man er voksen og har barn. Barna blir med, det er morro for alle, så enkelt. Men, du må ta litt initiativ selv, du kan ikke forvente at alle skal fikse for deg. 

Anonymkode: 9698d...6a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene. Og jeg liker det. Ungene har flyttet så dem er opptatt. Mannen ønsker å trene. Har vært lange dager på jobb så jeg vil bare slappe av. Har ikke kjøpt inn noe spesielt til mat heller. Så får se om jeg og mannen spiser noe sammen eller om vi lager noe hver for oss. Jeg rydder litt og koser meg. 

Anonymkode: dc731...d68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med familie til frokost, vennefest på ettermiddag/kveld. er i 40-årene og i motsetning til frøken "vi er så etablert og da utgår sånne barnslige vennefester" over her, så er vi mange som forstår at man fint kan ha venner og fest selv om man er voksen og har barn. Barna blir med, det er morro for alle, så enkelt. Men, du må ta litt initiativ selv, du kan ikke forvente at alle skal fikse for deg. 

Anonymkode: 9698d...6a0

Nei, unnskyld meg? Hvordan klarte du å tolke det jeg skrev som noe negativt? Jeg har aldri sagt at vennefester er barnslig. Jeg sa bare at de utgår i småbarn- og etableringsfasen da 17. mai akkurat nå er mer familierelatert for de det gjelder, og at det er helt greit 😊

Anonymkode: 36ffe...b53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å jobbe 17. mai, så tilbringer da 17.mai med kolleger og pasienter. Om jeg ikke jobber, tilbringer jeg 17.mai alene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene her også. Mannen er på jobb (sjømann). Jeg har ikke min familie i nærheten (nærmeste bor 3 timer unna), og hans familie feirer ikke 17. mai. Og siden jeg er innflytter og ikke har barn har det vært veldig vanskelig å få venner her.

Anonymkode: daccc...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene i dag og det har jeg valgt selv. Mannen har dratt på tur, men jeg vil kose meg på terrassen med bok og bobler (litt senere i dag). 😁 Jeg kunne bedt folk, og jeg kunne vært sammen med familie eller venninne, men nydelig å bare slappe av. Null stress, bare ro. ♥️

Anonymkode: 52e34...bcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en halvtime kommer mamma og mannen, pappa og fruen, svigers, tre tantebarn og mine to søstre for 17. Mai lunch sammen med meg, HusetsHerre og Ungen. 

For meg er nasjonaldagen familie og slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene, helt toppers! :) Lage meg god mat, slappe av. Hvile....deilig med 4 dager fri der jeg bestemmer ALT!! :) 

Anonymkode: 1d415...052

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammen med samboer og barn. I tillegg drar vi på samfunnshuset og spiser lunsj der sammen med svigers og kjente som vi møter. Senere i kveld skal vi grille med flere i familien ☺️ vi har ganske rolige feiringer her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og samboer feirer sammen, ikke voldsomme greiene men vi har pølser og kake. Vi har invitert brødrene våre men ingen av de kunne komme i dag. Vi er ikke så sosiale at vi orker å styre med å hverken invitere eller dra ut med venner eller familie ut over akkurat søsken.

Det er ikke noen barn i nær familie og ingen av oss har foreldre det er aktuellt å besøke eller bli besøkt av heller.

Anonymkode: a45bb...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Med familie til frokost, vennefest på ettermiddag/kveld. er i 40-årene og i motsetning til frøken "vi er så etablert og da utgår sånne barnslige vennefester" over her, så er vi mange som forstår at man fint kan ha venner og fest selv om man er voksen og har barn. Barna blir med, det er morro for alle, så enkelt. Men, du må ta litt initiativ selv, du kan ikke forvente at alle skal fikse for deg. 

Anonymkode: 9698d...6a0

Snakk om å være hårsår da…

Anonymkode: 5e4a2...cf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var student i 20-årene ble jeg invitert av de jeg hang med det året, eller de jeg bodde i kollektiv med. Av og til dro jeg og en venn rundt i Oslo og hang oss på andre, eller hadde piknik. Mange variasjoner og dro ofte litt her og der. Jeg hadde ikke spesifikke planer, men slengte meg på det som dukket opp. 

Nå er jeg i 30-årene, singel og er sammen med mamman min som er enke. Vi har spist kake som vi har bakt, gått tur, sett på tog på TV og pyntet oss sammen. I kveld kommer kanskje noen på kaffe, men vi har ingen store planer om spesiell middag eller noe opplegg. Jeg koser meg masse! Det finnes mange måter å feire på, og hvis jeg var alene ville jeg nok dratt på tur eller til nærmeste by.  Jeg poster ikke på sosiale medier i dag, jeg bruker denne fridagen og langhelgen på å hente meg inn og gjøre ting som jeg har hatt lyst til å gjøre. Det presset mange føler om at de må delta å frokost, gjøre ditt og datt, ha bunad.. kommer det innenfra eller fordi man lar seg påvirke av SoMe? Jeg kan ikke huske at det var så mye press da jeg var i starten av 20-årene, men da hadde jeg ikke Instagram og var sjelden på sosiale medier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...