Gå til innhold

Livmorsbiopsi Hausken, erfaringer?


Sinnsity

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettop fått svar at min 2. fryseforsøk er negativ. Har et negativ fersforsøk og en fryseforsøk som endte i kjemsik bak meg. Vi har to forsøk på riksen igjen, men jeg sliter veldig med å finne noe håp og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg med denne sorgen. Riksen sa at jeg må ringe når jeg får blødning for å avtale ny behandling.  Alt jeg ønsker er å forsvinne fra denne verden. Jeg vet at det kan ta mange mange forsøk men vi har allerede 3 embryo som ikke funket så det er litt tøft å holde på håpet. For å holde meg gående føler jeg at jeg må gjøre noe, finne ut HVA ER DET SOM IKKE FUNKER. Har googlet og lest meg ihjel. Hver gang embryo skulle settes inn så sier legen at "Den er så fin" , så hva i satans helvete som ikke funker da. Så da lurer jeg på om man burde sjekke litt videre om kom over livmors biopsi. For å sjekke om forholdene er optimale der inne? Tenkte å ta det privat, siden jeg antar at Riksen kommer ikke til å undersøke noe som herlst, bare kjøre på med "fine embryo". Noen som har erfaring med å ta en slik biopsi?  Hva var deres grunn å ta det i såfall? Tenker i såfall å ta det på Hausken. Er det greit å ta det mens man venter ny stimulerings oppstart i det offentlige?

Beklager litt rant, det e bare...vanskelig, hele denne drittn. dere er mine store forbilder som lever gjennom dette.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt det. Hadde et positivt forsøk som endte i spontanabort, deretter to negative med fine embryo. Fikk påvist kronisk endometritt og gikk på antibiotika. Lyktes på første forsøk etter det. 

Anonymkode: 06e0a...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har tatt det. Hadde et positivt forsøk som endte i spontanabort, deretter to negative med fine embryo. Fikk påvist kronisk endometritt og gikk på antibiotika. Lyktes på første forsøk etter det. 

Anonymkode: 06e0a...e67

Takk for svaret! Hadde du noe symptomer på endometritt fra før? Og kan man te den biopsien npr som helst i syklusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen symptomer i det hele tatt. Mulig det var en bestemt tid i syklus prøven måtte taes, men det husker jeg ikke helt. Prøven sendes til utlandet og det tok litt tid før jeg fikk svar på den. Tror jeg hoppet over to eller tre sykluser i perioden fra prøven ble tatt til antibiotikakuren var fullført. Men for min del ga det jo resultater, så det var verdt det.

Anonymkode: 06e0a...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gravid 9 ganger. To av dem har blitt barn, de gangene har jeg gått på bredspektret antibiotika først. Jeg har fått satt inn 7 egg totalt, 6 «helt perfekte» og ett som var «bra». 

Men i Norge får jeg ikke gehør for dette i det hele tatt. Jeg har vært innom flere gynekologer, st Olavs, spiren, medicus.. De bare ler når jeg forteller dette, og det er overhodet ikke aktuelt med antibiotika. 

De gangene jeg har blitt naturlig gravid (ivf grunnet mannlig faktor, i utgangspunktet), har det skjedd på rare tidspunkt, som ikke gir mening biologisk. Og jeg blør, i flere uker. hCG som stiger og synker som den selv vil. Det har vært mistanke om EXU ved 4 av graviditetene, men ingen klarer å påvise noe. Jeg har selv betalt for skylling av eggledere, de var åpne og fine de. 

Så om det blir Hausken eller utlandet det gjenstår å se. Ingen hjelp å få ellers i Norge…

Anonymkode: 6ad48...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har vært gravid 9 ganger. To av dem har blitt barn, de gangene har jeg gått på bredspektret antibiotika først. Jeg har fått satt inn 7 egg totalt, 6 «helt perfekte» og ett som var «bra». 

Men i Norge får jeg ikke gehør for dette i det hele tatt. Jeg har vært innom flere gynekologer, st Olavs, spiren, medicus.. De bare ler når jeg forteller dette, og det er overhodet ikke aktuelt med antibiotika. 

De gangene jeg har blitt naturlig gravid (ivf grunnet mannlig faktor, i utgangspunktet), har det skjedd på rare tidspunkt, som ikke gir mening biologisk. Og jeg blør, i flere uker. hCG som stiger og synker som den selv vil. Det har vært mistanke om EXU ved 4 av graviditetene, men ingen klarer å påvise noe. Jeg har selv betalt for skylling av eggledere, de var åpne og fine de. 

Så om det blir Hausken eller utlandet det gjenstår å se. Ingen hjelp å få ellers i Norge…

Anonymkode: 6ad48...c77

Ja, har fått intrykk at Norge ligger bak npr det kommer til dette. Helt sykt. Jeg håper dem er litt mer "progressive" på Hausken og jeg kan ta extra utredning evt behandling der på siden mens jeg venter på forsøk på riksen

Hvor var det du fikk disse antibiotika kurene fra? Ike sikkert det e mitt tilfelle selfølgelig men man vil bare føle at man gjør noe for å få dette til enn bare sitte og vente til det klaffer

Endret av Sinnsity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg hadde ingen symptomer i det hele tatt. Mulig det var en bestemt tid i syklus prøven måtte taes, men det husker jeg ikke helt. Prøven sendes til utlandet og det tok litt tid før jeg fikk svar på den. Tror jeg hoppet over to eller tre sykluser i perioden fra prøven ble tatt til antibiotikakuren var fullført. Men for min del ga det jo resultater, så det var verdt det.

Anonymkode: 06e0a...e67

Var det i Norge du fikk kuren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hos Hausken. Jeg var også i ivf-behandling der. 

Anonymkode: 06e0a...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok min livmorbiopsi ved Aleris. Hadde infeksjon i livmoren og fikk antibiotika behandling. 
ble gravid ved første innsetting etterpå ! ( før testen hadde jeg 4 negative tester ved Livio) fikk fantastisk oppfølging ved Aleris- flinke sykepleier og leger 😀

Anonymkode: 5bbc0...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tok min livmorbiopsi ved Aleris. Hadde infeksjon i livmoren og fikk antibiotika behandling. 
ble gravid ved første innsetting etterpå ! ( før testen hadde jeg 4 negative tester ved Livio) fikk fantastisk oppfølging ved Aleris- flinke sykepleier og leger 😀

Anonymkode: 5bbc0...189

Hvordan bestemte du å ta biopsi? Lurer på om det e lism bare å bestille eller har man samtake om det først for å finne ut om det er nødvendig, om man har symptomer osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...