Gå til innhold

Når vet man at man vil satse på den andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Har datet en mann i 3 måneder. Vi møtes ca 3 ganger i uka, og snakker på telefonen hver kveld, og sender meldinger gjennom dagen. Han er veldig til å ta kontakt og til å møtes ved hver mulige anledning. Han sender meldinger om at han savner meg og så videre…Vi har begge barn på hver vår kant, og han har tidligere i relasjonen sagt at han føler han holder litt tilbake av hensyn til eksdamen (det ble slutt for 1 år siden). Når vet en at en vil satse på den andre? Etter hvor lang tid? Hvis jeg tar praten om følelser og hva vi er med han nå, og han fortsatt holder igjen, er det fortsatt håp? Hvor lang tid bør jeg gi? Jeg kjenner jeg er veldig forelsket og synes det er vanskelig å ikke vite hva han vil, selv om handlingene hans tilsier at han liker meg veldig godt.
Vi er begge i tidlig 40 årene.

Anonymkode: 78dc9...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde snakke med han. Spør rett ut

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det handler dette mer om din egen usikkerhet emn hans tilbakeholdenhet. 

- han har sagt til deg hvordan han kommer til å håndtere dette og hvorfor. 

- du sier han viser på alle mulige måter affensjon for deg. 

-  dere møtes ganske ofte , snakker hver dag og han tar initiativ til å møtes. 

Det virker jo bra. Jeg vil råde deg til å slutte å bekymre deg og ikke agere basert på frykt. 

Jeg synes det er rart at han tar så mye hensyn til eksen selv et år etterpå, men det er jo barn inne i bildet, så det kan ha med det å gjøre. Det er viktig å ta hensyn til barna. (ikke egentlig så viktig å ta hensyn til eksen).  Men alle har sin historie og sin situasjon. Ingen her kan mene så mye om det. 

Anonymkode: 024ac...747

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Kanskje du har rett, at dette handler mer om min usikkerhet. Det er uvant med dating, da jeg ikke har datet/vært i forhold på 3 år. Er nok bare veldig redd for å bli såret .

ts

Anonymkode: 78dc9...1e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Slik jeg ser det handler dette mer om din egen usikkerhet emn hans tilbakeholdenhet. 

- han har sagt til deg hvordan han kommer til å håndtere dette og hvorfor. 

- du sier han viser på alle mulige måter affensjon for deg. 

-  dere møtes ganske ofte , snakker hver dag og han tar initiativ til å møtes. 

Det virker jo bra. Jeg vil råde deg til å slutte å bekymre deg og ikke agere basert på frykt. 

Jeg synes det er rart at han tar så mye hensyn til eksen selv et år etterpå, men det er jo barn inne i bildet, så det kan ha med det å gjøre. Det er viktig å ta hensyn til barna. (ikke egentlig så viktig å ta hensyn til eksen).  Men alle har sin historie og sin situasjon. Ingen her kan mene så mye om det. 

Anonymkode: 024ac...747

Enig i denne. Jeg skjønner usikkerheten din TS, og redselen for å bli dumpet. Men så lenge han viser tydelig interesse og også har sagt at han trenger å ta det litt rolig, så tenker jeg du bare skal la han få tid. KJærlighetslivet er nå dessverre usikkert uansett, selv om han nå etter 3 mnd sier at han har følelser for deg så er det ikke sikkert dere begge har følelser om 3 mnd, eller om 1 år. Se heller på hva han gjør enn hva han sier (eller ikke sier).

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

han føler han holder litt tilbake av hensyn til eksdamen (det ble slutt for 1 år siden)

Holder tilbake på grunn av eksen? Høres ut som en unnskyldning. Evt at han ikke er over henne, som er like ille om ikke verre

Anonymkode: dbfff...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Holder tilbake på grunn av eksen? Høres ut som en unnskyldning. Evt at han ikke er over henne, som er like ille om ikke verre

Anonymkode: dbfff...158

Når man har vært sammen med eksen i mange år og har barn sammen så er det et kvalitetstegn at man ikke kaster seg inn i et nytt forhold. 

Anonymkode: a7fcb...5f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din usikkerhet skinner tvers gjennom, og du ønsker å binde han til deg for din egen trygghet. 

Så lenge det er barn i bildet så gjør man det lurt i å smøre seg med tålmodighet. 

Hvis du absolutt vil ha et svar så vil jeg si 6 måneder og 3 uker. 

Anonymkode: 29552...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Holder tilbake på grunn av eksen? Høres ut som en unnskyldning. Evt at han ikke er over henne, som er like ille om ikke verre

Anonymkode: dbfff...158

Fjås. Voksne mennesker med barn og en historie bør ikke kaste seg inn i noe nytt med nye forpliktelser. 

Anonymkode: 29552...7f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig vi var litt unge og dumme, og ikke hadde baggasje, men vi snakket veldig åpent om det hele veien. Følte meg egentlig veldig sikker nesten fra andre-tredje møte. Men det å "satse" er jo fortsatt en gradvis prosess - hva legger du i det? Jeg satset fra første date, men det tok jo måneder før jeg satset på samboerskap, år før jeg satset på å eie sammen, enda flere år før ekteskap og barn var aktuelt. 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Holder tilbake på grunn av eksen? Høres ut som en unnskyldning. Evt at han ikke er over henne, som er like ille om ikke verre

Anonymkode: dbfff...158

Selvfølgelig er det en styrke hos en person når de går sakte frem i slike situasjoner. Et år er ingen tid i det hele tatt når man har hatt et liv sammen, til og med barn, i mange år. Tid og forsiktige steg er det eneste fornuftige. Og ikke minst at man er åpen om dette med ny partner.

Anonymkode: 1fc22...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør avklares innen 3 mnd

Anonymkode: 4666f...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig er det en styrke hos en person når de går sakte frem i slike situasjoner. Et år er ingen tid i det hele tatt når man har hatt et liv sammen, til og med barn, i mange år. Tid og forsiktige steg er det eneste fornuftige. Og ikke minst at man er åpen om dette med ny partner.

I forhold til barna ja, men ikke eksdama. Han kan da godt si hva han føler og ønsker til TS, uten at barna ender opp traumatisert

Anonymkode: dbfff...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med menn er at vil de virkelig ha deg så vil de ha deg, uansett situasjon. 

Min mann var ganske nyseparert og skulle absolutt på ingen måte ha ny dame, så møttes vi og det endret seg til "Denne dama kan jeg på ingen måte gi slipp på. Blås i intensjoner om å være singel lenge!"

Anonymkode: 47923...6d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Min erfaring med menn er at vil de virkelig ha deg så vil de ha deg, uansett situasjon. 

Min mann var ganske nyseparert og skulle absolutt på ingen måte ha ny dame, så møttes vi og det endret seg til "Denne dama kan jeg på ingen måte gi slipp på. Blås i intensjoner om å være singel lenge!"

Anonymkode: 47923...6d9

Det er akkurat det jeg og tenker, og derfor skriver at det er en unnskyldning. Og han kan jo godt satse på TS uten å bande barn og eks inn etter tre måneder. Det er en grunn til at TS skriver her, og det er dårlig magefølelse

Anonymkode: dbfff...158

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Holder tilbake på grunn av eksen? Høres ut som en unnskyldning. Evt at han ikke er over henne, som er like ille om ikke verre

Anonymkode: dbfff...158

Jeg har ikke følelser for eksen forbi at jeg er glad i han som en som var i familien min i mange år. Har ønsket å ta hensyn til han, vil ikke såre noen som har vært så nær i mange mange år. Å kaste folk du har hatt som partner under bussen fort er et tegn på noen som vil gjøre det samme mot deg senere. Avslutt med respekt og hensyn, det er det gode å gjøre. 

Anonymkode: 64b32...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke følelser for eksen forbi at jeg er glad i han som en som var i familien min i mange år. Har ønsket å ta hensyn til han, vil ikke såre noen som har vært så nær i mange mange år. Å kaste folk du har hatt som partner under bussen fort er et tegn på noen som vil gjøre det samme mot deg senere. Avslutt med respekt og hensyn, det er det gode å gjøre. 

Anonymkode: 64b32...d95

Det er ikke å kaste folk under bussen, om man innleder et nytt forhold ett år etter det ble slutt. Hvor lang tid skal det gå? 5 år, 20 år, klausul for å treffe andre over hodet? Teiteste jeg har hørt

Anonymkode: dbfff...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det vil jo variere veldig når en føler seg klar for å definere noe.

Møtte kjæresten min for 6 mnd siden. Han er enke og har to barn. Hun døde for 2 1/2 år siden da vi møttes. 

Jeg er alenemor med en unge.

Vi smalt bare. Både oss og ungene. Vi reiser på ferie sammen i sommer. Definerte oss som kjærester etter et par uker. 
 

Ingen av oss har kjent så mye så fort som vi gjorde med hverandre. Det er allerede en ekstrem trygghet og ro med oss og ting har bare gått veldig naturlig.

Er som om vi har kjent hverandre i årevis. 

Anonymkode: 8a59e...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen 3 mnd burde det være klart egentlig 

Anonymkode: 14f1e...119

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 13.39):

Holder tilbake på grunn av eksen? Høres ut som en unnskyldning. Evt at han ikke er over henne, som er like ille om ikke verre

Anonymkode: dbfff...158

Er det en mulighet at han ikke er over henne? Helt klart, og noe som bør sies er at selv om man gjør slutt og går videre med noen andre er det fullt mulig at han elsker den nye dama han er med og kommer aldri til å gå tilbake eller gjøre noe. Samtidig som han alltid vil ha noen form for følelser for eksen. 

Vi var egentlig ikke sammen en gang, jeg følte mer for henne enn hun gjorde for meg da hun bare ville ha noe gøy. Hun så på at jeg gikk fra å være små forelsket til å bli forelsket i henne og hun stoppet det fordi hun ønsket ikke å knuse hjerte mitt ved å ikke kunne gi meg mer enn det vi hadde gjort det tre månedene vi holdt på. Er 13 år siden, har gjort alt jeg kan, vi har ikke hatt kontakt på 4 år etter hun flyttet. Møtte henne i går, jeg kjente at jeg elsket henne fortsatt. 

Her er en ting du ikke tenker på. Menn må ta litt mer hensyn til kvinnene de har barn med enn det kvinner må med menn. Selvfølgelig finnes det dårllige fedre som bare snakker dritt. Men en ordentlig mann som nå ikke lenger elsker moren, den som setter sine egne barn som første prioritet over seg selv, og over den han dater. Pga det på han ta en vis mengde hensyn alt avhengig av hvordan moren er.  Noen mødre talker det dårlig når de får vite at faren begynner å ha det bra igjen, på nytt ja det finnes dårlige fedre som blir sjalu bare kjæresten snakke med en annen mann. 

Når jeg ser hva TS beskriver høres det ut som dette er en mann som virkelig er glad i henne, men han har et ansvar han ikke kan gå fra. Og et år er fortsatt ferskt når det er barn inne i bildet, så han prøver nok å sikre seg for at hun ikke begynner å skal forgifte ting skulle tiden komme at de blir en blandet familie.

Anonymkode: 34627...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det vil jo variere veldig når en føler seg klar for å definere noe.

Møtte kjæresten min for 6 mnd siden. Han er enke og har to barn. Hun døde for 2 1/2 år siden da vi møttes. 

Jeg er alenemor med en unge.

Vi smalt bare. Både oss og ungene. Vi reiser på ferie sammen i sommer. Definerte oss som kjærester etter et par uker. 
 

Ingen av oss har kjent så mye så fort som vi gjorde med hverandre. Det er allerede en ekstrem trygghet og ro med oss og ting har bare gått veldig naturlig.

Er som om vi har kjent hverandre i årevis. 

Anonymkode: 8a59e...6b9

Det er jo fantastisk flott, desverre vet de fleste hvor utrolig sjeldent det er. Ta bort unger og ekser, det å få en ny kjæreste hvor begge er på samme nivå at alt klaffer på den måten at de i andres øyne går for kjapt fram. Mens for dem er det helt naturlig fordi det føles som om du har kjent dem bestandig, det eneste du angrer på er at du ikke traff dem tidligere. Er du heldig får du oppleve det en eller to ganger i livet.

Anonymkode: 34627...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...