Gå til innhold

Temu erfaringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er Temu? Er det som eBay og kan ta en uke eller 6 mnd før man får pakken? Eller hvordan funker det egentlig? 
 

Anonymkode: 65910...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Billig skit, men helt greit for deksler etc. Bestilt 3-4 ganger derfra, levering har tatt 1-2 uker 

Fornøyd 

Anonymkode: cfe87...d94

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Billig skit, men helt greit for deksler etc. Bestilt 3-4 ganger derfra, levering har tatt 1-2 uker 

Fornøyd 

Anonymkode: cfe87...d94

Joda vet det er billig dritt. 
Er det sånn at en aldri vet hva en får og når? Eller kan jeg bestille ting til en dåp om tre uker og forvente å få servietter og pynt  i riktig størrelse og få det innen tre uker ? Eller som eBay you never know? 

Anonymkode: 65910...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du det minste opptatt av miljø, bærekraft og sosiale ordninger i andre land, holder en seg unna å kjøpe fra disse jallasjappene..

Anonymkode: 11c79...292

  • Liker 19
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du det minste opptatt av miljø, bærekraft og sosiale ordninger i andre land, holder en seg unna å kjøpe fra disse jallasjappene..

Anonymkode: 11c79...292

Det var ikke helt det jeg lurte på. 

Anonymkode: 65910...54e

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange tråder om Temu her, så du finner nok svar på det du lurer på der 😊

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Levering tar 1-2 uker. Har fått noe ubrukelig dritt, men det meste er i helt kurant kvalitet. 

Anonymkode: 49d38...78d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil støtte barne og slavearbeid kjør på. Temus underleverandører er jo konstant under etterforskning.  

Det verste er vel likevel hvordan fabrikkene forurenser milevis med elver så mennesker dyr og barn må leve med forurenset drikke og badevann og ender opp med sykdommer! 

 

Om dåpspynten er verdt det, så kjør på

Anonymkode: f9f33...1ab

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja….  Takk for svar dere som svarer litt på det jeg lurer på. 

Anonymkode: 65910...54e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leveringen er langt raskere enn ebay. Ca 1-2 uker. 
Produktene er vel ca det samme som du finner på ebay. Varierende kvalitet. 
Bilende kan være litt misvisende, så les produktbeskrivelsen nøye. Da slipper du å bomme på størrelser. 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd. Tenker man får det man betaler for. Til visse bruk holder det lenge! Dåpspynt og slikt stæsj hadde jeg ikke vært redd for å kjøpe der😊

 

Anonymkode: a24f4...20a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også testet dette og er godt fornøyd.  Jeg betalte til Klarna. Varene ble levert hjem etter en og en halv uke. Kvaliteten virker grei nok på det jeg kjøpte. Betalingen gikk også enkelt og greit med Klarna.

Det er facebookgrupper hvor man kan dele tips og erfaringer med andre. To av dem er https://www.facebook.com/groups/764176418942853

og https://www.facebook.com/groups/1086686792656518

Faren med dette er antakelig at man kan bli hektet på shopping. 
Vi må også være forsiktige når vi handler der, og det er fullt av advarsler ute.  

IMG_5211.jpeg

Endret av Øyne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom.Krus

Tror ikke jeg hadde tatt sjansen å bestille noe fra Temu. 

Fant forresten dette:

Er Temu trygt?
Det har kommet flere bekymringer angående Temu sin praksis når det kommer til datainnsamling. Ifølge en rapport fra Grizzly Research har appen potensial til å eskalere sine privilegier etter installasjon og dermed samle inn mer brukerdata enn nødvendig. Dette er heller ikke det første negative som har kommet ut om selskapet.

I april 2023 uttalte eksperter innen personvern seg om bekymringene de har om Pinduoduo-appen og dens kapasitet til å høste enorme mengder brukerdata uten samtykke. I respons til disse påstandene, oppløste PDD teamet med utviklere som hadde jobbet med Pinduoduo-appen – og ifølge en rapport av CNN Business, flyttet majoriteten av de direkte inn i Temu sitt utviklerteam.

Betyr dette at Temu ikke er trygt? Nei, men det understreker det grumsete rykte til morselskapet og deres datainnsamling praksis. Mange teknologiselskaper har vært involvert i skandaler innen personvern i løpet av de siste tiårene, men Temu sin kinesiske forbindelse har skapt bekymring i den vestlige verden angående hvor den innsamlede dataen blir delt.

Hvilken type data samler Temu inn fra deg?

Temu samler inn en betydelig mengde data om brukerne sine. På Temu sin side på Google Play Store har selskapet frivillig listet opp all data appen potensielt trenger tilgang til. Noen av oppføringene på listen er tydelig der av god grunn – crash logger og app diagnostikk for eksempel – og mye av det er likt dataen som hvilken som helst annen nettbutikk samler inn.

Det er verdt å ta en titt på hvilke personlige data og enhets privilegier appen er designet til å få tilgang til:

- Navnet ditt

- E-postadressen din

- Hjemmeadressen din

- Telefonnummeret ditt

- Betalingsinformasjonen og kjøpshistorikken din

- Bilder og videoer

Ifølge Temu er alle disse ulike typene med data brukt for funksjonalitet i appen, og de er listet som “valgfrie”. De fleste brukere vil imidlertid gi samtykke til denne datainnsamlingen da de er nødvendige for å bruke appen og foreta kjøp.

Selv om det ikke er noe mistenkelig med den type data som samles inn her, bør du være klar over at denne informasjonen blir oppbevart hos et kinesisk selskap med en historie om påståtte personvernbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom.Krus skrev (12 timer siden):

Tror ikke jeg hadde tatt sjansen å bestille noe fra Temu. 

Fant forresten dette:

Er Temu trygt?
Det har kommet flere bekymringer angående Temu sin praksis når det kommer til datainnsamling. Ifølge en rapport fra Grizzly Research har appen potensial til å eskalere sine privilegier etter installasjon og dermed samle inn mer brukerdata enn nødvendig. Dette er heller ikke det første negative som har kommet ut om selskapet.

I april 2023 uttalte eksperter innen personvern seg om bekymringene de har om Pinduoduo-appen og dens kapasitet til å høste enorme mengder brukerdata uten samtykke. I respons til disse påstandene, oppløste PDD teamet med utviklere som hadde jobbet med Pinduoduo-appen – og ifølge en rapport av CNN Business, flyttet majoriteten av de direkte inn i Temu sitt utviklerteam.

Betyr dette at Temu ikke er trygt? Nei, men det understreker det grumsete rykte til morselskapet og deres datainnsamling praksis. Mange teknologiselskaper har vært involvert i skandaler innen personvern i løpet av de siste tiårene, men Temu sin kinesiske forbindelse har skapt bekymring i den vestlige verden angående hvor den innsamlede dataen blir delt.

Hvilken type data samler Temu inn fra deg?

Temu samler inn en betydelig mengde data om brukerne sine. På Temu sin side på Google Play Store har selskapet frivillig listet opp all data appen potensielt trenger tilgang til. Noen av oppføringene på listen er tydelig der av god grunn – crash logger og app diagnostikk for eksempel – og mye av det er likt dataen som hvilken som helst annen nettbutikk samler inn.

Det er verdt å ta en titt på hvilke personlige data og enhets privilegier appen er designet til å få tilgang til:

- Navnet ditt

- E-postadressen din

- Hjemmeadressen din

- Telefonnummeret ditt

- Betalingsinformasjonen og kjøpshistorikken din

- Bilder og videoer

Ifølge Temu er alle disse ulike typene med data brukt for funksjonalitet i appen, og de er listet som “valgfrie”. De fleste brukere vil imidlertid gi samtykke til denne datainnsamlingen da de er nødvendige for å bruke appen og foreta kjøp.

Selv om det ikke er noe mistenkelig med den type data som samles inn her, bør du være klar over at denne informasjonen blir oppbevart hos et kinesisk selskap med en historie om påståtte personvernbrudd.

Jeg bestilte i hvert fall med PayPal-konto for å være på den sikre siden, og jeg brukte heller ikke appen. Bestilte direkte fra nettsiden deres. 

TS:

Jeg har bestilt fra Temu én gang. Jeg var fornøyd med varene jeg fikk, og de var helt OK. Den ene varen var noe det rett og slett ikke gikk an å få tak i Norge med de målene, uten å bygge selv. Så det var en stor lettelse å få tak i. Men jeg kommer ikke til å bestille derfra flere ganger. Og jeg hadde aldri bestilt noe kroppsnært, leker til barn, noe som skal i nærheten av munnen eller lignende fordi man ikke aner hva slags stoffer som befinner seg i materialene som blir brukt.

Varene kom etter en uke omtrent, og det var ingen problemer med det. Alle varene kom, og var som beskrevet på nettsiden.

 

Anonymkode: dc993...84d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Leveringen er langt raskere enn ebay. Ca 1-2 uker. 
Produktene er vel ca det samme som du finner på ebay. Varierende kvalitet. 
Bilende kan være litt misvisende, så les produktbeskrivelsen nøye. Da slipper du å bomme på størrelser. 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd. Tenker man får det man betaler for. Til visse bruk holder det lenge! Dåpspynt og slikt stæsj hadde jeg ikke vært redd for å kjøpe der😊

 

Anonymkode: a24f4...20a

Man kan ikke si at det er langt raskere levering enn Ebay siden Ebay ikke er en butikk, det er en markedsplass hvor alle kan selge, også privatpersoner, Ebay kan sammenlignes med Finn med auksjonsmuligheter. Jeg har kjøpt fra både firmaer og privatpersjoner på Ebay og noen ganger tar det lang tid men jeg har også opplevd under en uke.

Endret av bvp
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt noen problemer med Temu. Varene kommer når de skal og er helt ok. 

Anonymkode: 86e39...3d0

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fått flotte varer fra temu, til hjem, hund, barn og bil. Billg og der tar 2-4 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker temu! Jeg kjøper mye barneklær derfra og det er overaskende god kvalitet! Gratis frakt billigt og kan kansellere og endre på ordren selv etterpå. Jeg fikk pengene igjenn dagen etter kansellering. 

Anonymkode: 6987c...2fa

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg elsker temu! Jeg kjøper mye barneklær derfra og det er overaskende god kvalitet! Gratis frakt billigt og kan kansellere og endre på ordren selv etterpå. Jeg fikk pengene igjenn dagen etter kansellering. 

Anonymkode: 6987c...2fa

Fantastisk... flere produkter fra Temu har blitt testet og veldig mange av de inneholder giftige stoffer, men det er vel ikke så farlig med giftige barneklær så lenge det er billig.

https://www.danskerhverv.dk/presse-og-nyheder/nyheder/2024/februar/ny-undersogelse-18-af-19-stykker-legetoj-kobt-pa-temu-er-farlige-for-born/

Anonymkode: 50aae...e07

  • Liker 3
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 17.30):

Jeg elsker temu! Jeg kjøper mye barneklær derfra og det er overaskende god kvalitet! Gratis frakt billigt og kan kansellere og endre på ordren selv etterpå. Jeg fikk pengene igjenn dagen etter kansellering. 

Anonymkode: 6987c...2fa

God kvalitet ja…. De fleste ønsker jo i tillegg å unngå å tilføre den tynne barnehuden giftstoffer og annet grums 

Anonymkode: 749f3...174

  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke snakk om barneklær, men pynt. Ville kjøpe stoffservietter, men tror jeg lar være. 
Når jeg har søkt for å finne pynt jeg vil ha så kommer det akkurat slik jeg har sett for meg opp fra Temu. Siden jeg ikke helt orket sette meg inn i hva Temu er har jeg forsøkt å finne tilsvarende andre steder, men mek er Temu som har nøyaktig hva jeg såg for meg. Flere ting har det vært slik med! Nesten litt merkelig! 

Anonymkode: 65910...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...