Gå til innhold

Hvorfor får man stygge blikk om man ønsker seg en kjølig sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor blir folk sure fordi jeg ikke ønsker meg en sprengvarm sommer? Merkelig fenomen som jeg ikke skjønner.... 

Anonymkode: 2d2df...000

  • Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fordi de blir snurt om vi ikke ønsker oss det samme som dem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke varme, men jeg går ikke rundt og sier det til alle. Da blir jo folk fornærmet, fordi "folk flest" her i landet liker sol OG varme. Jo varmere, jo bedre ser det ut til at flertallet liker.

Jeg sier bare at jeg ikke fikser å sole meg lenger pga jeg har hatt hudkreft to steder. Det pleier de ikke å protestere på. Jeg er nok den blekeste jeg kjenner 😆

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke varme,men ingen blir da sure av den grunn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme som når jeg sier jeg ikke kan fordra julen, hater alt ved julen og synes det er en motbydelig tid til de som synes det motsatte altså de som liker julen. Det vi selv liker synes vi drar oss ned når andre snakker dritt om det. Når jeg klaget på julen her innr på kg ble jeg møtt av det samme "hater når folk er negative til noe jeg gleder meg til".... Ja vi ser det vel alle ting best fra vårt eget synspunkt til syvende og sist.... Det er vel ikle noe nytt!

Det er helt naturlig og jeg tror de fleste kan relatere til både å være i den kategorien som synes det er kjipt når noen klager på noe vi selv liker og å være i den kategorien som klager på noe andre liker. 

Jeg blir ikke sur om folk ikke liker sommer men jeg orker skjeldent høre på det negative pisset og tenker at de får heller gå en annen plass enn til meg som elsker sommeren for å klage for herifra er det lite sympati å hente. Nå er det vår tur, vi som elsker sommeren, varmen og lyset sin tur til å ha gode tider! Vi har holdt ut med 9 måneder med kulde, frost, mørke og kjipe dager, nå er det vår tur!!!!!

Helt og holdent veldig rettferdig riktignok

Vår tur til å ha det godt, nyte varmen, kjenne hvor deilig det er å bare nyte været og lyset. Og det er klart at negative utrykk og sutring og grining om noe vi andre har sett frem til i mange måneder et ikke noe kjekt å høre på i lengden. Det sier vel seg selv eller? 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor blir folk sure fordi jeg ikke ønsker meg en sprengvarm sommer? Merkelig fenomen som jeg ikke skjønner.... 

Anonymkode: 2d2df...000

Jeg blir ikke sur, men jeg lurer på hvorfor de ønsker det.

Sprengvarme er et problem for mennesker, dyr, innsekter, planter, avlinger.  Med tørke blir det skogbrannfare, problemer med vannforsyning osv

Helt vanlig sommertemperatur med tilstrekkelig regn er hva jeg ønsker meg.

 

Anonymkode: 1fbf2...df6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg blir ikke sur, men jeg lurer på hvorfor de ønsker det.

Sprengvarme er et problem for mennesker, dyr, innsekter, planter, avlinger.  Med tørke blir det skogbrannfare, problemer med vannforsyning osv

Helt vanlig sommertemperatur med tilstrekkelig regn er hva jeg ønsker meg.

 

Anonymkode: 1fbf2...df6

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor blir folk sure fordi jeg ikke ønsker meg en sprengvarm sommer? Merkelig fenomen som jeg ikke skjønner.... 

Anonymkode: 2d2df...000

Beklager - jeg overså et ikke der!

Da er jeg altså enig med deg :ler:

 

Anonymkode: 1fbf2...df6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor blir folk sure fordi jeg ikke ønsker meg en sprengvarm sommer? Merkelig fenomen som jeg ikke skjønner.... 

Anonymkode: 2d2df...000

Personlig er det fordi jeg hater vinter. Vi bor i et land hvor det omtrent er 6-7 mnd med vinter hvert år. For de av oss som ikke liker vinter blir man DRITTLEI av kulde og vil gjerne at når det først er noen få måneder hvor man slipper unna dette at man da ihvertfall får litt bra med varme og sol. 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi bor i et land der det kjennes ut som vinteren varer i 10 år. Sommeren derimot, den varer i omtrent 10 minutter. Noen av oss går gjennom de 10 årene og lengter etter de 10 minuttene. Du har en latterlig lang vinter hvor du kan kose deg med kulden din alt du orker. Vi som liker sol og varme vil gjerne ha våre 10 minutter i fred, til å bare nyte. Vi vil ikke ha grining og sure miner. Og om du synes 10 minutter med sommer er alt for mye, så kan du sikkert flytte. Det er i alle fall rådet jeg bruker å få, når jeg synes vinteren begynner å tære på. 

  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaane doe skrev (19 minutter siden):

Personlig er det fordi jeg hater vinter. Vi bor i et land hvor det omtrent er 6-7 mnd med vinter hvert år. For de av oss som ikke liker vinter blir man DRITTLEI av kulde og vil gjerne at når det først er noen få måneder hvor man slipper unna dette at man da ihvertfall får litt bra med varme og sol. 

Tror du at JEG styrer været fordi jeg ikke ønsker meg varme da? 

Anonymkode: 2d2df...000

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogkatten skrev (8 minutter siden):

Fordi vi bor i et land der det kjennes ut som vinteren varer i 10 år. Sommeren derimot, den varer i omtrent 10 minutter. Noen av oss går gjennom de 10 årene og lengter etter de 10 minuttene. Du har en latterlig lang vinter hvor du kan kose deg med kulden din alt du orker. Vi som liker sol og varme vil gjerne ha våre 10 minutter i fred, til å bare nyte. Vi vil ikke ha grining og sure miner. Og om du synes 10 minutter med sommer er alt for mye, så kan du sikkert flytte. Det er i alle fall rådet jeg bruker å få, når jeg synes vinteren begynner å tære på. 

Jeg liker sommer jeg men ikke sprengvarme. Hvorfor er du sur fordi jeg ikke liker det? 

Anonymkode: 2d2df...000

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du at JEG styrer været fordi jeg ikke ønsker meg varme da? 

Anonymkode: 2d2df...000

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogkatten skrev (12 minutter siden):

Fordi vi bor i et land der det kjennes ut som vinteren varer i 10 år. Sommeren derimot, den varer i omtrent 10 minutter. Noen av oss går gjennom de 10 årene og lengter etter de 10 minuttene. Du har en latterlig lang vinter hvor du kan kose deg med kulden din alt du orker. Vi som liker sol og varme vil gjerne ha våre 10 minutter i fred, til å bare nyte. Vi vil ikke ha grining og sure miner. Og om du synes 10 minutter med sommer er alt for mye, så kan du sikkert flytte. Det er i alle fall rådet jeg bruker å få, når jeg synes vinteren begynner å tære på. 

Det kan hende jeg får været jeg ønsker meg og da hadde styr med flytting vært bortkasta vet du. 

Anonymkode: 2d2df...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke blitt sur hvis du hadde sagt det. Jeg synes det er hyggelig med et par uker med godt vær i løpet av sommeren, er det noe mer blir jeg urolig. Skrekken er somrene lenger ned i Europa hvor det er skikkelig tørke.

Jeg bor i Trøndelag, fordelen med somrene her er at vi skal ikke være nødt til å tenke på sånt. Dette er stedet for feriebolig for alle som sliter med varmen.

Anonymkode: f909a...c00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror du at JEG styrer været fordi jeg ikke ønsker meg varme da? 

Anonymkode: 2d2df...000

Ingen av oss har vel skrevet at du ts styrer været men jeg skjønner ikke vitsen med å sitte som en surpomp å utrykke misnøye med noe de aller fleste er fornøyd med? Og så late som at du ikke skjønner at det er litt off med din oppførsel. Viss du går på en fest og sitter å surmuler i et hjørne og utrykker høylytt at dette var en fæl fest, grusom stemning, fælt interiør, herpet musikk og lyssettingen er til å spy av mens samtlige andre liker seg på festen og har det knall bra sammen så bør en kanskje se litt på seg selv først. En må jo ikke si alt en tenker høyt, men viss en bestemmer seg for det, så får en vel takkle andres perspektiv på disse tankene du har også. Flertallet av befolkningen liker sommer og sol og høye temperaturer, sånn er det jo bare og liker kanskje også å nyte dette uten negative kommentarer og hvor fælt og grusomt det er.

 Noen gjør det ikke og det får nå være deres problem, men når du uttrykker deg høylytt til andre som har gledet seg til dette lenge og setter pris på årets høydepunkt i høytrykk og knall bra vær så må du også tåle å bli møtt med nettopp en kald skulder fordi du drar med deg masse negativt grums og dritt når andre nyter de 10 minuttene av året det ikke er bikkjekaldt. Du får heller nyte alle de andre månedene i året med vinter, men når du ikke engang kan unne oss som liker varmen litt godværsdager engang uten å syte så fremstår du egentlig bare utrolig smålig.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier aldri noe om min lidelse gjennom sommer etter sommer i hete og vindstille døgnet rundt, for det nytter ikke og dessuten får jeg skikkelig stygge blikk om jeg skulle komme til å si nei, et sted det forventes å få et jublende ja om varmen og solskinnet som måtte være der den dagen vi er samlet. 

Slik har det vært de somrene som har vært litt mindre varme også, da har de veldig tynne skuespillet at de hutrer og fryser for det er så kaldt...selv om det jo ikke er det. Hvorfor kan de ikke ta med seg ei lett jakke når de vet at de fryser? Nei, det kan de ikke, for de vil ha ordentlig sommer. Som om det var meg som hadde påkalt elendigheten. (Det kan det jo godt være at jeg har, men jeg sier aldri noe om det... :lur: ) 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

skreppamedleppa skrev (11 minutter siden):

Ingen av oss har vel skrevet at du ts styrer været men jeg skjønner ikke vitsen med å sitte som en surpomp å utrykke misnøye med noe de aller fleste er fornøyd med? Og så late som at du ikke skjønner at det er litt off med din oppførsel. Viss du går på en fest og sitter å surmuler i et hjørne og utrykker høylytt at dette var en fæl fest, grusom stemning, fælt interiør, herpet musikk og lyssettingen er til å spy av mens samtlige andre liker seg på festen og har det knall bra sammen så bør en kanskje se litt på seg selv først. En må jo ikke si alt en tenker høyt, men viss en bestemmer seg for det, så får en vel takkle andres perspektiv på disse tankene du har også. Flertallet av befolkningen liker sommer og sol og høye temperaturer, sånn er det jo bare og liker kanskje også å nyte dette uten negative kommentarer og hvor fælt og grusomt det er.

 Noen gjør det ikke og det får nå være deres problem, men når du uttrykker deg høylytt til andre som har gledet seg til dette lenge og setter pris på årets høydepunkt i høytrykk og knall bra vær så må du også tåle å bli møtt med nettopp en kald skulder fordi du drar med deg masse negativt grums og dritt når andre nyter de 10 minuttene av året det ikke er bikkjekaldt. Du får heller nyte alle de andre månedene i året med vinter, men når du ikke engang kan unne oss som liker varmen litt godværsdager engang uten å syte så fremstår du egentlig bare utrolig smålig.

Så du syns jeg skal holde kjeft fordi jeg kan være i mindretall? 

Hvem har sagt at jeg "surmula"? Jeg bare sier at jeg ikke ønsker meg sprengvarm sommer jeg. Hvordan er det mer surt enn å ønske seg varm sommer? 

 

Anonymkode: 2d2df...000

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaane doe skrev (1 time siden):

Personlig er det fordi jeg hater vinter. Vi bor i et land hvor det omtrent er 6-7 mnd med vinter hvert år. For de av oss som ikke liker vinter blir man DRITTLEI av kulde og vil gjerne at når det først er noen få måneder hvor man slipper unna dette at man da ihvertfall får litt bra med varme og sol. 

Jammen hvorfor blir dere sure på oss som ikke liker sommeren? Vi godtar at dere liker den, men mange godtar ikke at vi ikke har samme mening og blir sinte.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (1 time siden):

Det er det samme som når jeg sier jeg ikke kan fordra julen, hater alt ved julen og synes det er en motbydelig tid til de som synes det motsatte altså de som liker julen. .....

...Jeg blir ikke sur om folk ikke liker sommer men jeg orker skjeldent høre på det negative pisset og tenker at de får heller gå en annen plass enn til meg som elsker sommeren for å klage for herifra er det lite sympati å hente. Nå er det vår tur, vi som elsker sommeren, varmen og lyset sin tur til å ha gode tider! Vi har holdt ut med 9 måneder med kulde, frost, mørke og kjipe dager, nå er det vår tur!!!!!

 

Okay. Kanskje du skal practice what you preach, da. Du har åpenbart luftet fritt ditt hat til julen, samtidig som du ikke gidder høre på "det negative pisset" fra de som ikke elsker sommer.

Du sprer jo åpenbart negativt piss om jula selv. 

Anonymkode: 4b76b...98a

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Jammen hvorfor blir dere sure på oss som ikke liker sommeren? Vi godtar at dere liker den, men mange godtar ikke at vi ikke har samme mening og blir sinte.

Jeg blir ikke sur for at folk ikke liker sommer, men syns det er unødvendig av folk å sitte å klage hele sommeren når det bare er en kort periode med litt varme og hele resten av året er kaldt og surt.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...