Gå til innhold

Temu erfaringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 hours ago, AnonymBruker said:

Eller det blir delt opp i flere pakker, om du bestiller litt mye på én gang 😇😂

Anonymkode: 909d2...abc

Det gir mening, mtp at ikke alt kan få plass i en postkasse i en enkelt eske. Jeg har aldri bestilt så mye at det deles opp.

 

Etter at ebay ble "dårlig" har jeg sluttet å netthandle såpass. Er forsiktig med temu, men trenger reservedeler til robotstøvsuger blant annet, og de er de eneste som ikke kjører overprising herifra til helvete. Så da ble det dem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som bestiller driiit fra Temu ser jeg faktisk litt ned på. Ikke rart kloden koker når det "er sååå mye gøy og billig".. 

Anonymkode: dc6de...a27

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt enkelte ting der for å spare penger, eller vanskelig å finne i Norge. Feks brett til å vaske koster, 3kr på temu, 46kr på normal. Pakke med 1000hårstrikk, 11kr. Ting til hamster, alt fra 30-100kr. 300-400kr i norsk dyrebutikk.. Sparer litt på det 

Anonymkode: 98e50...43f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Temu 2-3 ganger, bra kundeservice hvis du har spørsmål, bruker Klarna til å betale, blir refundert hvis det er noe feil med produktene. Får pakke på døra etter ca. 1 uke. Vasker alt før jeg bruker varene. De har den samme "dritten" de har på Europris, Nille, Normal, Sparkjøp osv.

Anonymkode: f5c2d...1ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Folk som bestiller driiit fra Temu ser jeg faktisk litt ned på. Ikke rart kloden koker når det "er sååå mye gøy og billig".. 

Anonymkode: dc6de...a27

Jeg ser ned på folk som dømmer andre og som ikke klarer å svare på ts sitt spørsmål. 

Anonymkode: 541b9...a1f

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nylig bestilt fra temu for første gang. Bruker nettleser, liker ikke å navigere i apper. Så ikke et valg om klarna, så jeg brukte paypal. Jeg har ikke sett noen nevne at de har et minstebeløp for bestillingen, er det standard? Synes ellers det er veldig likt wish, med flere forhandlere. De jeg bestilte fra hadde kun et begrenset antall ting relatert til den aktuelle hobbyen, kontra de som ofte har et større utvalg av alskens hummer og kanari. Jeg ville ikke bestilt klær, elektronikk, eller kjøkkenartikler som er i kontakt med mat.

Anonymkode: 59292...c37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 21.30):

Minimalt. Store internasjonale konsern taper lite på slikt. 
 

Nei det blir ikke det, nettopp fordi det er umulig å kontrollere alle underleverandørene. Det kan være mange ledd. Som regel har la oss so H&M da, kun (men ofte ikke) kontroll på de fabrikkene de kjøper fra. De har 0 kontroll på alle leddene før det. Hvem plukker bomullen? Hvem bearbeider den? Hvem transporterer den til fabrikken. Kleskjedene har ikke snøring, og nei, det blir ikke bedre og bedre. 

Anonymkode: 05d8f...09a

Men det der blir jo akkurat helt likt om du handler fra Temu. Det jeg snakker om er ikke etikken rundt hvordan, hvor, av hvem produktene produseres. Det jeg snakker om er innhold av giftige og helseskadelige stoffer som vi har forbud mot innfor EU. Dette blir bedre og bedre ettersom det blir mer og mer kontroller og forskning som viser hva som er farlig og ikke. Etikken er jo like dritt uansett hvem man handler fra. Via Temu har man jo enda mindre eller i alle fall like lite kontroll på det.

Anonymkode: 15fed...f51

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det står 100% bomull på di klærne jeg har kjøpt.

Anonymkode: 6987c...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel det står 100% bomull på di klærne jeg har kjøpt.

Anonymkode: 6987c...2fa

Hva det står og hva det faktisk inneholder er to forskjellig ting, du vet fremdeles ikke hvilke kjemikalier som er brukt til farging av tøyet. Om det faktisk er 100% bomull så skal du ikke se bort fra at den bomullen er plukket av barnehender og plagget kan være sydd sammen på en "sweatshop".

Kina har aldr vært en land som forholder seg til kopirettigheter, menneskerettigheter eller helse og miljø.

Anonymkode: 50aae...e07

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 14.48):

Hva det står og hva det faktisk inneholder er to forskjellig ting, du vet fremdeles ikke hvilke kjemikalier som er brukt til farging av tøyet. Om det faktisk er 100% bomull så skal du ikke se bort fra at den bomullen er plukket av barnehender og plagget kan være sydd sammen på en "sweatshop".

Kina har aldr vært en land som forholder seg til kopirettigheter, menneskerettigheter eller helse og miljø.

Anonymkode: 50aae...e07

Vel dem trenger penger dem og. Hadde dem ikke jobbet på fabrikk hadde dem funnet annen jobb. Det er ikke unormalt at barn skaffer seg en jobb i Kina for å bidra i økonomien.

Anonymkode: 6987c...2fa

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/9/2024 at 11:31 PM, AnonymBruker said:

Er du det minste opptatt av miljø, bærekraft og sosiale ordninger i andre land, holder en seg unna å kjøpe fra disse jallasjappene..

Anonymkode: 11c79...292

Norge er overpriset

Anonymkode: 70019...540

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker å lese om erfaringer med å handle hos Temu! Er det verdt det? Var kvaliteten god/dårlig? Hva bør man vite?

Anonymkode: fc0b6...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske mange tråder om Temu her allerede, prøvd å søke litt?

 

Alt er relativt, hva skal man handle. Tenk litt; får man ett bra kamera til 30 kr? Nei. Får man en god kvalitets t-skjorte til 19 kr? Nei. 

 

Jeg er fornøyd med smykker, skilt, dekor jeg har kjøpt.

Er ikke stor handler av temu, men konkrete dekor artikler innenfor min stil har jeg handlet der. 

Anonymkode: 1f65a...bd6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste klør jeg har handlet fra Temu var pysjbukser. Bra kvalitet, bruker den ennå. 

Anonymkode: 061e7...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temu har omtrent samme kvalitet som alle andre billig-steder. Er du fornøyd med en lysestake til 50 kr fra Rusta? Da er du mest sannsynlig fornøyd med lysestaken til 20 kr på temu også. :)

Vært helt ok kvalitet på det jeg har bestilt, fornøyd mtp pris. 

Anonymkode: 721a2...b9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt flere topper og skjørt der i fra og er meget fornøyd ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har handlet litt bare av rein nysgjerrighet og må innrømme at jeg er fornøyd med varene med tanke på prisen :) Har kjøpt litt dekor og forbruksting som sokker og truser f.eks 😅 Litt klær også, og det virket som omtrent samme kvalitet som Gina og HM.

En venninne er storhandler og hun er kjempefornøyd. Spesielt er jeg imponert over leveringstiden og jeg syntes kvaliteten jevnt over er bedre enn f.eks Wish.

Når det er sagt så kommer Temu neppe til å bli der jeg bruker pengene mine. Ønsker å støtte norske butikker istede, men det var gøy å teste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråder om samme sak er flettet sammen. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 11.47):

Har nylig bestilt fra temu for første gang. Bruker nettleser, liker ikke å navigere i apper. Så ikke et valg om klarna, så jeg brukte paypal.

Jeg bruker også kun nettleser, men får opp klarna.

Anonymkode: 3a192...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser bort ifra at kvaliteten som regel er så som så pga masseproduksjon og at dette ikke videre er bra for miljøet, så er det rask levering og helt ok. Men ville ikke bestilt hva som helst derfra, og sjekket anmeldelsene på hva du har tenkt å bestille ganske så nøye. Ville dog ikke brukt for mye penger der på en bestilling tilfelle det skulle skjære seg og ikke hadde super høye forventninger på kvaliteten til hva du bestiller. Men om du ønsker noe jalla, så er temu tingen😆

Anonymkode: 2856a...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...