Badabim Skrevet 14. mai #1 Del Skrevet 14. mai (endret) Hei! Jeg er veldig rådvill trenger å lufte noen tanker Vi har lagt ut en enebolig til salgs i begynnelsen av mai men kun fått bud fra en person langt under takst. Da vi kjøpte boligen i sin tid var det mye interesse og mange i budrunden. Dette er noen år siden så det er selvfølgelig andre tider nå, men jeg lurer på om det er verdt å ha is i magen og ta flere runder med visning eller bare krype til korset og takke ja til bud 500 k under takst. Foreløbig har vi bare hatt en visning så den har ikke vært lenge ute i markedet, så situasjonen er ikke håpløs men megler stresser oss med at ting ikke blir solgt om dagen og at vi burde takke ja. Samtidig har jeg hørt fra flere at det kan være lurt å vente i tilfelle det dukker opp flere interessenter. Hva synes dere? Takker vi ja, blir vi ferdig med prosessen, noe som er veldig forlokkende. Men da får vi ikke noe igjen for at vi har pusset opp (surt, men kanskje noe man må akseptere i dagen marked). Endret 16. mai av Badabim 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #2 Del Skrevet 14. mai Hadde ventet. Dagens marked er ikke så ille. https://eiendomnorge.no/boligprisstatistikk/ Anonymkode: 85a1b...439 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #3 Del Skrevet 14. mai Prisantydning er jo bare et tall megleren har funnet på, og ofte bommer de skikkelig (både oppover og nedover) Anonymkode: a9fba...205 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
colasolo Skrevet 14. mai #4 Del Skrevet 14. mai Dette var vanskelig. Dere risikerer å miste den interesserte kjøperen om dere takker nei, og at det tar lengre tid å få solgt. Jeg regner med at dere har kommet med motbud? Om ikke ville jeg forsøkt med et på 6 900 000,-. Det har også betydning om når dere flytter ut/når kjøper har sagt de kan overta. Om det er ikke i nærmeste framtid, så risikerer dere å sitte med to boliger med de kostandene det medfører over en lengre periode. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #5 Del Skrevet 14. mai Megleren har interesse av å «få ting unna» og sier det som passer han/henne best. Jeg ville ikke stresset ennå men heller sett an litt. Anonymkode: bd7cd...c5d 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #6 Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Prisantydning er jo bare et tall megleren har funnet på, og ofte bommer de skikkelig (både oppover og nedover) Anonymkode: a9fba...205 Dette! Det er ikke takst nå lenger. Megleren setter bare den prisen han og kunden føler er riktig. Anonymkode: 92f9d...430 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badabim Skrevet 14. mai Forfatter #7 Del Skrevet 14. mai (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker said: Dette! Det er ikke takst nå lenger. Megleren setter bare den prisen han og kunden føler er riktig. Anonymkode: 92f9d...430 Enig at pris er vanskelig og jeg har snakket med megler om prisen kanskje er for høy. Jeg kan godt gå ned i pris men en halv million virker som litt mye, spesielt, når boliger i dårligere i stand i samme område blir lagt ut i samme prisklasse... og blir solgt. Derfor jeg lurer på vi har lagt ut boligen for høyt eller at det bare har vært dårlig timing og bør vente i håp om at flere skal se etter bolig fremover. Endret 14. mai av Badabim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #8 Del Skrevet 14. mai Har dere funnet noe annet så hadde jeg vært stresset men ikke ellers. Anonymkode: df985...043 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #9 Del Skrevet 14. mai Hvor mye betaler dere per måned for å ikke selge? Juli er helt håpløst å selge, så hvis dere ikke får solgt innen juni blir det fort noen måneder Anonymkode: 5489f...e20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #10 Del Skrevet 14. mai Selg billig, da kan du glede noen som sliter med å komme på markedet Anonymkode: e3666...53d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 14. mai #11 Del Skrevet 14. mai I nabolaget her ligger boliger i både ti og tolv måneder, så jeg tenker jo at dere har god tid. Likevel er det jo gjerne mindre aktivitet i juni og juli, så litt risky er det jo. Jeg ville nok ikke solgt så mye under prisantydning så fort med mindre jeg hadde kjøpt ny bolig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 14. mai #12 Del Skrevet 14. mai Oppussing er gambling og du kan aldri være sikker på at du får pengene igjen. Du får i det minste aldri krone for krone tilbake. Men om alternativet er å fremstå som dårlig vedlikeholdt og ei rønne derimot så er oppussing nødvendig. Gjort er gjort. Spørsmålet nå er hvor lenge kan dere sitte uten å få solgt. Altså hva koster det ekstra å sitte på boligen? At ting kan ta noen måneder må en nesten regne med, men på et eller annet tidspunkt koster det for mye å sitte på boligen og det frister mer å selge med tap. For å snu på spørsmålet, hvor langt frem i tid er 500k mindre en prisantydning en ok sum å få? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #13 Del Skrevet 14. mai Badabim skrev (40 minutter siden): Enig at pris er vanskelig og jeg har snakket med megler om prisen kanskje er for høy. Jeg kan godt gå ned i pris men en halv million virker som litt mye, spesielt, når boliger i dårligere i stand i samme område blir lagt ut i samme prisklasse... og blir solgt. Derfor jeg lurer på vi har lagt ut boligen for høyt eller at det bare har vært dårlig timing og bør vente i håp om at flere skal se etter bolig fremover. Dere må vurdere hvor lenge dere har råd til å vente. Skal dere ha mellomfinansiering en lenge periode, så blir det dyrt, og samtidig er det tungt å ha den usikre salgssituasjonen hengene over seg hele tiden. Anonymkode: 92f9d...430 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #14 Del Skrevet 14. mai Har dere kjøpt ny bolig eller en annen grunn til at dere må få solgt fort? Anonymkode: 66980...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badabim Skrevet 14. mai Forfatter #15 Del Skrevet 14. mai 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har dere kjøpt ny bolig eller en annen grunn til at dere må få solgt fort? Anonymkode: 66980...bc2 Vi har kjøpt ny bolig men ikke flyttet enda og har mulighet til å betale mellomfinansiering, så vi MÅ ikke selge asap. Men føler det er mentalt utladende å utsette prosessen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #16 Del Skrevet 14. mai Badabim skrev (1 time siden): Hva synes dere? Takker vi ja, blir vi ferdig med prosessen, noe som er veldig forlokkende. Men da får vi ikke noe igjen for at vi har pusset opp (surt, men kanskje noe man må akseptere i dagen marked). Mener du at dere går i null etter oppussingen? Eller at pengene gått i oppussing er tapt? Ved førstnevnte hadde jeg nok solgt. Anonymkode: 04756...3b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #17 Del Skrevet 14. mai Kort vei til Oslo? Vent. Ikke stress. Anonymkode: 1f101...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #18 Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Selg billig, da kan du glede noen som sliter med å komme på markedet Anonymkode: e3666...53d Du sliter ikke om du kan kjøpe bolig til 6,5 mill Anonymkode: 0dc33...a7b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #19 Del Skrevet 14. mai Hadde ventet. Lykke til. ❤️ Anonymkode: 55501...ff5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #20 Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du sliter ikke om du kan kjøpe bolig til 6,5 mill Anonymkode: 0dc33...a7b Kanskje man bare fikk lån til 6,5 og ikke 7 Anonymkode: e3666...53d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå