Gå til innhold

Hvem takker for gaver konfirmanten fikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ga en litt dyr gave til en konfirmant som jeg står nær, men pga av influensa meldte jeg avbud.

Jeg vet konfirmanten ikke fikk mange gaver hverken penger eller fysiske gaver, da hen fikk bunad som flere i familien hadde spleiset på.

Jeg har ikke hørt et pip fra hverken konfirmanten eller foreldrene etter konfirmasjonen.

Jeg får nok takkekort med bilde om en stund, men tenkte at siden det ikke var så mange i konfirmasjonen så er det lett å holde oversikten og sende en takk på sms?

 

 

Anonymkode: 727e4...24b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min sønn går gjennom listen i dagene etterpå, og takker hver enkelt på sms. Minste han kan gjøre

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde takkekort med bilde var vanlig? Hvorfor trenger du dobbelt takk?

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ga en litt dyr gave til en konfirmant som jeg står nær, men pga av influensa meldte jeg avbud.

Jeg vet konfirmanten ikke fikk mange gaver hverken penger eller fysiske gaver, da hen fikk bunad som flere i familien hadde spleiset på.

Jeg har ikke hørt et pip fra hverken konfirmanten eller foreldrene etter konfirmasjonen.

Jeg får nok takkekort med bilde om en stund, men tenkte at siden det ikke var så mange i konfirmasjonen så er det lett å holde oversikten og sende en takk på sms?

 

 

Anonymkode: 727e4...24b

Dette har jeg reagert på også, flere ganger. At ikke foreldre og konfirmant takker personlig med en sms dagene etterpå, er helt utrolig dårlig. Bare sende et takkekort mange måneder etterpå, med standard tekst, er altfor dårlig!

Anonymkode: 3e717...e81

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (Akkurat nå):

Jeg trodde takkekort med bilde var vanlig? Hvorfor trenger du dobbelt takk?

Takkekort kommer gjerne månedsvis etterpå.

Jeg tenker at hvis gaven virkelig falt i smak hos konfirmanten, sendte konfirmanten selv en sms og takket for å vise at hen ble glad, men det er ikke så vanlig å takke for ting i dag, som da jeg vokste opp for 40-50 år siden.

Ts

Anonymkode: 727e4...24b

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn takket for gavene i selve konfirmasjonen sin til gjestene. 
Vi bestilte takkekort allerede samme kveld og fikk sendt de ut etter et par uker. 
De fikk jo mye gaver fra både venner, naboer, bekjente og venner av foreldre og besteforeldre. 

Anonymkode: 4da62...2e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her takket min konfirmant for alle gavene når gavene ble pakket opp. Tenker det må være mer enn bra nok, når jeg gir gave har jeg ikke behov for å få takk flere ganger. Sende disse takkekortene skjønner jeg ikke noe av, sløsing av penger da de fleste har den oppe et par uker før mange av de går i søpla. 
Er du nysgjerrig på om gaven falt i smak så er det jo bare å høre? 
Verste jeg vet er gaver fra personer som du føler du sitter i takknemlighetsgjeld. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har printer som kan printe på fotopapir, og bildet var jo klart allerede dagen etter konfirmasjonen (vi tok bilder selv). De av gjestene som var tilreisende reiste jo ikke hjem før en dag eller to etter konfirmasjonen, så de fikk takkekortet i hånda før de dro. De resterende kortene ble sendt/levert ut innen uken var omme.

Og ja, det var konfirmanten selv som skrev på alle takkekortene.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takkekort kommer gjerne månedsvis etterpå.

Jeg tenker at hvis gaven virkelig falt i smak hos konfirmanten, sendte konfirmanten selv en sms og takket for å vise at hen ble glad, men det er ikke så vanlig å takke for ting i dag, som da jeg vokste opp for 40-50 år siden.

Ts

Anonymkode: 727e4...24b

Det var vel ikke vanlig å takke med en sms for 40-50 år siden. 

Anonymkode: f7ca7...088

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg ga en litt dyr gave til en konfirmant som jeg står nær, men pga av influensa meldte jeg avbud.

Jeg vet konfirmanten ikke fikk mange gaver hverken penger eller fysiske gaver, da hen fikk bunad som flere i familien hadde spleiset på.

Jeg har ikke hørt et pip fra hverken konfirmanten eller foreldrene etter konfirmasjonen.

Jeg får nok takkekort med bilde om en stund, men tenkte at siden det ikke var så mange i konfirmasjonen så er det lett å holde oversikten og sende en takk på sms?

 

 

Anonymkode: 727e4...24b

Hørte heller ikke et pip da jeg sendte et gullsmykke som gave til en konfirmant i familien. Syns det er mangel på folkeskikk. Før i tiden var det så koselig å få takkekort med bilde av konfirmanten på og en personlig hilsen

Anonymkode: 9edd7...f46

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det var vel ikke vanlig å takke med en sms for 40-50 år siden. 

Anonymkode: f7ca7...088

Man takket via telefon, takkekort eller muntlig.

Ts

Anonymkode: 727e4...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En konfirmant takker selvsagt selv for gaver vedkommende har fått. Skriftlig innbydelse - Skriftlig takk er vanlig og korrekt selv om man takker under konfirmasjonen.  Det er selvsagt hyggelig om konfirmanten setter pris på gaven, men selv har jeg aldri trengt å få dobbelt bekreftelse på slikt. Å få laget takkekort m. bilde tar naturligvis litt tid, men slik er det.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Man takket via telefon, takkekort eller muntlig.

Ts

Anonymkode: 727e4...24b

Ja, og i hi skriver du jo at det sikkert kommer takkekort?

Hvorfor er ikke det bra nok?

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man (dvs konfirmanten) sender takkekort etter konfirmasjonen og det er takk nok. De som deltok i selve konfirmasjonen får selvsagt takk når gaven gis i tillegg, men det er ingen som takker per telefon eller sms i tillegg til takkekort.

Endret av Arkana
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmanten takker med takkekort. Helt vanlig at det tar litt tid. Foreldre trenger ikke takke i tillegg. 

Anonymkode: f0259...8ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes en SMS blir kort, jeg. Reagerer på dere som bare gjør det. Og også at foreldre skal takke, det er jo konfirmanten som fikk gave.

Her tok man selvfølgelig en runde med skikkelig takk i selskapet. Og ringerunden til alle som ikke hadde vært der dagen etterpå. Unntaket var naboer og perifere bekjente som ga en symbolsk sum, da holder en SMS. 

Anonymkode: 8b852...e8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Man takket via telefon, takkekort eller muntlig.

Ts

Anonymkode: 727e4...24b

Jeg og mine søsken ble konfirmert på 80-tallet. Vi ringte aldri noen for å takke for konfirmasjonsgaver. Vi takket der og da når vi åpnet til de som var til stede og sendte gavekort i etterkant.

Anonymkode: e8050...5ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takkekort kommer gjerne månedsvis etterpå.

Jeg tenker at hvis gaven virkelig falt i smak hos konfirmanten, sendte konfirmanten selv en sms og takket for å vise at hen ble glad, men det er ikke så vanlig å takke for ting i dag, som da jeg vokste opp for 40-50 år siden.

Ts

Anonymkode: 727e4...24b

Kanskje det var gavebom.

Anonymkode: adfb0...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga en ganske stor sum på vegne av min familie til barnet til min bestevenninne som også en periode var fosterbarn i familien vår, ingen av oss har hørt noe enda og gavene ble ikke åpnet på dagen heller. Det synes jeg er svært spesielt, 4 uker siden konfirmasjonen. 

Anonymkode: e62b6...937

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...