Gå til innhold

Hvorfor ikke skrive takk når man får bursdagshilsen på FB?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Får mange hilsener og trykker 👍🏼 eller ❤️ på de. Legger alltid ut en status der jeg takker for alle hilsener. 

Anonymkode: ec7c0...5e6

Da gjør vi det likt🥰 Før 2015 takket jeg alle personlig, men nå snart ti år senere er det mer enn nok jobb å sette hjerte eller tommel opp på det 2-300 «vennene» jeg får gratulasjoner fra. Like før midnatt skriver jeg at jeg setter pris på alke som har gratulert meg og takker familie og nære venner for gaver og kaker🙏🎉🥰 Morgenen etter liker jeg alle som gratulerte meg dagen/ natten etter. Tenker at alle får gjøre som de har tid og lyst til, men nekter å sitte med ansiktet ned i mobilen hver time når de som er mest glad i meg er på besøk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Da har dere god tid, eller få venner.

Uansett, de fleste som gratulerer skriver jo bare "Gratulerer!", med autoutfyll, og glemmer det sekundet etterpå. Så imponerende at dere gidder. 

Anonymkode: 4ee52...682

😂 nei ingen sv delene men er godt oppdratt;)

Anonymkode: 4d008...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (16 timer siden):

Mulig det er endret, men her en gammel reddit post på at andre har opplevd lignende 

Screenshot_20240516_155034_Reddit.thumb.jpg.008f2e0f5c39d25cfbbb2664b6d1cbc3.jpg

Aldri opplevd sp tviler på det er noe som Gjelder bå

Anonymkode: 4d008...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske mye jobb å svare 'Takk' 200 ganger. Det gidder jeg rett og slett ikke.

Derfor fjernet jeg fødselsdatoen min på face - og nå må folk faktisk huske bursdagen min for å få gratulert meg. Dermed er det omtrent bare 20 stk igjen å takke - pr telefon eller på melding. Mye mer overkommelig, og jeg vet at hilsene kommer fra hjertet. 

Anonymkode: e1587...712

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 15.09):

Det der er kjempevanskelig! Et år fikk jeg først en utrolig koselig hilsen fra min sønn, med et bilde av oss som jeg satte stor pris på. Da takket jeg for den fine hilsen i takkefeltet, selvsagt. Litt senere kom det litt halvhjertete hilsener fra gamle kollegaer  og perifere slektninger, en sågar som skrev "gmd", er det meningen at man skal takke like hjertelig en som ikke gidder å skrive setningen fullt ut?

Anonymkode: b33ff...5ef

'Gmd' er jo bare en vits. Det er så slapt!

Anonymkode: e1587...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 15.59):

får over 100 hilsener og jeg TAR meg tid. Jeg får jo ikke alle hilsener samtidig så jeg takker gjennom dagen. 

Anonymkode: cfea0...32a

100? Ordentlige hilsner eller fb hilsner? 

Anonymkode: cd079...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skriver en felles takk til alle når dagen er over. Har erfart at det spammer ned andres feed om folk skriver takk til hver eneste. Litt overkill å skrive takk 200 ganger også. 

Anonymkode: 2592b...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (19 timer siden):

Det er vel fordi jeg er vokst opp med at skal vise takknemlighet om man da f.eks får en hilsen på bursdagen 😊 

For meg er det normal høflighet 😊 Det er ikke verre enn det 😊 

Vi som trykker « likes» på de 789 burvdagsmeldingrne vi får gjør ikke det for og være uhøflige eller fordi vi er vokst opp med og ikke vise takknemlighet. Vi trykker likes for og kjapt vise at vi setter pris på hilsenen, som jo også er kjapt skrevet. Visste faktisk ikke før nå at noen ble sure av dette, men får vurdere og ta fri fra jobb neste år da, siden bursdager skal brukes på og vise takknemlighet på Facebook . 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke. Jeg gidder knapt å like. 

Anonymkode: 9023b...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Vi som trykker « likes» på de 789 burvdagsmeldingrne vi får gjør ikke det for og være uhøflige eller fordi vi er vokst opp med og ikke vise takknemlighet. Vi trykker likes for og kjapt vise at vi setter pris på hilsenen, som jo også er kjapt skrevet. Visste faktisk ikke før nå at noen ble sure av dette, men får vurdere og ta fri fra jobb neste år da, siden bursdager skal brukes på og vise takknemlighet på Facebook . 

Hvem har sagt jeg/vi blir sur? 😄 Du får gjøre det du vil, så gjør jeg det på min måte 😄 Det er ikke noe fasitsvar her 😄

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...