Gå til innhold

Hvilke tanker og assosiasjoner rundt disse jentenavnene?


solvåår

Anbefalte innlegg

Anne Terese?

Anne Teresa?

Hver for seg; Therese eller Teresa? 🤷‍♀️

Eller Anne Josefine? Josefine; noe "oppbrukt", som Ivar Utne sier.. enig eller uenig?🤔

Barbara? 

Gry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

solvåår skrev (6 minutter siden):

Anne Terese?

Anne Teresa?

Hver for seg; Therese eller Teresa? 🤷‍♀️

Eller Anne Josefine? Josefine; noe "oppbrukt", som Ivar Utne sier.. enig eller uenig?🤔

Barbara? 

Gry?

På en baby?

Dobbeltnavn er vel litt ut? Alle navn som starter med «Anne xxxx» er noe 60-åringer heter, og da mener jeg så og si ALLE 60-åringer 😂
Syns alle navnene hørtes gammelmodige ut. Barbara og Josefine er de eneste jeg selv tenker kunne vært ok, ikke min smak, men ja. Gry er veldig likt melkeproduktmerket Gryr 😅


Teresa vil alltid måtte stave navnet sitt, vet ikke om «praktisk» er noe du tenker på ang navnevalg 

Josefine er ikke oppbrukt tror jeg, føler det har en mer klassisk vibbe enn de andre du nevner, og er det «beste» og mest allsidige av de du nevner.

Anonymkode: 1652e...4e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gry og theresa og Anne therese er nydelige folk 🥰

Anonymkode: ea671...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg ikke navnet Anne, men jeg har ingen forklaring på hvorfor. Kanskje fordi det er noe gammeldags, men samtidig så ser jeg jo at mange velger gammeldagse navn igjen nå så. 🤷🏻‍♀️

Dobbeltnavn er jeg glad i, selv om mange er "imot" det.

Liker Theresa en smule bedre enn Therese, men begge er fine navn - synes det ser bedre ut med h enn uten.

Josefine synes jeg ikke er oppbrukt. Har faktisk aldri møtt noen som heter det, og forbinder det bare med Josefine-spillet (kaninen), men det er et fint navn. 😊

Barbara har jeg personlig negative assosiasjoner med, men objektivt synes jeg i utgangspunktet det er fint.

Vet ikke hva jeg synes om Gry. 

 

Jeg regner med at det er baby-navn du prøver å velge, og hva jeg og andre tilfeldige folk på et forum mener, er uansett ikke viktig. ❤️ Ingen av navna er navn jeg selv ville valgt på mine barn, men det er fordi jeg har en annen smak  og du ville sikkert ikke valgt navna jeg liker heller. Det er heller ingen av navna du nevner som det er noe ordentlig galt med (altså slike navn som legger opp til mobbing), så da tenker jeg dere bare bør velge det dere synes er finest. 🥰

Endret av MariaIsabel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i dobbeltnavn, men Therese kan jeg like. Barbara er veldig i vinden om dagen med den jævla tyske rabarbarasangen som dukker opp i annenhver reel jeg ser, men innen babyen din blir større har vel det blåst over. Gry er ei dame på 50 for meg😅

Anonymkode: 6d67f...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbara har jeg aldri møtt noen som heter. Men Barbara Palvin går det godt med, fint navn.

Anonymkode: bd54d...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker kun Josefine av disse. Og synes nok Anna er en del finere enn Anne.

Anonymkode: 342b3...b78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solvåår skrev (På 15.5.2024 den 23.49):

Anne Terese?

Anne Teresa?

Hver for seg; Therese eller Teresa? 🤷‍♀️

Eller Anne Josefine? Josefine; noe "oppbrukt", som Ivar Utne sier.. enig eller uenig?🤔

Barbara? 

Gry?

Bare Josefine eller Teresa ,Synes ingen av navnene passet med Anne. Gry og Barbara er ikke fint

Anonymkode: e7520...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 0.08):

Liker kun Josefine av disse. Og synes nok Anna er en del finere enn Anne.

Anonymkode: 342b3...b78

Enig

Anonymkode: b3feb...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna er nydelig. 

Anonymkode: ade8f...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anna er nydelig. 

Anonymkode: ade8f...cc7

Bare så dumt Anna uttales som Anda her jeg bor.

Ellers liker jeg Josefine.

Anonymkode: a0ef2...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Anne Therese, er dritlei av korte navn som slutter på a, på tide at Anne blir brukt igjen.

Gry er også fint, både Gry og Anne er navn som nok vil bli mer og mer kule med barnets alder.

Josefine er vel helt ok, men mye mer et tidsriktig navn, noe jeg ikke hadde valgt.

Barbara er ikke min smak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Anna Theresa, synes det passer best når begge slutter på A. 

Anonymkode: 95676...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes Therese var finest av de. 

Anonymkode: c5634...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at Teresa er et nydelig navn. Rart at det ikke er mer populært. Anna er også fint. 

Anonymkode: d7fd0...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle navnene er pene, men synes ingen av dem passer spesielt godt sammen, i alle fall ikke dersom du har tenkt at begge navnene skal brukes i det daglige. Hvis planen er at bare ett navn skal brukes, står du jo litt mer fritt, da er vel det meste greit så lenge det ikke er helt kræsj. 

Anne Terese/a er vel den kombinasjonen som fungerer best dersom begge navn skal brukes. Anne Josefine/a blir for mange stavelser til at begge navene kan brukes, synes jeg.

Gry synes jeg også er ganske fint, og ikke så vanlig på små barn (ennå). Og hva med Gro?

Anonymkode: 9e5f6...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Synes alle navnene er pene, men synes ingen av dem passer spesielt godt sammen, i alle fall ikke dersom du har tenkt at begge navnene skal brukes i det daglige. Hvis planen er at bare ett navn skal brukes, står du jo litt mer fritt, da er vel det meste greit så lenge det ikke er helt kræsj. 

Anne Terese/a er vel den kombinasjonen som fungerer best dersom begge navn skal brukes. Anne Josefine/a blir for mange stavelser til at begge navene kan brukes, synes jeg.

Gry synes jeg også er ganske fint, og ikke så vanlig på små barn (ennå). Og hva med Gro?

Anonymkode: 9e5f6...516

Eller Bjørg?

Anonymkode: d1831...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solvåår skrev (På 15.5.2024 den 23.49):

Anne Terese?

Anne Teresa?

Hver for seg; Therese eller Teresa? 🤷‍♀️

Eller Anne Josefine? Josefine; noe "oppbrukt", som Ivar Utne sier.. enig eller uenig?🤔

Barbara? 

Gry?

De eneste navnene av disse jeg liker eller har gode assosiasjoner til er Therese og Josefine. Anna er også veldig fint, men jeg liker ikke Anne (+ evnt et navn til) så godt. 

Anonymkode: 9c726...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...