Gå til innhold

Sjef uten erfaring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en godt utdannet voksen dame i midten 50 årene. For ett år siden ble jeg ansatt i et spennende prosjekt som egentlig krever lite av meg. Har jobbet med krevende ting i over 20 år og synes det er godt å ta det mer med ro nå.  Prosjektleder ble ansatt samtidig og er en svært hyggelig jente midt i tyveårene med høye ambisjoner. 

Som kollegaer trives vi godt sammen. Og prosjektleder synes det er godt å ha en erfaren voksen med seg. Jeg er glad i å jobbe med ungdom/ unge voksne fordi de har pågangsmot og fersk kunnskap.

Prosjekteier skryter oss opp i skyene for jobben vi gjør- noe ufortjent føler jeg. Muligens fordi jeg ikke opplever jobben særlig krevende. Men også fordi prosjekteier ikke er på stedet og ser hva vi faktisk gjør. Prosjektleder er nemlig flink å fortelle hvor mye bra vi gjør- men jeg synes sannheten er mer nyansert. Vi gjør mye bra- men vi utvikler oss blandt annet ikke. Det er mye å forklare her, men en av tingene som skurrer er at prosjektleder skulder på andre når ting hun har ansvar for ikke blir som de skulle. Jeg opplever at prosjektleder er tilstede fysisk på jobb- men et helt annet sted mentalt. Slik har det vært de siste 5 månedene pga utfordringer i privatlivet hennes. 
 Jeg er egentlig usikker på om hun evner å gjøre jobben sin når utfordringene har gått over også (noe det høres ut som at det gjør etterhvert nå). Vi brukte mye tid på å bli kjent med prosjektet i seg selv den første tiden- så hun har ikke fått vist at hun takler rollen enda.
 

Hun glemmer ting som burde gjøres, er uselvstendig og vil ha meg med på ting hun burde klare alene- slik at jeg får mindre tid til mitt arbeid. All planlegging vil hun gjøre sammen med meg- noe som på en måte er fint- på en annen måte svært ineffektivt. Jeg ønsket ikke noe lederrolle eller det ansvaret en prosjektleder har- derfor søkte jeg heller ikke hennes stilling selv om den ble tilbudt meg på intervjuet.

Jeg har ymtet frampå til henne at hun burde ta seg fri en stund for å komme raskere»tilbake- men det vil hun ikke. Jeg har også ymtet til prosjekteier at hun trenger mye veiledning og har for mye på seg for tiden og klarer ikke jobben sin. Men han er uansett fornøyd (sier han til meg). Men jeg føler meg ikke stolt av prosjektet- rett og slett fordi at prosjektleder lar ting flyte og «smuldre bort». 
Hvor lenge er det egentlig akseptabelt å ikke fungere i en tidsavgrenset jobb som et prosjekt er pga personlige ting? 

 

Anonymkode: e3452...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver at kunden er fornøyd, men allikevel ympter du frempå negative ting til kunden. Dette fremstår svært illojal ovenfor bedriften du arbeider med, du burde heller ta det med sjefen (ikke prosjektleder, men prosjektdirektøren eller nivået over henne). Du forsøker å snakke ned prosjektet til kunden! Hvorfor? 

Anonymkode: 1e395...098

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her:

oj da har jeg brukt feil ord. Det er sjefen hennes jeg har ymtet frempå til- i håp om at han kan støtte henne mer. Uten at det skjer. Jeg har selvsagt ikke snakket med kunden om dette.

Anonymkode: e3452...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du skriver at kunden er fornøyd, men allikevel ympter du frempå negative ting til kunden. Dette fremstår svært illojal ovenfor bedriften du arbeider med, du burde heller ta det med sjefen (ikke prosjektleder, men prosjektdirektøren eller nivået over henne). Du forsøker å snakke ned prosjektet til kunden! Hvorfor? 

Anonymkode: 1e395...098

Ts her:

oj da har jeg brukt feil ord. Det er sjefen hennes jeg har ymtet frempå til- i håp om at han kan støtte henne mer. Uten at det skjer. Jeg har selvsagt ikke snakket med kunden om dette.

Anonymkode: e3452...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...