Gå til innhold

Vits i å melde fra til barnevernet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen barn i familien min blir utsatt for psykisk vold og «lettere» fysisk vold av sin mor. Dette har pågått i flere år, og far forlot forholdet p.g.a. volden han ble utsatt for. Vurderer å melde bekymring til barnevernet, men er usikker på om det er noe vits. Har noen erfaring med hva barnevernet gjør i slike saker? Jeg er spesielt interessert i å høre hva barn som er oppvokst med psykisk vold har å fortelle. Mor er en manipulator av rang, og kan fremstå som verden snilleste i møte med andre, så redd barnevernet kan konkludere med at det ikke er behov for tiltak.
 

Barna er tenåringer.

Anonymkode: 428d1...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan ikke far ta grep, hvis de ikke trives hos mor kan de vel bo hos han? Hvis de er tenåringer er de gamle nok til å velge selv.

Anonymkode: 39389...0b1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja meld i fra. 

Anonymkode: 3461e...e41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk vold er ekstremt vanskelig å bevise....

Her i Sør hjalp det ingen verdens ting....Og jeg hadde barn som ble voldelige mot meg som mamma...

Fikk bare beskjed om at slik kan dem reagere etter et brudd 🤯. Det stemmer ikke. Ikke så ille som de reagerte....Det var helt sinnsykt. 

Så vær forsiktig er mitt råd 👌. Det kan faktisk virke mot sin hensikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du melder selvsagt i fra! Barn skal ikke leve slik. Sendte selv bekymringsmelding til barneverntjenesten pga at ei venninne som levde i psykisk voldelig forhold med barn i tillegg. Der ble det undersøkelsessak og de tok det på største alvor.

Anonymkode: b51c0...590

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer har vokst opp med psykisk vold, manipulasjon, emosjonelt umoden mor som brukte skyldfølelse og redsel som største maktfaktorer gjennom barndommen. Dette, dårlig sinnemestring og at hun spilte søsknene opp mot hverandre (se på søsteren din. Hun oppfører seg jo, hvorfor kan ikke du gjøre som søsteren din????)…

Han får nå i terapi siden vi har fått barn selv. Han er bedre, men det var en skikkelig hard periode hvor han var livredd for å bli sin mor/ at jeg skulle være sånn++. Dukker til stadighet opp nye traumer/ triggere som han plages med i voksen alder.

Si i fra til Barnevernet. 

Anonymkode: 9a246...102

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bvt gjør ingenting likevel. En mor skjerper seg ikke etter et hjemmebesøk. Ikke etter et kurs heller. Få far på banen! 

Anonymkode: 21229...604

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du melder. Så er det opp til barnevernet å finne ut av ting. De som jobber der er ofte veldig dyktige til å gjennomskue og de prater med barna og faren også. Du har ikke noe å tape på å melde din bekymring og si det som det er, mor er manipulativ

Anonymkode: 238dc...d23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har allmenn meldeplikt :)

Anonymkode: 47945...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen barn i familien min blir utsatt for psykisk vold og «lettere» fysisk vold av sin mor. Dette har pågått i flere år, og far forlot forholdet p.g.a. volden han ble utsatt for. Vurderer å melde bekymring til barnevernet, men er usikker på om det er noe vits. Har noen erfaring med hva barnevernet gjør i slike saker? Jeg er spesielt interessert i å høre hva barn som er oppvokst med psykisk vold har å fortelle. Mor er en manipulator av rang, og kan fremstå som verden snilleste i møte med andre, så redd barnevernet kan konkludere med at det ikke er behov for tiltak.
 

Barna er tenåringer.

Anonymkode: 428d1...a24

Du tuller nå?

Anonymkode: 8b182...978

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...