AnonymBruker Skrevet 16. mai #21 Del Skrevet 16. mai Rosa Sitron skrev (20 minutter siden): Fordi Facebook blokker deg om du svarer på alle? Fordi Facebook bugger så du et heldig om du får lov å trykke liker på alle engang? Nei Anonymkode: 4d008...0c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 16. mai #22 Del Skrevet 16. mai 18 minutter siden, AnonymBruker said: Det har jeg aldri opplevd. Og jeg takker hver og en. Anonymkode: cfea0...32a Mulig de har endret det, men tidligere ble man blokket for "spam". Husker flere poster om det fra tidligere. Det med å få lov å gratulerer alle uten bug sleit jeg med senest sist bursdag, kom ned til venn 50 ish og da måtte jeg trykke med nedover fra toppen igjen, 3 og 3 av gangen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #23 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hos meg er det ingen klipp og lim. Jeg takker hver enkelt og nevner navnet deres, på den måten husker jeg selv hvem som har gratulert meg. Selv gratulerer jeg veldig få på FB, jeg sender en personlig melding, ringer ell gratulerer når jeg treffer dem ( om det så er et par dager etterpå. ) Anonymkode: cfea0...32a AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bruker ikke klipp og lim, takker for hver hilsen og skriver ikke likt Anonymkode: 4d008...0c7 Da har dere god tid, eller få venner. Uansett, de fleste som gratulerer skriver jo bare "Gratulerer!", med autoutfyll, og glemmer det sekundet etterpå. Så imponerende at dere gidder. Anonymkode: 4ee52...682 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #24 Del Skrevet 16. mai Jeg takker ikke fordi de som skriver på veggen er folk som gjør det for sin egen del, som skriver på alles vegg hele tiden. Hvorfor vet jeg ikke, for å få flest tilbake? De jeg bryr meg om (og som faktisk bryr seg om meg) skriver til meg, og de takker jeg selvfølgelig. Anonymkode: dfc11...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 16. mai #25 Del Skrevet 16. mai Just now, AnonymBruker said: Nei Anonymkode: 4d008...0c7 Mulig det er endret, men her en gammel reddit post på at andre har opplevd lignende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #26 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ikke at jeg er så veldig aktiv på FB, men synes det er hyggelig å sende hilsen til venner og bekjente som har bursdag (og det er jo stas å få hilsener på egen dag :)) Men jeg stusser over, og irriterer meg litt over at folk ikke kan svare med et enkelt «Takk» eller noe slikt, i stedet for å bare bruke trykke på «liker». Selvfølgelig «liker» alle å få hilsen! Synes det er litt slapt, dette «liker»-fenomenet. Noen som er enige? Anonymkode: 5479d...376 Så ring dem eller send dem en personlig hilsen. Ja, jeg skriver en slapp fb hilsen til alle som har bursdag hver dag, og får stort sett en slapp likes tilbake. Til de 50 nærmeste sender jeg blomster / kaker og ringer, da får jeg mer enn en slapp likes tilbake. Takk er ofte inkludert. På bursdagen min bruker jeg en time eller to på slappe likes til de som har sendt meg slappe bursdagshilsener. På de som har sendt noe litt mer personlig som bildekollasje skriver jeg en kommentar på det. Ellers bruker jeg tid og takk på de som ringer, kommer innom eller sender noe på døra/ i posten. Anonymkode: cd079...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #27 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Spam st folk gratulerer ? Anonymkode: 4d008...0c7 Nei, for og skrive takk 576 ganger på 1 time. Anonymkode: cd079...6c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 16. mai #28 Del Skrevet 16. mai Jeg har slettet bursdagen min på Facebook, og har de siste årene stengt veggen for kommentarer rundt bursdagen min. De som kjenner meg godt, sender uansett en melding på sms, eller ringer meg. De får en god og personlig takk tilbake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #29 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da har dere god tid, eller få venner. Uansett, de fleste som gratulerer skriver jo bare "Gratulerer!", med autoutfyll, og glemmer det sekundet etterpå. Så imponerende at dere gidder. Anonymkode: 4ee52...682 får over 100 hilsener og jeg TAR meg tid. Jeg får jo ikke alle hilsener samtidig så jeg takker gjennom dagen. Anonymkode: cfea0...32a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #30 Del Skrevet 16. mai Jeg trykker liker på gratulasjoner, og så skriver jeg en generell; «Takk for alle hilsner» på kvelden/neste dag. For det tar tid å skrive takk til alle gratulasjonene, og jeg har sluttet med det. Anonymkode: 2ee2f...4a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #31 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke at jeg er så veldig aktiv på FB, men synes det er hyggelig å sende hilsen til venner og bekjente som har bursdag (og det er jo stas å få hilsener på egen dag :)) Men jeg stusser over, og irriterer meg litt over at folk ikke kan svare med et enkelt «Takk» eller noe slikt, i stedet for å bare bruke trykke på «liker». Selvfølgelig «liker» alle å få hilsen! Synes det er litt slapt, dette «liker»-fenomenet. Noen som er enige? Anonymkode: 5479d...376 Hva med å slutte å forvente at alle er som deg selv? Jeg synes ikke at å skrive "Takk" som kommentar på alle hilsener på FB er særlig mye mer personlig enn å trykke "Liker" på innlegget. Det blir ikke mer personlig av å gjøre begge deler heller. Noen synes det er fint og hyggelig med masse personlige meldinger fra en haug med perifere bekjente på FB på bursdagen sin/deres. Andre synes det er nok oppmerksomhet at innlegget deres annerkjennes med et "liker". Anonymkode: 68557...0b0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #32 Del Skrevet 16. mai Tar mye tid skrive takk til absolutt alle. Ikke alle har så god tid til det Anonymkode: e7428...5da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #33 Del Skrevet 16. mai Har lagt merke til at fler og fler trykker liker istedet for å takke hver enkelt. Så skriver de en felles takk til alle dagen etter. Anonymkode: d71d2...2cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #34 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): får over 100 hilsener og jeg TAR meg tid. Jeg får jo ikke alle hilsener samtidig så jeg takker gjennom dagen. Anonymkode: cfea0...32a Jeg får rundt 200 gratulasjoner, og jeg bruker bursdagen min sammen med venner, ikke på telefon/pc. 100 meldinger, si fra ca kl 10 om morgen til 22 om kvelden, vil si at du skriver takkemeldinger oftere enn hvert tiende minutt i snitt igjennom hele dagen. Jeg tar meg tid til å like meldingene, men jeg prioriterer helt klart ta meg tid til å være med de som vil feire dagen fysisk med meg. Anonymkode: 9e1a0...964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 16. mai #35 Del Skrevet 16. mai Nå må folk snart skjønne at folk har forskjellig forhold til Facebook - for meg er en Facebook-gratulasjon det mest upersonlige jeg kan få - av mine 900 "venner" der inne, kan jeg få melding av 460 stk, og det er bare fordi de har blitt minnet om at jeg har bursdag PÅ FACEBOOK. Det renner inn med meldinger fra Per, som jeg ikke har sett siden barneskolen, en person jeg hadde et behandlingsopphold sammen med og Gerda, naboen til tanta mi - fordi vi var kaffegjester i et dåp for 100 år siden! Så nei, jeg takker ikke. De jeg har et faktisk forhold til, får gratulasjon personlig (hvis det lar seg gjøre), per SMS eller telefon 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattogdag Skrevet 16. mai #36 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen trykker liker for å vise at gratulasjonen er lest, og så takker de i en status for alle hilsninger de har fått på dagen. Det syns jeg er greit. Selv skriver jeg "tusen takk" til hvert enkelt innlegg. Tenker at om de tar seg tid til å gratulere, så skal de få en personlig takk under innlegget sitt. Anonymkode: 422bf...eff Nettopp, tenker det samme som deg. Ikke SÅ slitsomt å vise at det settes pris på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattogdag Skrevet 16. mai #37 Del Skrevet 16. mai Kålrota skrev (3 timer siden): Jeg gikk 123 meldinger på FB sist bursdag, da er et liker-klikk det mest effektive for å få takket alle. Hvis du irriterer deg over dette, burde du nok la være å gratulere. Det er helt klart mer hyggelig enn det er irriterende, så jeg ser ikke noen grunn til å droppe å sende en hilsen. Men for å snu det på hodet: hva om folk sender «likes» i stedet for å skrive «gratulerer med dagen» til bursdagsbarnet, det vil jo se ganske teit ut, men det er slik jeg opplever det når folk sender «likes» i stedet for skrive å takk. SÅ slitsomt er det ikke, og har man tid til å henge på sosiale medier så har man tid til å bruke de sekundene det tar å skrive to ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattogdag Skrevet 16. mai #38 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får rundt 200 gratulasjoner, og jeg bruker bursdagen min sammen med venner, ikke på telefon/pc. 100 meldinger, si fra ca kl 10 om morgen til 22 om kvelden, vil si at du skriver takkemeldinger oftere enn hvert tiende minutt i snitt igjennom hele dagen. Jeg tar meg tid til å like meldingene, men jeg prioriterer helt klart ta meg tid til å være med de som vil feire dagen fysisk med meg. Anonymkode: 9e1a0...964 ….og jeg tar meg tid, men selvfølgelig ikke der og da. Det duger helt fint dagene etter, også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 16. mai #39 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke at jeg er så veldig aktiv på FB, men synes det er hyggelig å sende hilsen til venner og bekjente som har bursdag (og det er jo stas å få hilsener på egen dag :)) Men jeg stusser over, og irriterer meg litt over at folk ikke kan svare med et enkelt «Takk» eller noe slikt, i stedet for å bare bruke trykke på «liker». Selvfølgelig «liker» alle å få hilsen! Synes det er litt slapt, dette «liker»-fenomenet. Noen som er enige? Anonymkode: 5479d...376 Fordi det er overfladisk godhetsposering. Ring eller send i hvertfall en personlig melding. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorma Skrevet 16. mai #40 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke at jeg er så veldig aktiv på FB, men synes det er hyggelig å sende hilsen til venner og bekjente som har bursdag (og det er jo stas å få hilsener på egen dag :)) Men jeg stusser over, og irriterer meg litt over at folk ikke kan svare med et enkelt «Takk» eller noe slikt, i stedet for å bare bruke trykke på «liker». Selvfølgelig «liker» alle å få hilsen! Synes det er litt slapt, dette «liker»-fenomenet. Noen som er enige? Anonymkode: 5479d...376 For meg så er det mer en irritasjon at folk driver og gratulerer på FB. Det er grunnen for at jeg har satt fødselsdatoen min til kun privat, og ingen kan skrive på veggen min. Synes ikke gratulasjoner verken på telefon, sms eller på sosiale medier er noe som helst form for stas. Men for og svare på spørsmålet ditt så tror jeg folk ikke gidder og kommentere takk, takk, takk på flere hundre meldinger. Da er det lettere å legge på en "like" eller et hjerte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå