Gå til innhold

Stress som fører til at jeg ikke klarer å gjøre noe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så stressa om dagen at jeg ikke klarer å gjøre noe som helst. Blir rett og slett handlingslammet. Noe som har opplevd det? Tips til hvordan komme seg ut av det?

Anonymkode: b437a...126

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv lister.

Bare det å få ting ned på papiret hjelper, for trenger du ikke aktivt gå rundt å huske alt som må gjøres.

Så kan du sortere ting inn i mindre og mer konkrete lister.

Er det ting som kan løses på enklere måter? Kan du få hjelp til noe? Hva brenner det mest med? Og hva er viktigst?

 

Anonymkode: 5c3f0...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ofte på samme måte og støtter forslaget om lage lister. Jeg gjør oppgavene på lista så enkle og konkrete som mulig, og skriver gjerne klokkeslett for når de skal gjøres (og setter på alarm på mobilen om det trengs). Eventuelt skriver hvor lang tid jeg skal bruke på det. F.eks 10 min, 40 min.

Anonymkode: 77230...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dem over. Lister bidrar til oversikt, og gjør det lettere å sortere hva som må gjøres først. Er man stressa og handlingslammet virker ALT like viktig, uten at så er tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gi slipp/faen. La alt brenne. Og deretter ta tak i det viktigste en ting av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet akkurat hvordan det er, og for meg hjelper det å tenke at «okei jeg kan bare gjøre en ting av gangen», så for eksempel om jeg skal rydde i huset tenker jeg at nå skal jeg rydde ferdig kun kjøkkenet og stua, så gjør jeg det, da får jeg ofte litt driven også og da får jeg gjerne gjort litt mer også, men om ikke er det å greit. Noen ganger skriver jeg en liste også over alt jeg skal gjøre, så tar jeg de letteste oppgavene først fordi da er de unna vei. 

Anonymkode: b5285...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...