strawberry88 Skrevet 13. mai 2024 #21 Skrevet 13. mai 2024 Du sier ikke noe om hvor ofte din bror har møtt nevøen sin, eller om nevøen har vært i onkels hjem...? Hun har vell tross alt oppdratt din mann, og siden du har valgt et forhold og familieliv med ham, så kan hun nå ikke være så inkompetent rundt barn? 🤷♀️ Gi nå henne en sjanse tenker jeg. Så kan du evt ha bror din som backup?! 5
-Pusheen- Skrevet 13. mai 2024 #22 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, da er jeg visst helt på bærtur ser jeg. Tenkte bare at det kan være skremmende for et barn å være sammen med en dame han ikke kjenner såå godt i 5 timer, SELV om det er svigermor. Jeg kommer veldig godt overens med svigers, så det er ikke det. men takk for svar alle sammen. Da prøver vi. Anonymkode: 13fdc...17a Men er det muligheter for å treffe svigermor først med barnet? Dagen før eller noe, sånn at barnet får treffe henne litt mer først. Skjønner du er urolig, altså. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #23 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei du er ikke hønemor. 5 timer første gang svigermor skal passe? Også i en ukjent leilighet? Man går da ikke fra barnet sitt fra noen de ikke kjenner! Det er ekstremt skremmende. Det er farmoren ja, men det er også pr nå en ukjent. Man må ta det gradvis, ikke 5 timer med en gang. Anonymkode: 81b9f...c5d Man er ikke ukjent når man sees annenhver mnd Anonymkode: 7ee4f...6ae 9 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #24 Skrevet 13. mai 2024 Uansett burde dere dra såpass tidlig at dere kan bli der litt så ungen blir varm i trøya før dere drar. Jeg gjør alltid det når jeg skal passe, så det ikke blir stress med at vi møtes i døra. Og skal jeg passe når barnet sover så kommer jeg alltid så tidlig at jeg kan legge. Slik at ungen ikke blir overrasket/redd når plutselig ser mitt tryne i stedet for foreldrenes. Anonymkode: c0d06...b5c 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #25 Skrevet 13. mai 2024 5 timer......høres ut som 5 dager. Han kjenner sikkert bestemoren sin bedre enn de i barnehagen da han var der alene første gangen. Anonymkode: d83a4...63e 7 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #26 Skrevet 13. mai 2024 Skjønner veldig godt at mannen din blir sur. Selvfølgelig er ikke dette noe problem. Anonymkode: 68de0...5d9 6 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #27 Skrevet 13. mai 2024 Jeg skjønner deg jeg TS. Min var veldig var på fremmede og ville ikke likt at jeg etterlot henne hos en hun ikke kjente i 5 timer når hun var såvidt over året. Et barn vet ikke at dette er familie og da "skal" man liksom kjenne dem. Et barn bryr seg bare om hvem det har møtt før og fått en trygg relasjon til. (Og hun begynte ikke i barnehage før hun var 18 mnd, og det var ikke sånn at det gikk helt strålende fra start heller selv om vi hadde gjort alt vi kunne for god tilvenning) Dere burde jo kanskje møte svigers litt mer da. Hvorfor er dere aldri på besøk? Om broren din bor i samme by og barnet har sett ham mer, er det fordi dere besøker ham eller fordi han kommer mer på besøk til dere? Er det langt unna siden dere sees så skjeldent? Har dere tid til å møte svigermor litt mer før avtalen? Anonymkode: 09ad0...433 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #28 Skrevet 13. mai 2024 Det hadde jeg ikke tenkt var et problem engang Selvsagt må hun få passe:) Anonymkode: 6b354...836 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #29 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner deg jeg TS. Min var veldig var på fremmede og ville ikke likt at jeg etterlot henne hos en hun ikke kjente i 5 timer når hun var såvidt over året. Et barn vet ikke at dette er familie og da "skal" man liksom kjenne dem. Et barn bryr seg bare om hvem det har møtt før og fått en trygg relasjon til. (Og hun begynte ikke i barnehage før hun var 18 mnd, og det var ikke sånn at det gikk helt strålende fra start heller selv om vi hadde gjort alt vi kunne for god tilvenning) Dere burde jo kanskje møte svigers litt mer da. Hvorfor er dere aldri på besøk? Om broren din bor i samme by og barnet har sett ham mer, er det fordi dere besøker ham eller fordi han kommer mer på besøk til dere? Er det langt unna siden dere sees så skjeldent? Har dere tid til å møte svigermor litt mer før avtalen? Anonymkode: 09ad0...433 Takk for svar. Vi sliter med bilkjøring og har derfor unngått å reise lange avstander med bil. Min bror kommer ofte hit på besøk. Ca 5 timer med bil. Kan prøve å møtes en dag før avtalen kanskje? Ja det er det jeg mener. Det er samme om det er svigers, mormor eller nær familie. Så lenge barnet ikke er helt trygg på den personen så føles det litt feil for meg. men har fått mange svar om at jeg tar feil, så da prøver jeg å ta det til meg. Anonymkode: 13fdc...17a
KaraThrace Skrevet 13. mai 2024 #30 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg og mannen har et gavekort som er nødt til å brukes før det går ut. Det er et gavekort som må brukes i en annen by der vi bor, men i denne byen bor svigermor og min bror. Mannen var rask med å si at svigermor kan passe barnet på 15 mnd da hun så gjerne ønsker å se han. Jeg er skeptisk da svigermor har sett barnet ca en gang annen hver mnd. Barnet har heller aldri vert i hjemmet hennes og det vil derfor bli en ukjent plass. Barnet kjenner henne altså ikke såå godt, selv om det er farmoren. Da er han mye mer trygg på broren min. Mannen blir sur, tar dette svært personlig og mener at jeg er hønemor. Jeg synes ikke det selv men.. Tanker? Er jeg helt idiot her? Anonymkode: 13fdc...17a Du er barnets mor. Du bestemmer. Mannen din har å støtte deg i det. Kan det være et kompromiss at de passer barnet sammen? Eller at dere er der litt ekstra i tiden før pass? Fem timer er lenge nok, men så lenge du stoler på at hun sier i fra hvis ting går skeis og at hun ikke tenker «sier jeg ifra nå så kommer jeg aldri til å få passe barnet igjen». Det er min svigermor i et nøtteskall, og derfor får hun aldri passe mitt barn alene. Men det er MEG.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #31 Skrevet 13. mai 2024 KaraThrace skrev (6 minutter siden): Du er barnets mor. Du bestemmer. Mannen din har å støtte deg i det. Kan det være et kompromiss at de passer barnet sammen? Eller at dere er der litt ekstra i tiden før pass? Fem timer er lenge nok, men så lenge du stoler på at hun sier i fra hvis ting går skeis og at hun ikke tenker «sier jeg ifra nå så kommer jeg aldri til å få passe barnet igjen». Det er min svigermor i et nøtteskall, og derfor får hun aldri passe mitt barn alene. Men det er MEG. Og dette er grunnen til at man blir litt trist av å være guttemamma. Det er ikke hennes barn, det er deres. Så mannen skal selvsagt få ha sine egne tanker om oppdragelse og omsorg. Og å ikke la mannens mor passe barnet er jo bare slemt 💙 Anonymkode: e7cb4...67c 10 4 4
KaraThrace Skrevet 13. mai 2024 #32 Skrevet 13. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og dette er grunnen til at man blir litt trist av å være guttemamma. Det er ikke hennes barn, det er deres. Så mannen skal selvsagt få ha sine egne tanker om oppdragelse og omsorg. Og å ikke la mannens mor passe barnet er jo bare slemt 💙 Anonymkode: e7cb4...67c Du leser jo ikke hva jeg skriver. Jeg er guttemamma selv, men hadde jeg oppført meg sånn som svigermor så håper jeg sønnen min hadde pakka meg i en fryser og droppet meg midt i en fjord. Slutt å victimblame noe du ikke skjønner en gang. Hvis det ikke var retta mot meg, ikke siter meg. Mannen får fint ha sine tanker, men når ord som HØNEMOR og «hun er jo mannens mor» blir ytra… please. Hun får se babyen oftere da, så kan hun passe. Først da kommer man i trygghetssirkelen til barnet. Endret 13. mai 2024 av KaraThrace 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #33 Skrevet 13. mai 2024 Min erfaring etter seks år som mamma til to, er at alt vi går igjennom er aller verst for meg. Det er jeg som overtenker, noier, bekymrer meg og trippelsjekker telefonen, mens ungene (og besteforeldrene) storkoser seg både med første trilletur, første passing, første heldag, første biltur, første overnatting, første helgetur og nå, sommerens store skrekk, første ukes tur. Sistnevnte er jeg mest bekymret for fordi jeg kommer til å savne ham så mye, og han kommer ikke til å ha tid til å snakke med døllemamsen på telefonen når han skal ha bestemor og bestefar for seg selv nesten en hel uke. Jeg elsker at både stor og liten er så trygg på alle fire besteforeldre, men det har vært og er en prosess for meg å stå i det å sette mine behov for kontroll på sidelinja til fordel for å gi gutta mine flere trygge voksenpersoner å spille på. Jeg lover deg at det er verdt det, selv om jeg sikkert skal tygge litt på de ordene i uke 27 🙈 Anonymkode: 57d94...6b2 1 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #34 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og dette er grunnen til at man blir litt trist av å være guttemamma. Det er ikke hennes barn, det er deres. Så mannen skal selvsagt få ha sine egne tanker om oppdragelse og omsorg. Og å ikke la mannens mor passe barnet er jo bare slemt 💙 Anonymkode: e7cb4...67c 🙏 Anonymkode: 7ee4f...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #35 Skrevet 14. mai 2024 KaraThrace skrev (4 timer siden): Du leser jo ikke hva jeg skriver. Jeg er guttemamma selv, men hadde jeg oppført meg sånn som svigermor så håper jeg sønnen min hadde pakka meg i en fryser og droppet meg midt i en fjord. Slutt å victimblame noe du ikke skjønner en gang. Hvis det ikke var retta mot meg, ikke siter meg. Mannen får fint ha sine tanker, men når ord som HØNEMOR og «hun er jo mannens mor» blir ytra… please. Hun får se babyen oftere da, så kan hun passe. Først da kommer man i trygghetssirkelen til barnet. Du skriver jo: du er barnets mor, du bestemmer! mei de er barnets foreldre og begge bestemmer Anonymkode: 7ee4f...6ae 7 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #36 Skrevet 14. mai 2024 KaraThrace skrev (7 timer siden): Du er barnets mor. Du bestemmer. Mannen din har å støtte deg i det. Kan det være et kompromiss at de passer barnet sammen? Eller at dere er der litt ekstra i tiden før pass? Fem timer er lenge nok, men så lenge du stoler på at hun sier i fra hvis ting går skeis og at hun ikke tenker «sier jeg ifra nå så kommer jeg aldri til å få passe barnet igjen». Det er min svigermor i et nøtteskall, og derfor får hun aldri passe mitt barn alene. Men det er MEG. Jeg har SÅ mange spørsmål her 😮 Hvor skadet er mannen din, er du sikker på at han egner seg som far etter å ha hatt en udugelig mor? Hvilket varig traume ble påført barnet ditt da «ting gikk skeis»? Hvilke ting gikk skeis, og hvor skeis gikk de? Dette må jo være svært alvorlige greier??! Anonymkode: b8a12...003 4 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #37 Skrevet 14. mai 2024 Jeg hadde ikke levert 1 åringen min i et ukjent hjem, med noen han kun møter 1 gang i mnd. Uansett om det var bestemor, tante eller verdens beste nanny. Det har ingenting med hennes evne til å passe og oppdra barn, men at jeg ønsker at barnet mitt skal være trygt. Dersom far ønsker bedre kontakt mellom barn og bestemor, så kunne han jo reist på besøk med barnet. Det kan ikke være mors ansvar at farmor skal kjenne barnebarnet sitt, det må også far ta ansvar for. Nå virker det som det kun er farmor som har tatt dette ansvaret, da kun hun har kommet på besøk. Kan dere reise noen dager i forveien og gjøre barnet trygt på hus og på farmor? Anonymkode: b49f7...cbf 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #38 Skrevet 14. mai 2024 Selvfølgelig kan bestemor passe. Ser bare barnebarnet på tre år ca 3 ganger i året, og har aldri vært noe problem å passe. Nå har vi hele veien vært gode på å Facetime med henne en gang i uka, og man blir kjent der også. Anbefaler det. Anonymkode: 8e01d...643 2 1
Carrot Skrevet 14. mai 2024 #39 Skrevet 14. mai 2024 Hvis man ønsker at besteforeldre skal ha god relasjon til barnebarna må man legge opp til det, det virker som om TS legger opp til at barnet skal ha god relasjon til sin familie mens far kanskje ikke er like på med sin egen selv om TS gir lite informasjon om hor godt barnet kjenner onkel osv skinner det gjennom at hun foretrekker sine fremfor far`s - og det er trist. Dessuten er det snakk om noen timer og dere skal være i samme by, jeg tror TS er i overkant bekymret, barnet får det nok helt fint med farmor selv om TS er bekymret. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #40 Skrevet 14. mai 2024 Min er 17 mnd nå. Ble nylig passet hele arbeidsdagen av min mor fordi det var planleggingsdag og vi ikke fikk tatt fri. Hun bor 3 timer unna, prøver å ringes på facetime så stemmen å ansiktet ikke er heeeelt ukjent, men det er kanskje 2 ganger i mnd. Gikk så fint atte. De hadde kost seg skikkelig. Svigers har passet henne fra hun var rundt 8 mnd, men så er de nærmeste nabo og vi ses flere ganger i uka. Ingen har hatt henne på overnatting enda da. Anonymkode: 57090...488 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå