Gå til innhold

Hvorfor ikke skrive takk når man får bursdagshilsen på FB?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke at jeg er så veldig aktiv på FB, men synes det er hyggelig å sende hilsen til venner og bekjente som har bursdag (og det er jo stas å få hilsener på egen dag :)) Men jeg stusser over, og irriterer meg litt over at folk ikke kan svare med et enkelt «Takk» eller noe slikt, i stedet for å bare bruke trykke på «liker». Selvfølgelig «liker» alle å få hilsen! Synes det er litt slapt, dette «liker»-fenomenet. Noen som er enige?

Anonymkode: 5479d...376

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapt å sende gratulasjoner på Facebook. Ring personen istedet, eller send en privat melding.

Anonymkode: 7c793...aec

  • Liker 31
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen trykker liker for å vise at gratulasjonen er lest, og så takker de i en status for alle hilsninger de har fått på dagen. Det syns jeg er greit. Selv skriver jeg "tusen takk" til hvert enkelt innlegg. Tenker at om de tar seg tid til å gratulere, så skal de få en personlig takk under innlegget sitt.

Anonymkode: 422bf...eff

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk 123 meldinger på FB sist bursdag, da er et liker-klikk det mest effektive for å få takket alle. 
Hvis du irriterer deg over dette, burde du nok la være å gratulere.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er kjempevanskelig! Et år fikk jeg først en utrolig koselig hilsen fra min sønn, med et bilde av oss som jeg satte stor pris på. Da takket jeg for den fine hilsen i takkefeltet, selvsagt. Litt senere kom det litt halvhjertete hilsener fra gamle kollegaer  og perifere slektninger, en sågar som skrev "gmd", er det meningen at man skal takke like hjertelig en som ikke gidder å skrive setningen fullt ut?

Anonymkode: b33ff...5ef

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker hver enkelt selv om jeg får over 100 hilsener. Syns det er mer slapt å ta en fellestakk, for da vet man ikke om hver enkelt er lest og notert. 

Når det er sagt ; det er ikke alle som er så ofte på FB og kanskje har andre ting å drive med på bursdagen sin. Og atter andre bryr seg ikke så mye om slike hilsener på SoMe. Det ER jo litt overfladisk. 

Anonymkode: cfea0...32a

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er forskjellen på "liker", og å klippe+lime "Takk😘" til 200 stykker?

De nærmeste ringer. 

Anonymkode: 4ee52...682

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg har fjernet fødselsdatoen på Facebook, så slipper jeg å fornærme noen.

Anonymkode: cc327...616

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke at jeg er så veldig aktiv på FB, men synes det er hyggelig å sende hilsen til venner og bekjente som har bursdag (og det er jo stas å få hilsener på egen dag :)) Men jeg stusser over, og irriterer meg litt over at folk ikke kan svare med et enkelt «Takk» eller noe slikt, i stedet for å bare bruke trykke på «liker». Selvfølgelig «liker» alle å få hilsen! Synes det er litt slapt, dette «liker»-fenomenet. Noen som er enige?

Anonymkode: 5479d...376

Fordi Facebook blokker deg om du svarer på alle? Fordi Facebook bugger så du et heldig om du får lov å trykke liker på alle engang? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er forskjellen på "liker", og å klippe+lime "Takk😘" til 200 stykker?

De nærmeste ringer. 

Anonymkode: 4ee52...682

Hos meg er det ingen klipp og lim. Jeg takker hver enkelt og nevner navnet deres, på den måten husker jeg selv hvem som har gratulert meg. 

Selv gratulerer jeg veldig få på FB, jeg sender en personlig melding, ringer ell gratulerer når jeg treffer dem ( om det så er et par dager etterpå. ) 

Anonymkode: cfea0...32a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet fødselsdato fra min profil på facebook, før jeg slettet hele driten i 2016.
Fikk gratulasjoner fra de som betyr noe på sms og telefon, så slapp de 200 andre å skrive gratulerer og jeg slapp å copy/paste en takk tilbake og kunne drikke og spise godt på min bursdag isteden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (Akkurat nå):

Fordi Facebook blokker deg om du svarer på alle? Fordi Facebook bugger så du et heldig om du får lov å trykke liker på alle engang? 

Det har jeg aldri opplevd. Og jeg takker hver og en. 

Anonymkode: cfea0...32a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg ikke gjort det. Jeg har ikke hatt tid rett og slett. Jeg tenker at hvis de vil gratulere ordentlig kan de sende på messenger eller sms eller ringe. Da får de en takk.

Anonymkode: d3bfe...c30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trykket like i år fordi jeg hadde glemt å sperre veggen for kommentarer på bursdagen. For meg er det likestilt med spam. 

Jeg elsker bursdag og feirer alltid bursdagen min med fysisk samling for familie og venner. Jeg bare hater bursdag på sosiale medier. 

Anonymkode: c891d...3cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse dager har Facebook en gratulasjonsmal, slik at du trenger bare klikke for å sende en gratulasjon. Det er blitt så upersonlig. 
 

Jeg er en av de som unfriender folk på bursdagen deres, fordi det er da jeg legger merke til personer på vennelisten jeg har null forhold til. 

Anonymkode: 0dcca...fdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hvor god tid du har. Og venneliste. Jeg har stor tålmodighet, men ikke til å skrive tusen takk på et par hundre mer eller mindre halvhjertet hilsener på FB. 
Hadde jo tatt halve natta… har jobb, barn, hund osv…

Skriver fellestakk etterpå

Anonymkode: d1e3a...a2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Slapt å sende gratulasjoner på Facebook. Ring personen istedet, eller send en privat melding.

Anonymkode: 7c793...aec

Haha. Touche`

Anonymkode: ce59e...6f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva er forskjellen på "liker", og å klippe+lime "Takk😘" til 200 stykker?

De nærmeste ringer. 

Anonymkode: 4ee52...682

Bruker ikke klipp og lim, takker for hver hilsen og skriver ikke likt

Anonymkode: 4d008...0c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev takk før, men de siste årene har jeg bare likt hvert enkelt innlegg. Bursdagsgratulasjon på facebook er for meg en av de slappeste måtene å ønske noen gratulerer med dagen på - mye hyggeligere med en sms eller messenger-melding.

Anonymkode: 517a9...645

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg trykket like i år fordi jeg hadde glemt å sperre veggen for kommentarer på bursdagen. For meg er det likestilt med spam. 

Jeg elsker bursdag og feirer alltid bursdagen min med fysisk samling for familie og venner. Jeg bare hater bursdag på sosiale medier. 

Anonymkode: c891d...3cf

Spam st folk gratulerer ?

Anonymkode: 4d008...0c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...