Gå til innhold

Dagens oppskrift på godt.no: tilbehør? (laksepakke med appelsin)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dagens oppskrift på godt.no ser god ut og en tilsynelatende frisk variant av laksepakkene/fiskepakkene jeg før har laget. Oppskriften ligger her: https://www.godt.no/oppskrifter/fisk/laks/671/laks-i-folie-full-av-smak?utm_source=vgfront&utm_campaign=onsdag

For dem som ikke gidder å klikke seg inn: Det er laksefilet pakket inn i aluminiumsfolie sammen med revet appelsinskall, appelsinbåter, purre, asparges, revet gulrot, dill, olivenolje, salt/pepper og appelsinjuice, bakt i ovn. Men jeg klarer ikke helt å tenke ut det beste tilbehøret. Jeg har forsåvidt ikke funnet det optimale tilbehøret til tradisjonelle fiskepakker heller, men ender som regel med potet i en eller annen variant. Her føler jeg potet ikke passer i det hele tatt. 

Forslag som er litt spenstig og som harmonerer med smakene. Å bare koke en liten haug med ris og servere synes jeg umiddelbart virker både kjedelig og litt tørt, men mulig det er det beste?

Anonymkode: 85ddf...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Polenta?

Anonymkode: cddc2...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden - jeg ville ikke laget det i aluminiumsfolie, da syren i appelsinen gjør at folien kan slippe ut aluminium til maten.

Lag det heller i en form med lokk :)

Ovnsbakte potetbåter med hvitløk kan sikkert passe.

Eller pasta, gjerne slike brede flate remser.

Anonymkode: 66cf4...9a1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips/innspill. Polenta innbiller jeg meg ikke vil passe så godt. Potetbåter er et godt alternativ og kanskje ris er et godt alternativ afterall. Angående aluminiumsfolie: jeg ser mange bruker matpapir i stedet, så det tenker jeg å gjøre. Fint tips med form i lokk da! 

Anonymkode: 85ddf...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Takk for tips/innspill. Polenta innbiller jeg meg ikke vil passe så godt. Potetbåter er et godt alternativ og kanskje ris er et godt alternativ afterall. Angående aluminiumsfolie: jeg ser mange bruker matpapir i stedet, så det tenker jeg å gjøre. Fint tips med form i lokk da! 

Anonymkode: 85ddf...db6

Du mente jo selv først at poteter ikke ville passe i det hele tatt?

Jeg foreslo polenta fordi jeg ofte bruker myk polenta til rød fisk som fjellørret, ishavsrøye eller (i verste fall) laks - det er en klassisk kombinasjon med fet fisk og polenta i italiensk mat. 

Du vil få endel sjy i foliepakken din - appelsinsaften blandet med fuktighet fra fisken og alle de andre grønnsakene. Da passer polenta veldig bra, mens potetbåter trenger en enten tykkere eller fetere saus etter min smak. Siden smaksbildet i retten er relativt europeisk synes jeg ris passer dårligere inn, men det kommer også an på hva slags ris du velger. Kanskje kunne også couscous være et ok alternativ.

Anonymkode: cddc2...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...