Gå til innhold

Hvorfor får man stygge blikk om man ønsker seg en kjølig sommer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (27 minutter siden):

Da kan jo vi si det samme til dere, at det må være greit med x-antall uker/måneder med vinter uten at folk skal sitte og klage over det.

Kan dere ikke bare godta at folk er forskjellige?

Og det er hundre prosent flere som klager på kald vinter! 

Anonymkode: 2d2df...000

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (19 minutter siden):

Er det ikke lov å klage? Trenger ikke være klaging engang, bare en bi-setning der man sier "jeg kokes, håper det blir litt kjøligere snart". Den har jeg fått kjeft for. Selv om jeg pines. 

Ja, kjenner til den! Da er det "du må nyte det nå, husk hvor fort vinteren kommer!" 

Fordi om jeg ikke liker sprengvarme så betyr ikke det at jeg elsker vinteren. Jeg liker sommer men ikke mye over 20 grader. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, kjenner til den! Da er det "du må nyte det nå, husk hvor fort vinteren kommer!" 

Fordi om jeg ikke liker sprengvarme så betyr ikke det at jeg elsker vinteren. Jeg liker sommer men ikke mye over 20 grader. 

Synes 20 grader er perfekt. 30+ trenger jeg ikke, og håper vi slipper tropevarme og ikke minst, tropenetter. DET takler jeg dårlig.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er alt en konkurranse for deg? Du hadde sikkert vunnet bæsjekonkurransen. 

Anonymkode: 37cbe...367

Mot barnehagebarn pleier jeg stort sett å vinne det meste. Men viss du vil leke "min pappa er sterkere enn din" må du nesten finne deg en annen tråd, for her diskuterer vi voksne sommeren og været 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre mange som ikke tåler at noen av oss ikke liker sprengvarme. Jeg sliter når gradestokken viser over 25. Jeg blir faktisk ordentlig dårlig, og kroppen fungerer ikke slik den skal. 

Anonymkode: 68815...e7e

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er dessverre mange som ikke tåler at noen av oss ikke liker sprengvarme. Jeg sliter når gradestokken viser over 25. Jeg blir faktisk ordentlig dårlig, og kroppen fungerer ikke slik den skal. 

Samme her. Samme hvor mye vann jeg drikker for ikke å bli uttørket, blir jeg kvalm. Grusomt irriterende. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/14/2024 at 2:13 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor blir folk sure fordi jeg ikke ønsker meg en sprengvarm sommer? Merkelig fenomen som jeg ikke skjønner.... 

Eg ønsker heller ikkje sprengvarm sommer, men ingen har blitt sure hittil, eg blir heller ikkje sur på dei som ønsker seg varme😅 muligens måten du seier det på som er irriterande🤔

Anonymkode: 8386e...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogkatten skrev (På 14.5.2024 den 16.12):

Fordi vi bor i et land der det kjennes ut som vinteren varer i 10 år. Sommeren derimot, den varer i omtrent 10 minutter. Noen av oss går gjennom de 10 årene og lengter etter de 10 minuttene. Du har en latterlig lang vinter hvor du kan kose deg med kulden din alt du orker. Vi som liker sol og varme vil gjerne ha våre 10 minutter i fred, til å bare nyte. Vi vil ikke ha grining og sure miner. Og om du synes 10 minutter med sommer er alt for mye, så kan du sikkert flytte. Det er i alle fall rådet jeg bruker å få, når jeg synes vinteren begynner å tære på. 

Om man faktisk har vinteren eller høsten som favorittårstid, må man utstå mye grining og sure miner.

Anonymkode: 687ed...4c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.5.2024 den 18.16):

Samme her. Skulle ønske jeg hadde et positivt forhold til alle årstider, men når det er skikkelig varmt, føler jeg meg rett og slett syk. Tar stort sett andre årstider og værtyper med et smil! 

Anonymkode: 687ed...4c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/14/2024 at 4:19 PM, AnonymBruker said:

Tror du at JEG styrer været fordi jeg ikke ønsker meg varme da? 

Handler jo ikke om det. Men folk som uttaler at de ikke vil ha en varm sommer anser jeg som så forskjellig skrudd sammen fra meg at jeg ikke gidder snakke videre med dem. 

Anonymkode: 8c6b3...540

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler dette litt om å ha sosiale antenner.

Jeg personlig takler varme dårlig og elsker høsten. Men jeg forstår jo at folk flest ønsker en varm sommer. Jeg går derfor ikke rundt og snakker om at jeg ønsker en kald sommer. Hvorfor skal jeg gjøre det? Hvis temaet kommer opp, så sier jeg heller bare at jeg ikke er så glad i varmen og foretrekker høsten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har 3 måneder i året i deres favør! Heldigvis lytter ikke sommeren til det vi ønsker oss, for herlighet om vi ikke hadde hatt sommeren har jeg flyttet. Det er godt når naturen vokter og jeg kan være fri i skog, hav og hage 🌲🌸

Anonymkode: 451f9...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 14.5.2024 den 17.15):

Dere klager over den lange vinteren, men vi får ikke lov til å klage over den varme sommeren?

Kanskje fordi sommeren er ca 2 måneder tilsammen. Mens resten av året er bare skit, med kulde, mørke og regn/snø. 

Anonymkode: 4efa0...6ba

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje fordi sommeren er ca 2 måneder tilsammen. Mens resten av året er bare skit, med kulde, mørke og regn/snø. 

Anonymkode: 4efa0...6ba

Her er det 3 mnd sommer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/14/2024 at 2:13 PM, AnonymBruker said:

Merkelig fenomen som jeg ikke skjønner.... 

Er det virkelig et "merkelig fenomen" at mange mennesker liker sol og varme? 

Anonymkode: 4ee27...683

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg ts. Det går ikke an å ha så korte sosiale antenner.

Anonymkode: bca65...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjerp deg ts. Det går ikke an å ha så korte sosiale antenner.

Det samme gjelder dere som klager over kulden.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (Akkurat nå):

Det samme gjelder dere som klager over kulden.

Nei, det gjør det virkelig ikke. Vi har ikke så mye fint vær men vi har langt flere dager med kulde, slapps, regn og overskyet og grått vær, hvor det er kaldt å jævlig. I et kalenderår har dere som liker drittvær mange flere dager å kose dere på enn vi som liker fint vær. Så hold kjæft og slutt å vær så grinete de få dagene i året solen faktisk skinner. Dere er bortskjemt med så mange dager i året dere får det været dere ønsker så får dere heller ta dere sammen og sitte bak lukkede gardiner aleine med den negative innstillingen når vi andre koser oss. Men å være så forbanna korttenkt at dere ikke skjønner hvorfor folk reagerer på klagingen deres på fint vær? Så forbanna dum nekter jeg å tro dere kan være.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.5.2024 den 14.13):

Hvorfor blir folk sure fordi jeg ikke ønsker meg en sprengvarm sommer? Merkelig fenomen som jeg ikke skjønner.... 

Fordi hobbyen til noen folk er å  bli sure, de hadde sikkert blitt sure om du hadde ønsket deg en kjølig sommer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må bare blinsure, jeg skjønner ikke de som ønsker seg sprengvarme somre med bare sol, det er ikke Norge, det er ikke normalt for Norge og drt er ikke sunt for hverken folk eller fe.

Ekstremvarmen kommer med andre ekstremvær.

Jeg liker sol og varme godt selv men ikke i ukesvis i strekk der alt av vekster blir brunsvidd og dyra blir helt ødelagt.

Bikkja mi hater varmen og jeg er egoistisk nok til å synse at han fortjener bedre enn det ekstreme været vi alt for ofte har hatt. Vinteren derimot takler han fint.

Anonymkode: 59ddb...343

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...