Honey Dew Skrevet 14. mai #21 Del Skrevet 14. mai (endret) Jaane doe skrev (2 minutter siden): Jeg blir ikke sur for at folk ikke liker sommer, men syns det er unødvendig av folk å sitte å klage hele sommeren når det bare er en kort periode med litt varme og hele resten av året er kaldt og surt. Da kan jo vi si det samme til dere, at det må være greit med x-antall uker/måneder med vinter uten at folk skal sitte og klage over det. Kan dere ikke bare godta at folk er forskjellige? Endret 14. mai av Honey Dew 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 14. mai #22 Del Skrevet 14. mai Samme som når jeg sier håper på en mild vinter Folk er forskjellige, noen har vanskelig for å akseptere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #23 Del Skrevet 14. mai Jeg tåler heller ikke varme. Er en betennelse sykdom som gjør meg helårsVarm og da blir jeg utilpass, sur og dårlig av varmen og stekende sol. Trenger ikke være mer enn 25 grader inne som blir uholdbart. En venn i utlandet skjønner ikke dette og maser konstant jeg skal komme ned på de varmeste månedene. Har sagt i fra mange ganger, men vil ikke godta. Anonymkode: dba2c...36d 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 14. mai #24 Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så du syns jeg skal holde kjeft fordi jeg kan være i mindretall? Hvem har sagt at jeg "surmula"? Jeg bare sier at jeg ikke ønsker meg sprengvarm sommer jeg. Hvordan er det mer surt enn å ønske seg varm sommer? Anonymkode: 2d2df...000 Neida vi har da ytringsfrihet her i Norge, rart du følte deg så i forsvar av den grunn. Men da er det vel helt naturlig at dine kommentarer blir møtt med ytringer andre veien igjen eller? Jeg bare gir deg naturlige grunner til at det skjer for det virker som at det ikke har helt seget inn hos deg. Selvfølgelig vil du være i mindretall og det må du tåle. Så du bare går rundt og sier til folk du henger med "jeg vil ikke ha en sprengvarm sommer jeg" og så blir det sur eller i hvilken setting sier du det? For de fleste jeg hører som sier de ikke liker en sprengvarm sommer sier det er sprengvarm om det blir 20 grader og de sier det gjerne på denne måten "buuuuu huuuu det er så varmt vil heller ha regn, hater varmen det er så fælt, jeg lider så veldig". Dette er det folk pleier å si når de utrykker seg negativt om sommeren 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. mai #25 Del Skrevet 14. mai Skogkatten skrev (59 minutter siden): Fordi vi bor i et land der det kjennes ut som vinteren varer i 10 år. Sommeren derimot, den varer i omtrent 10 minutter. Noen av oss går gjennom de 10 årene og lengter etter de 10 minuttene. Du har en latterlig lang vinter hvor du kan kose deg med kulden din alt du orker. Vi som liker sol og varme vil gjerne ha våre 10 minutter i fred, til å bare nyte. Vi vil ikke ha grining og sure miner. Og om du synes 10 minutter med sommer er alt for mye, så kan du sikkert flytte. Det er i alle fall rådet jeg bruker å få, når jeg synes vinteren begynner å tære på. Kan ikke dere like sommeren om dere vil og la oss få like mørketiden? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. mai #26 Del Skrevet 14. mai Jaane doe skrev (7 minutter siden): Jeg blir ikke sur for at folk ikke liker sommer, men syns det er unødvendig av folk å sitte å klage hele sommeren når det bare er en kort periode med litt varme og hele resten av året er kaldt og surt. Dere klager over den lange vinteren, men vi får ikke lov til å klage over den varme sommeren? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #27 Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg hadde ikke blitt sur hvis du hadde sagt det. Jeg synes det er hyggelig med et par uker med godt vær i løpet av sommeren, er det noe mer blir jeg urolig. Skrekken er somrene lenger ned i Europa hvor det er skikkelig tørke. Jeg bor i Trøndelag, fordelen med somrene her er at vi skal ikke være nødt til å tenke på sånt. Dette er stedet for feriebolig for alle som sliter med varmen. Anonymkode: f909a...c00 Hvorfor er det skrekken? Jeg elsker ørkenklima 😍 skreppamedleppa skrev (26 minutter siden): Ingen av oss har vel skrevet at du ts styrer været men jeg skjønner ikke vitsen med å sitte som en surpomp å utrykke misnøye med noe de aller fleste er fornøyd med? Og så late som at du ikke skjønner at det er litt off med din oppførsel. Viss du går på en fest og sitter å surmuler i et hjørne og utrykker høylytt at dette var en fæl fest, grusom stemning, fælt interiør, herpet musikk og lyssettingen er til å spy av mens samtlige andre liker seg på festen og har det knall bra sammen så bør en kanskje se litt på seg selv først. En må jo ikke si alt en tenker høyt, men viss en bestemmer seg for det, så får en vel takkle andres perspektiv på disse tankene du har også. Flertallet av befolkningen liker sommer og sol og høye temperaturer, sånn er det jo bare og liker kanskje også å nyte dette uten negative kommentarer og hvor fælt og grusomt det er. Noen gjør det ikke og det får nå være deres problem, men når du uttrykker deg høylytt til andre som har gledet seg til dette lenge og setter pris på årets høydepunkt i høytrykk og knall bra vær så må du også tåle å bli møtt med nettopp en kald skulder fordi du drar med deg masse negativt grums og dritt når andre nyter de 10 minuttene av året det ikke er bikkjekaldt. Du får heller nyte alle de andre månedene i året med vinter, men når du ikke engang kan unne oss som liker varmen litt godværsdager engang uten å syte så fremstår du egentlig bare utrolig smålig. Dette!!! Honey Dew skrev (9 minutter siden): Jammen hvorfor blir dere sure på oss som ikke liker sommeren? Vi godtar at dere liker den, men mange godtar ikke at vi ikke har samme mening og blir sinte. Vi blir ikke sure på at dere ikke liker den, men for at dere er gledesdrepere. Å klage over set finer været de fleste nyter er litt som å klage over musikken de andre koser seg med, klage over maten de andre nyter, og generelt være negativ og sur. Og forøvrig får vi som liker sol og varme line mye tyn om vi sier vi liker det, fra alle klima-fanatikerene som mener vi ikke skal få lov å nyte varmen fordi den kommer av klimaendringene og jorden kommer visst til å gå fortere under hvis jeg nyter varmen enn hvis jeg misliker den. Anonymkode: a681f...1c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #28 Del Skrevet 14. mai Jeg klager ikke så mye rundt meg, hverken om det ene eller andre, men jeg gruer meg til sommeren. Jeg føler ikke jeg kan si så mye på det da.. Jeg forstår folk elsker sol og sommer, og fint vær er en ting, men her snakkes det om sprengvarme, og det er det jeg ikke klarer. Mange flere besvimelser. Ekkel følelse i kroppen. Mer bivirkning på medisinene jeg må ha. Tur må mer tilpasses osv osv. Jeg smiler og prøver å ikke si noe, men er lettet over alle som sier «nå ble det litt hett», og jeg kan få si meg enig. Jeg foretrekker høst. Det er den tiden som er best for min kropp, særlig om det er litt stabilt (noe det ofte ikke er). Men dere: vi kommer oss igjennom denne sommeren også 😁☀️ Anonymkode: 96199...f70 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 14. mai #29 Del Skrevet 14. mai Fordi folk ikke tåler at "idyllen" skal mislikes av andre. Synes det er helt ok at du ikke vil ha en varm sommer. Like ok som de som vil ha en varm sommer. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. mai #30 Del Skrevet 14. mai (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det skrekken? Jeg elsker ørkenklima 😍 Dette!!! Vi blir ikke sure på at dere ikke liker den, men for at dere er gledesdrepere. Å klage over set finer været de fleste nyter er litt som å klage over musikken de andre koser seg med, klage over maten de andre nyter, og generelt være negativ og sur. Og forøvrig får vi som liker sol og varme line mye tyn om vi sier vi liker det, fra alle klima-fanatikerene som mener vi ikke skal få lov å nyte varmen fordi den kommer av klimaendringene og jorden kommer visst til å gå fortere under hvis jeg nyter varmen enn hvis jeg misliker den. Anonymkode: a681f...1c4 Skulle vi bli sure fordi dere er gledesdrepere og klager over den lange vinteren? Nei, det blir vi ikke. Hva med de som hater julen, som er den høytiden vi andre elsker? Vi kaller dem ikke surpomper av den grunn. Endret 14. mai av Honey Dew 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #31 Del Skrevet 14. mai Jeg elsker sommer. Men jeg liker ikke når sommeren blir sprengvarm. 20-23 grader er fint, men når det bikker 30 grader da er det unoormalt og umulig for meg som nordmann og leve et ordinært liv. TS sier heller ikke at hun hater sommer, hun hater sprengvarm sommer. Anonymkode: 97ae6...f9f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 14. mai #32 Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er det skrekken? Jeg elsker ørkenklima 😍 Dette!!! Vi blir ikke sure på at dere ikke liker den, men for at dere er gledesdrepere. Å klage over set finer været de fleste nyter er litt som å klage over musikken de andre koser seg med, klage over maten de andre nyter, og generelt være negativ og sur. Og forøvrig får vi som liker sol og varme line mye tyn om vi sier vi liker det, fra alle klima-fanatikerene som mener vi ikke skal få lov å nyte varmen fordi den kommer av klimaendringene og jorden kommer visst til å gå fortere under hvis jeg nyter varmen enn hvis jeg misliker den. Anonymkode: a681f...1c4 Er det ikke lov å klage? Trenger ikke være klaging engang, bare en bi-setning der man sier "jeg kokes, håper det blir litt kjøligere snart". Den har jeg fått kjeft for. Selv om jeg pines. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #33 Del Skrevet 14. mai De liker ikke folk som er annerledes. De føler seg provosert av en eller annen grunn. Før ville jeg ikke si noe men nå går det en faen i meg og jeg er åpen om at jeg ikke tåler varme. Sier det på en ærlig måte, føler jeg, uten å sutre. Det blir alltid surmulig fra varmeelskerne, og kommentarer om at det må jeg da tåle, vinteren er så lang og vi må nyte finværet. Ikke mye å nyte med migrene sier jeg da. Anonymkode: 240d6...eb8 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 14. mai #34 Del Skrevet 14. mai (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Okay. Kanskje du skal practice what you preach, da. Du har åpenbart luftet fritt ditt hat til julen, samtidig som du ikke gidder høre på "det negative pisset" fra de som ikke elsker sommer. Du sprer jo åpenbart negativt piss om jula selv. Anonymkode: 4b76b...98a Og jeg får høre akkurat hva jeg selv sier her i denne tråden også 😉 Faktisk av noen i denne tråden også... Merkelig hvor fort vinden snur. Men mine meninger om julen sier jeg i tråder som er for oss som hater julen, der de som elsker julen egentlig ikke har noe å gjøre, er du ikke enig? Men jeg går ikke inn i tråder for de som elsker julen eller bort til folk jeg vet som elsker julen og begynner å prate om hvor forbanna motbydelig den er nei. know your place and your time😉 Het inne på kg har det eksistert en milevis tråd for de som ikke liker sommertempratur i mange år, jeg kommer aldri til å gå inn i den tråden for det angår ikke meg. Men når noen fjærkre snakker piss om varmen irl så gidder jeg virkelig ikke sånnt piss nei! Så du bommer veldig igrunn, just saying. Endret 14. mai av skreppamedleppa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 14. mai #35 Del Skrevet 14. mai Alt hva folk blir sure for. "Jeg vil hva en kjølig sommer" er ett sånn utsagn jeg er temmelig uenig med og gjerne kan diskutere litt/tullekrangle om, men det er jo helt meningstløst å bli oppriktig sur for. Vær er ett lett smalltalk tema. Jeg tror man har for lite å engasjere seg i om samtaler om vær gir sterke følelser... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #36 Del Skrevet 14. mai Jaane doe skrev (1 time siden): Personlig er det fordi jeg hater vinter. Vi bor i et land hvor det omtrent er 6-7 mnd med vinter hvert år. For de av oss som ikke liker vinter blir man DRITTLEI av kulde og vil gjerne at når det først er noen få måneder hvor man slipper unna dette at man da ihvertfall får litt bra med varme og sol. Flytt til Vestlandet. Skulle gjerne hatt noen måneder til med snø jeg men kan ikke flytte nordover/østover pga jobb og barn . Anonymkode: 240d6...eb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 14. mai #37 Del Skrevet 14. mai skreppamedleppa skrev (2 minutter siden): Men mine meninger om julen sier jeg i tråder som er for oss som hater julen, der de som elsker julen egentlig ikke har noe å gjøre, er du ikke enig? Men jeg går ikke inn i tråder for de som elsker julen eller bort til folk jeg vet som elsker julen og begynner å prate om hvor forbanna motbydelig den er nei. Akkurat dette skulle jeg til å si. Selv når folk spør om man liker julen, om man gleder seg, tåler de ikke svaret. Jeg utbroderer det ikke engang, jeg svarer bra "njæ, litt stress, så gleder meg til det er over". Men sure blir de. Og som du nevner, til og med i tråder for oss som hater julen, blir folk pissesure. Jeg sitter aldri og forteller folk hvor mye jeg hater julen med mindre de legger opp til det selv, man er jo ikke dum. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #38 Del Skrevet 14. mai skreppamedleppa skrev (1 time siden): Det er det samme som når jeg sier jeg ikke kan fordra julen, hater alt ved julen og synes det er en motbydelig tid til de som synes det motsatte altså de som liker julen. Det vi selv liker synes vi drar oss ned når andre snakker dritt om det. Når jeg klaget på julen her innr på kg ble jeg møtt av det samme "hater når folk er negative til noe jeg gleder meg til".... Ja vi ser det vel alle ting best fra vårt eget synspunkt til syvende og sist.... Det er vel ikle noe nytt! Det er helt naturlig og jeg tror de fleste kan relatere til både å være i den kategorien som synes det er kjipt når noen klager på noe vi selv liker og å være i den kategorien som klager på noe andre liker. Jeg blir ikke sur om folk ikke liker sommer men jeg orker skjeldent høre på det negative pisset og tenker at de får heller gå en annen plass enn til meg som elsker sommeren for å klage for herifra er det lite sympati å hente. Nå er det vår tur, vi som elsker sommeren, varmen og lyset sin tur til å ha gode tider! Vi har holdt ut med 9 måneder med kulde, frost, mørke og kjipe dager, nå er det vår tur!!!!! Helt og holdent veldig rettferdig riktignok Vår tur til å ha det godt, nyte varmen, kjenne hvor deilig det er å bare nyte været og lyset. Og det er klart at negative utrykk og sutring og grining om noe vi andre har sett frem til i mange måneder et ikke noe kjekt å høre på i lengden. Det sier vel seg selv eller? Vil påstå at det er adskillig flere som sitter og klager gjennom hele vinteren. Konstant, hver dag hele tiden. Folk kan kle på seg. Her blir det ingen sutring, men selvfølgelig sier jeg min mening når folk tar det opp. Men begynn å hør etter når og hvem som klager mest 🫣 Anonymkode: 58f24...dd1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #39 Del Skrevet 14. mai skreppamedleppa skrev (1 time siden): Det er det samme som når jeg sier jeg ikke kan fordra julen, hater alt ved julen og synes det er en motbydelig tid til de som synes det motsatte altså de som liker julen. Det vi selv liker synes vi drar oss ned når andre snakker dritt om det. Når jeg klaget på julen her innr på kg ble jeg møtt av det samme "hater når folk er negative til noe jeg gleder meg til".... Ja vi ser det vel alle ting best fra vårt eget synspunkt til syvende og sist.... Det er vel ikle noe nytt! Det er helt naturlig og jeg tror de fleste kan relatere til både å være i den kategorien som synes det er kjipt når noen klager på noe vi selv liker og å være i den kategorien som klager på noe andre liker. Jeg blir ikke sur om folk ikke liker sommer men jeg orker skjeldent høre på det negative pisset og tenker at de får heller gå en annen plass enn til meg som elsker sommeren for å klage for herifra er det lite sympati å hente. Nå er det vår tur, vi som elsker sommeren, varmen og lyset sin tur til å ha gode tider! Vi har holdt ut med 9 måneder med kulde, frost, mørke og kjipe dager, nå er det vår tur!!!!! Helt og holdent veldig rettferdig riktignok Vår tur til å ha det godt, nyte varmen, kjenne hvor deilig det er å bare nyte været og lyset. Og det er klart at negative utrykk og sutring og grining om noe vi andre har sett frem til i mange måneder et ikke noe kjekt å høre på i lengden. Det sier vel seg selv eller? Er alt en konkurranse for deg? Du hadde sikkert vunnet bæsjekonkurransen. Anonymkode: 37cbe...367 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 14. mai #40 Del Skrevet 14. mai (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vil påstå at det er adskillig flere som sitter og klager gjennom hele vinteren. Konstant, hver dag hele tiden. Folk kan kle på seg. Her blir det ingen sutring, men selvfølgelig sier jeg min mening når folk tar det opp. Men begynn å hør etter når og hvem som klager mest 🫣 Anonymkode: 58f24...dd1 Fordi vi har max 20 dager med varme fra 20-25 grader (og da tar jeg godt i) men hadde minst 2 måneder med isende kulde. Kan det ha noe med saken å gjøre trur du? Eller? Fordi som jeg har skrevet: majoriteten elsker sommer og sol og fint vær så prosentvis er ikke det så sikkert. Endret 14. mai av skreppamedleppa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå