AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #41 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei. Jeg og mannen har et gavekort som er nødt til å brukes før det går ut. Det er et gavekort som må brukes i en annen by der vi bor, men i denne byen bor svigermor og min bror. Mannen var rask med å si at svigermor kan passe barnet på 15 mnd da hun så gjerne ønsker å se han. Jeg er skeptisk da svigermor har sett barnet ca en gang annen hver mnd. Barnet har heller aldri vert i hjemmet hennes og det vil derfor bli en ukjent plass. Barnet kjenner henne altså ikke såå godt, selv om det er farmoren. Da er han mye mer trygg på broren min. Mannen blir sur, tar dette svært personlig og mener at jeg er hønemor. Jeg synes ikke det selv men.. Tanker? Er jeg helt idiot her? Anonymkode: 13fdc...17a Ja jeg syntes du er litt hønemor. At barnebarn og besteforelder kan bonde i 5 timer går helt fint. Vi hadde vårt barnebarn på overnatting i ca samme alder. Og så barnebarnet ca like mye som dine svigerforeldre. De er ikke ukjent med å ha barn. De har oppdratt egne barn og kjenner alle aldre. Selv om vi ikke ser våre barne barn så ofte, så har vi god kontakt. Men til tider vanskelig å få det, da mora naturlig nok tar litt over når hun er med. Så jeg sa fra til henne at vår relasjon bygges med at vi kan fikse trøste osv når de er hos oss. Går ikke det kan du ta over. Mor forsto også at da kunne hun komme hit å slappe av litt mens vi tok bleier, fiksa flaske og tørket tårer. Så du må ka de slippe litt til iht omsorg for at de skal få en god relasjon. 5 timer hos besteforeldre går helt fint. Men du må bygge det opp til noe bra for barnet ditt. Vi får også en helt annen og bedre kontakt med barnebarna når foreldrene ikke er her. Det vi ikke har i kvantitet tar vi igjen på kvalitet Anonymkode: 812a4...16e 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #42 Skrevet 14. mai 2024 Ikke rart barn får problemer når mødre/foreldre ikke kan slippe noe kontroll eller godta at kanskje blir det litt gråt i de 5 timene, men så traumatisk blir det ikke. Dere kan jo prøve å time det så mye av tiden blir sovetid. Anonymkode: 3df1e...674 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #43 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Selvfølgelig kan bestemor passe. Ser bare barnebarnet på tre år ca 3 ganger i året, og har aldri vært noe problem å passe. Nå har vi hele veien vært gode på å Facetime med henne en gang i uka, og man blir kjent der også. Anbefaler det. Anonymkode: 8e01d...643 Ja vi så jo nesten ikke barnebarna i pandemien. Bestefaren jeg er gift med hadde akkurat så vidt overlevd en alvorlig kreft type. Rett før pandemi. Og pga en stamcelletransplantasjon måtte vi være veldig forsiktig med smitte. Så hverken han eller jeg kunne knapt gå ut døra. Måtte til og med finne ut når butikker var mest tom for kunder. Så å møte barnebarn som gikk i barnehage og masse smitte og flere runder med korina med dem. Medførte at vi så de fysisk to ganger på to år. Men vi hadde video chat. Og de syntes det var veldig gøy. Og de ble sååå glade når de kunne komme på besøk å sove her. Minste hadde nesten ikke sett oss i det virkelige liv. Før 3 år etter pandemi start. Alikevel hadde vi god kontakt pga videosamtaler. Anonymkode: 812a4...16e 1 1
KaraThrace Skrevet 14. mai 2024 #44 Skrevet 14. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har SÅ mange spørsmål her 😮 Hvor skadet er mannen din, er du sikker på at han egner seg som far etter å ha hatt en udugelig mor? Hvilket varig traume ble påført barnet ditt da «ting gikk skeis»? Hvilke ting gikk skeis, og hvor skeis gikk de? Dette må jo være svært alvorlige greier??! Anonymkode: b8a12...003 🫠🫠 Jeg skal ikke kuppe noen tråd her, men han går ukentlig til terapi og hele familien HANS har ingen kontakt med moren hans, inkludert alle barna. Som forøvrig samtlige får psykisk helsehjelp. Og hvis du er sarkastisk nå.. så trenger ikke ting å gå mer skeis enn at jeg ønsker ikke at mitt barn skal skrike til det gir opp. Jeg ønsker å vite om mitt barn gråter mer enn 10-15 minutter eller viser tegn til å være stresset. Det er min (OG BARNEFARS) bestemmelsesrett. Vi er begge heidundrende enig i dette, noe svigermor ikke respekterte gjentatte ganger og ble tatt i løgn på. Sånn, nå er jeg ferdig her. Masse lykke til, TS. Endret 14. mai 2024 av KaraThrace
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #45 Skrevet 14. mai 2024 KaraThrace skrev (8 timer siden): Du leser jo ikke hva jeg skriver. Jeg er guttemamma selv, men hadde jeg oppført meg sånn som svigermor så håper jeg sønnen min hadde pakka meg i en fryser og droppet meg midt i en fjord. Slutt å victimblame noe du ikke skjønner en gang. Hvis det ikke var retta mot meg, ikke siter meg. Mannen får fint ha sine tanker, men når ord som HØNEMOR og «hun er jo mannens mor» blir ytra… please. Hun får se babyen oftere da, så kan hun passe. Først da kommer man i trygghetssirkelen til barnet. KaraThrace skrev (8 timer siden): Du er barnets mor. Du bestemmer. Mannen din har å støtte deg i det. Kan det være et kompromiss at de passer barnet sammen? Eller at dere er der litt ekstra i tiden før pass? Fem timer er lenge nok, men så lenge du stoler på at hun sier i fra hvis ting går skeis og at hun ikke tenker «sier jeg ifra nå så kommer jeg aldri til å få passe barnet igjen». Det er min svigermor i et nøtteskall, og derfor får hun aldri passe mitt barn alene. Men det er MEG. Han er barnets far, hun har å støtte ham i hans avgjørelser. Anonymkode: d83a4...63e 3 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #46 Skrevet 14. mai 2024 Her må du faktisk kvinne deg opp og gå inn for å forbedre familierelaajonene. Hvis du vil barnets beste må dere møte farmor oftere og la henne og barnebarn bli kjent. Det gagner både deg, din mann og ikke minst barnet ditt i det lange løp. Hun kan fint få passe 5 timer, bare dra dit litt tidligere slik at dere får varmet opp litt på stedet. Dere er jo rett unna, så det er jo bare en tlf så kan du komme dit hvis behov. Sånn sett er det mye verre å komme seg hjem til broren din i en annen by om noe skulle skjedd. Tygg litt på den. Anonymkode: f2a53...26d 1
Gjest Anonyme-meg Skrevet 14. mai 2024 #47 Skrevet 14. mai 2024 KaraThrace skrev (9 timer siden): Du er barnets mor. Du bestemmer. Mannen din har å støtte deg i det. Kan det være et kompromiss at de passer barnet sammen? Eller at dere er der litt ekstra i tiden før pass? Fem timer er lenge nok, men så lenge du stoler på at hun sier i fra hvis ting går skeis og at hun ikke tenker «sier jeg ifra nå så kommer jeg aldri til å få passe barnet igjen». Det er min svigermor i et nøtteskall, og derfor får hun aldri passe mitt barn alene. Men det er MEG. Det er dems barn, ikke bare hennes...
fru Alving Skrevet 14. mai 2024 #48 Skrevet 14. mai 2024 Hopp i det du og la svigermor passe, de kommer sikkert til å kose seg og så blir det lettere neste gang dere trenger barnevakt. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #49 Skrevet 14. mai 2024 Jeg vokste opp med besteforeldre 6 timer unna, og så de ikke så ofte, men det gikk helt fint når vi var der eller de kom til oss og de passet oss. Så la farmor passe, dette går bra. Regner med dere FaceTimer slik ansikt og stemme er godt kjent. Anonymkode: 800ca...18e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #50 Skrevet 14. mai 2024 Skjønner ikke alle som snakker om Facetime. Min på 2 år har såvidt begynt å skjønne det og ha litt glede av det nå.. Som baby forsto hun iallfall ikke og ikke som ettåring heller. Og hun virker normalt smart ellers, god språklig osv. Om jeg var dere TS og dere vil prøve så ville jeg forsøkt å dra dit på besøk litt før, bli der et par dager på ferie. Er jo uannsett hyggelig at mannens mor kan bli kjent med barnebarnet. Da slipper dere ekstra bilturer. Anonymkode: 09ad0...433
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #51 Skrevet 14. mai 2024 Du er overbeskyttende. Anonymkode: 7b267...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #52 Skrevet 14. mai 2024 KaraThrace skrev (16 timer siden): Du er barnets mor. Du bestemmer. Mannen din har å støtte deg i det. Kan det være et kompromiss at de passer barnet sammen? Eller at dere er der litt ekstra i tiden før pass? Fem timer er lenge nok, men så lenge du stoler på at hun sier i fra hvis ting går skeis og at hun ikke tenker «sier jeg ifra nå så kommer jeg aldri til å få passe barnet igjen». Det er min svigermor i et nøtteskall, og derfor får hun aldri passe mitt barn alene. Men det er MEG. Så faren til baret har ingenting han skulle ha sagt? 🙄 Anonymkode: 7b267...3f9 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #53 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Svigermor har langt mer erfaring i å passe barn enn din bror, men han er selvfølgelig fra din side og det er det som teller for deg. Stakkars svigermor. Anonymkode: d6ef0...5ab Det vet du jo ingenting om. Svigermor kan ha hatt et barn, mens broren kan fem barn for alt vi vet. Ikke vær så rask på å dra det "stakkars svigermor-kortet." Anonymkode: 1bc6b...ce5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #54 Skrevet 14. mai 2024 Jeg syns svigermor burde få sjansen å få tid med barnebarnet. Det er jo tross alt bestemor det også. Er du som er vel hønemor, forstår guttemødre gruer seg over når drms sønner ska få barn. Når en leser alle svigerdatter her som ikke vil la dem få lov å ha barnebarn Her bor vi 5 timer unna mine foreldre og de fikk nå ga ungene noen timer når vi var på besøk der, mens jeg og mannen gjorde andre ting. Anonymkode: 277d7...6a6 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå