Gå til innhold

Hvem takker for gaver konfirmanten fikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her takket konfirmanten i selskaper til de som var der. Løpet av uka etter selskapet sendte skrev konfirmanten takke kort og takket for gaven. Med bilde. Her så skrev eks takk for boka jeg fikk fra deg. Eller takk for smykke. Dermed ble alle kortene mer personlige.

Har nå aldri opplevd at konfirmanten drar rundt personlig eller ringer til de de fikk noe av. Altid fått kort løpet av 4 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Konfirmanten takker ved å skrive takkekort (Personlige). Disse kommer nødvendigvis litt etter konfirmasjonen, da kort med bilde må bestilles. 

Jeg takket også kun via takkekort da jeg ble konfirmert for 30 år siden. Men jeg måtte pent skrive en personlig takk på alle kort, med omtale om hva jeg fikk i gave, hvis jeg fikk fysiske gaver. 

Det bør holde med takk EN gang, og i konfirmasjon er det vanlige at det sendes skriftlig takkekort. (Samme som dåp og bryllup.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du virker utålmodig TS..? Man gir ikke gaver for å få takk, man gir for gleden av å glede, takken er en bonus. 

Anonymkode: fa0c3...79b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

men det er ikke så vanlig å takke for ting i dag, som da jeg vokste opp for 40-50 år siden.

Ts

Anonymkode: 727e4...24b

TULL!. 

Det er helt vanlig å takke, men i en konfirmasjon er det vanlig med takkekort. Om det er så veldig viktig for deg å få ett takk NUH, så får du sende en sms til konfirmanten selv, å spørre om gaven falt i smak.

Hallo i luken........ Konfirmasjonsdagen handler ikke om deg, eller den ENE gaven du gav. Om det er så viktig å få takk, så aldri gi fra deg en gave til noen FØR DU SIER AT DU SKAL HA TAKK MED EN GANG 

Anonymkode: 4bed6...cbb

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kanskje det var gavebom.

Anonymkode: adfb0...657

Da kan den byttes

ts

Anonymkode: 727e4...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg ga en litt dyr gave til en konfirmant som jeg står nær, men pga av influensa meldte jeg avbud.

Jeg vet konfirmanten ikke fikk mange gaver hverken penger eller fysiske gaver, da hen fikk bunad som flere i familien hadde spleiset på.

Jeg har ikke hørt et pip fra hverken konfirmanten eller foreldrene etter konfirmasjonen.

Jeg får nok takkekort med bilde om en stund, men tenkte at siden det ikke var så mange i konfirmasjonen så er det lett å holde oversikten og sende en takk på sms?

 

 

Anonymkode: 727e4...24b

Min takket alke i seslskapet men sendte også melding på Messenger 

Anonymkode: 01272...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

TULL!. 

Det er helt vanlig å takke, men i en konfirmasjon er det vanlig med takkekort. Om det er så veldig viktig for deg å få ett takk NUH, så får du sende en sms til konfirmanten selv, å spørre om gaven falt i smak.

Hallo i luken........ Konfirmasjonsdagen handler ikke om deg, eller den ENE gaven du gav. Om det er så viktig å få takk, så aldri gi fra deg en gave til noen FØR DU SIER AT DU SKAL HA TAKK MED EN GANG 

Anonymkode: 4bed6...cbb

Hvorfor roper du? Selvsagt takker man for gaver

Anonymkode: 01272...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (6 timer siden):

Man (dvs konfirmanten) sender takkekort etter konfirmasjonen og det er takk nok. De som deltok i selve konfirmasjonen får selvsagt takk når gaven gis i tillegg, men det er ingen som takker per telefon eller sms i tillegg til takkekort.

Eh jo det dr det faktisk mange som gjør 

Anonymkode: 01272...1ed

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man takker muntlig når man får gaven, om giver er tilstede selvfølgelig, og så sender man ut takkekort innen kort tid etter konfirmasjonen. Og det selvsagt konfirmanten selv som skal skrive takkekortene! De som ikke gjør det har fått dårlig oppdragelse!

Anonymkode: f96dc...f41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fornøyd med takk ved oppmøte og takkekort, uten oppmøte holder det med takkekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...