Gå til innhold

Innkalt til avhør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Skolen har vært et mareritt, og vi vant saken hos statsforvalteren. Der skolen har brutt loven. 
kommunen har nå tatt over saken og rydder opp. Som igjen gjør at vi skal ha et felles møte om 2 uker med skolen for å rydde opp. 
å anmelde meg for hva? 
skjønner det er tøft for rektor å få en sak på seg der han blir totalt slaktet, og må inn på teppet hos kommunen, så hvis det er det saken gjelder er det nok et skremselsskudd 
 

Anonymkode: e0bd7...bec

 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har hatt lite dialog med skolen, men har gitt de tilbakemeldinger på at jeg forventer at de ordner opp i saken, og påpekt ting jeg ikke er fornøyd med. 
Det må være lov som forelder, er det da en straffesak? 

Anonymkode: e0bd7...bec

Du sier mye men svarer ikke på det eneste spørsmålet som ble stilt....

Anonymkode: 0d227...8e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skrivet at politiet har annmelt deg og opprettet sak, det er særdeles sjelden politiet gjør det uten en foranledning fordi de må ha grunn til å tro at du har begått en straffbar handling. Videre innkalles du ikke til avhør uten å få brev fra politiet om at du er annmeldt, så her er det noe som ikke stemmer TS. 
 

Anonymkode: 9afdf...e16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det lureste du gjør er å skaffe en advokat som kan ta seg av videre kommunikasjon med skolen. Send advokaten på det møtet, så slipper du og tenåringen din å stresse mer med det. Advokaten kan si det tenåringen ønsker å få sagt til læreren. Tror ikke det er lurt om du og tenåringen tar det møtet alene. 

Anonymkode: b10ec...af5

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet er annmelder?

De har fått noe på deg som de mener ikke er greit da, men det kan fortsatt være en "ikke-sak" om noe sinnsykt patetisk.

Bruk rettighetene dine, ikke si noe som kan skade deg selv uten juridisk bistand.

Anonymkode: a4673...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen kødde med deg?

Anonymkode: b3f4d...4c4

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hvert mange falske telefoner fra folk som utgir seg som politi. Ville ringt og hørt. Normalt får man i posten når det er innkallelse. 

Anonymkode: fdd49...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har hvert mange falske telefoner fra folk som utgir seg som politi. Ville ringt og hørt. Normalt får man i posten når det er innkallelse. 

Anonymkode: fdd49...ec7

Jeg har ikke fått noe brev, men fått tlf av en som har samme dialekt som meg. Vi bor på et lite sted. 

Anonymkode: e0bd7...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du får datoen så bør det kanskje ringe ei bjelle. 

Anonymkode: c4c67...b0a

Kan jeg be om

datoen «gjerningen» skjedde? Har jeg krav på det? 
Det eneste de kunne si var hensynsløs adferd. 

Anonymkode: e0bd7...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har hvert mange falske telefoner fra folk som utgir seg som politi. Ville ringt og hørt. Normalt får man i posten når det er innkallelse. 

Anonymkode: fdd49...ec7

Ja det tenker jeg også. Så bør det stå hva saken handler om?? Jeg får jo ikke forberedt meg på noe mår jeg ikke vet hva det gjelder? 
Det eneste jeg kan tenke meg er at skolen evt har anmeldt da jeg har tatt de på mye og vunnet frem en sak hos statsforvalteren. Jeg har også delt på en fb side hva jeg synes om denne skolen, uten at navn er nevnt. Den ble slettet og det er lenge siden. 
 

Anonymkode: e0bd7...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen som ringte må vel ha ett navn, hvis ikke så ring politiet og spør når du skal i avhør, si du ble litt forfjamset av telefonen og ikke fikk med deg tidspunktet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring politiet og sjekk om det stemmer. Du burde fått brev/digipost med innkalling. Høres ut som at det er noen som tuller med deg.

Anonymkode: dbb02...1e1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offentlig påtale? For hensynsløs adferd? Her vil jeg utelukket svindel eller kødd før jeg foretok meg noe mer. Ring politiet tilbake å få bekreftet.

Anonymkode: f4a80...e6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 266.Hensynsløs atferd

Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd forfølger en person eller på annen måte krenker en annens fred, straffes med bot eller fengsel inntil 2 år.

0 Tilføyd ved lov 19 juni 2009 nr. 74, endret ved lov 17 juni 2016 nr. 53 (ikr. 1 juli 2016 iflg. res. 17 juni 2016 nr. 669).

 

Anonymkode: a4f6c...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville nok ringt i morgen og spurt om dette stemmer og når det har skjedd. 

Anonymkode: a4f6c...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kødder med deg.

Anonymkode: b3f4d...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...