Gå til innhold

Å legge til kollegaer av det motsatte kjønn som venn i SoMe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om det? Er det noe spesielt dere i forhold tenker over?

Jeg er ny i min jobb, kvinnedominert yrke, og har blitt lagt til på facebook av andre kvinnelige kollegaer. Og har ikke tenkt noe nevneverdig over det. 

Kjæresten min jobber i bank, og han er venner på SoMe med de faste ansatte på kontoret, de har jobbet sammen i mange mange år. Men så har de fått en ny kollega i et vikariat, jente på 22/23 år. Og jeg ser at kvinnene på kontoret hans er venner med henne, men ikke mennene. Lederen deres som er mann er heller ikke venner med henne.

Er dere andre bevisst hvem dere velger å legge til/følge?

Om kjæresten min på 40+ legger henne til som venn så hadde jeg nok stusset. Ser liksom ikke hvorfor de skulle følge med på hverandre på privaten?

Anonymkode: 4570c...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bryr meg overhodet ikke om det. Både jeg og mannen er venn med begge kjønn fra jobb på face.🤷‍♀️ Har ikke snap.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ekstremt avslappet til, både for egen del og mannen. 

Noen er ivrige på SoMe, og det å ha mange der. Mange yngre synes det er vel så naturlig som å ta noen i handen når de først er i samme miljø. 

Hvorfor i alle dager sitter du og sjekker hvem kollegaer av mannen din er venner med? Du har sjekket hvem hans nye kollega har lagt til? Du fremstår litt sykelig redd for at han bare trenger en liten fristelse for å gå fra deg? 

Anonymkode: 3a44c...21d

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor i alle dager sitter du og sjekker hvem kollegaer av mannen din er venner med? Du har sjekket hvem hans nye kollega har lagt til? Du fremstår litt sykelig redd for at han bare trenger en liten fristelse for å gå fra deg? 

This

Anonymkode: a0de8...dac

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jeg ekstremt avslappet til, både for egen del og mannen. 

Noen er ivrige på SoMe, og det å ha mange der. Mange yngre synes det er vel så naturlig som å ta noen i handen når de først er i samme miljø. 

Hehe, neida, ta det helt med ro 😇 

Arbeidsstedet hans hadde en større intern kampanje/konkurranse gående denne helgen, og i den forbindelse ble det lagt ut bilder avdelingsvis.  Dette dukket opp hos meg fordi min mann ble tagget. Det var uunngåelig å legge merke til at mennene tagget 8 personer, mens kvinnene tagget 9. 

Det krevde kun to hjerneceller å se det, lite innsats for å si det slik. Da lurte jeg bare på om dette var noe folk tenker over, da jeg ikke gjør det selv. 

Selvfølgelig, om en kollega var flørtete og på hadde jeg nok ikke gjort noe som oppmuntret til ytterligere kontakt. 

Ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Arbeidsstedet hans hadde en større intern kampanje/konkurranse gående denne helgen, og i den forbindelse ble det lagt ut bilder avdelingsvis.  Dette dukket opp hos meg fordi min mann ble tagget. Det var uunngåelig å legge merke til at mennene tagget 8 personer, mens kvinnene tagget 9. 

Det krevde kun to hjerneceller å se det, lite innsats for å si det slik. Da lurte jeg bare på om dette var noe folk tenker over, da jeg ikke gjør det selv. 

Selvfølgelig, om en kollega var flørtete og på hadde jeg nok ikke gjort noe som oppmuntret til ytterligere kontakt. 

Ts

Fortsatt ikke noe jeg hadde lagt merke til i hvert fall.

Anonymkode: fc34a...e5e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ts

Der bekrefter du min påstand... Du er alt for opphengt i dette. Klikke seg inn på "og andre", og begynne å telle. 

Et normalt menneske ville bare tenkt, "så hyggelig".  Og scrollet videre. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange kolleger - single og i forhold - som fb-venner. Det har aldri falt meg inn at kjønn (eller sivilstatus) skulle være relevant i den settingen. Jeg snakker og spiser lunsj med dem også, helt uten å ta sånne hensyn...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Der bekrefter du min påstand... Du er alt for opphengt i dette. Klikke seg inn på "og andre", og begynne å telle. 

Et normalt menneske ville bare tenkt, "så hyggelig".  Og scrollet videre. 

Telle?? Har du vært innom facebook? Trenger ikke telle 😅😅 det står svart på hvitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Telle?? Har du vært innom facebook? Trenger ikke telle 😅😅 det står svart på hvitt

På facebook står da ikke de første navnene en gang, slik som på Instagram. Kun antall liker. Og i alle fall ikke fordeling på kjønn.

Nå troller du. Ellers kan du formidle min dypeste sympati til din mann. Lavmål i begge tilfeller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Sikker? Du oppretter en tråd om dette, selvfølgelig tenker du på det. Jeg er venner med både kvinnelige og mannlige kolleger på facebook. Jeg aner ikke hvem av kollegene sine mannen min er venn med, det har ikke noe å si for meg.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke brukt en kalori på å sjekke eller bry meg om skulle være tilfelle. 

Anonymkode: e3204...1af

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri klart få med meg hvem typen er venn med eller følger på some, jeg vet knapt hvilke nåværende kolleger jeg selv har som venn på facebook. Uten å sjekke så aner jeg ikke om jeg følger eller blir fulgt av flere kolleger enn workbestie på Instagram...

Jeg har venner fra studietiden, folk jeg har møtt via ulike fagorganisasjoner, folk fra fester og festivaler, kolleger og samarbeidspartnere fra tidligere jobber, naboer, og mange fra ulike hobbyer og aktiviteter som jeg driver eller har drevet med.

Men så tror jeg ikke en venneforespørsel eller følging indikerer potensielt utroskap eller romantisk interesse heller...

Anonymkode: 6d241...58a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det driter jeg loddrett i om han gjør.

Jeg er sexy, deilig, smart, sjarmerende og en bra catch. Har dessuten langt flere attraktive mannlige kollegaer enn han har kvinnelige kollegaer. De ser ikke ut i halvmørke en gang, ikke fremstår de særlig reflekterte eller hyggelige heller. Hadde hans relasjon til disse menneskene ført til utroskap; ja da har jeg allerede vunnet uansett. For det blir for dumt i så tilfelle og da er han virkelig langt unna min liga og mitt verdisyn alikevel. Hadde sendt kollegaen et takkekort for at søppelet bar seg selv ut av huset mitt.😂👍💯

Anonymkode: 154f0...fed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig legger jeg ikke til noen kollegaer på sosiale medier, verken kvinner eller menn, med mindre vi har en relasjon som skulle tilsi at jeg hadde lagt til vedkommende også om ikke var kollegaer. Synes det er helt greit å omgås kollegaer utenom en ren profesjonell relasjon, men det er virkelig ikke noen automatikk i at de legges til i sosiale medier bare fordi man jobber sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ZarahSweet

Facebook driter jeg i. Jeg har flere mannlige «venner» der. Kollegaer, folk jeg har møtt via hobby etc. Prater ikke med noen av dem på privaten. 
Nå har jeg lite personlig på FB, mer rettet mot hobbyen min.

Kjæresten min jobber med mye kvinner. Har kvinnelig sjef. Har ikke engang sjekket om han er venner med noen av dem. Han hadde godtatt om de sendte FR, men av ren høflighet. Han er ikke aktiv FB bruker eller generelt på SoMe.

Ble faktisk overrasket over at han ville vi skulle bli kjærester på Facebook da han ikke egentlig bryr seg om sånt, men akkurat den biten ville han med meg💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er tydelig at dette plager deg. Håper du finner selvtillit en dag til å drite i sånt 😊 Både jeg og mannen min har venner av motsatt kjønn på alle plattformer. Det er virkelig ikke et problem om en er trygg på hverandre-og seg selv.

Endret av got2go
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det driter jeg loddrett i om han gjør.

Jeg er sexy, deilig, smart, sjarmerende og en bra catch. Har dessuten langt flere attraktive mannlige kollegaer enn han har kvinnelige kollegaer. De ser ikke ut i halvmørke en gang, ikke fremstår de særlig reflekterte eller hyggelige heller. Hadde hans relasjon til disse menneskene ført til utroskap; ja da har jeg allerede vunnet uansett. For det blir for dumt i så tilfelle og da er han virkelig langt unna min liga og mitt verdisyn alikevel. Hadde sendt kollegaen et takkekort for at søppelet bar seg selv ut av huset mitt.😂👍💯

Anonymkode: 154f0...fed

Det kan godt hende at du er sexy og deilig.

Du er muligens smart, men ikke i form av sosial intelligens.

Sjarmerende? Å nei du, du er så langt fra sjarmerende som mulig.

Anonymkode: 45c1d...242

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvem mannen min er venn med på facebook. Har aldri falt meg inn å sjekke det. 

Selv er jeg litt tilbakeholden med å legge til kollegaer, for jobb er jobb og facebook er litt privat. Men jeg aksepterer venneforespørsler fra alle kollegaer som sender til meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner heller ikke hvem min samboer er venn med på Facebook eller hvem han følger på instagram. Aldri kommet på at jeg skulle sjekke det.

Jeg blir venn med kollegaer på SoMe, helt uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: 623b7...f4d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...