Gå til innhold

Svigermor passe barnebarnet i 5 timer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og mannen har et gavekort som er nødt til å brukes før det går ut. Det er et gavekort som må brukes i en annen by der vi bor, men i denne byen bor svigermor og min bror. 

Mannen var rask med å si at svigermor kan passe barnet på 15 mnd da hun så gjerne ønsker å se han.  Jeg er skeptisk da svigermor har sett barnet ca en gang annen hver mnd. Barnet har heller aldri vert i hjemmet hennes og det vil derfor bli en ukjent plass. Barnet kjenner henne altså ikke såå godt, selv om det er farmoren. Da er han mye mer trygg på broren min.

Mannen blir sur, tar dette svært personlig og mener at jeg er hønemor. Jeg synes ikke det selv men.. 

Tanker? Er jeg helt idiot her?

Anonymkode: 13fdc...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei. Jeg og mannen har et gavekort som er nødt til å brukes før det går ut. Det er et gavekort som må brukes i en annen by der vi bor, men i denne byen bor svigermor og min bror. 

Mannen var rask med å si at svigermor kan passe barnet på 15 mnd da hun så gjerne ønsker å se han.  Jeg er skeptisk da svigermor har sett barnet ca en gang annen hver mnd. Barnet har heller aldri vert i hjemmet hennes og det vil derfor bli en ukjent plass. Barnet kjenner henne altså ikke såå godt, selv om det er farmoren. Da er han mye mer trygg på broren min.

Mannen blir sur, tar dette svært personlig og mener at jeg er hønemor. Jeg synes ikke det selv men.. 

Tanker? Er jeg helt idiot her?

Anonymkode: 13fdc...17a

Ja.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dere må jo prøve..tror det går helt fint og ar det er mer du som er nervøs en babyen din. Dere skal jo ikke være borte lenge..eller langt borte. Nå har dere sjansen å.komme litt bort og svigermor har sjansen å passe litt til

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei. Jeg og mannen har et gavekort som er nødt til å brukes før det går ut. Det er et gavekort som må brukes i en annen by der vi bor, men i denne byen bor svigermor og min bror. 

Mannen var rask med å si at svigermor kan passe barnet på 15 mnd da hun så gjerne ønsker å se han.  Jeg er skeptisk da svigermor har sett barnet ca en gang annen hver mnd. Barnet har heller aldri vert i hjemmet hennes og det vil derfor bli en ukjent plass. Barnet kjenner henne altså ikke såå godt, selv om det er farmoren. Da er han mye mer trygg på broren min.

Mannen blir sur, tar dette svært personlig og mener at jeg er hønemor. Jeg synes ikke det selv men.. 

Tanker? Er jeg helt idiot her?

Anonymkode: 13fdc...17a

Ja.. det vil jeg si.. 

Anonymkode: 93bb5...359

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre ser min sønn på 17 mnd ca annenhver måned. Da ofte i flere dager i strekk, fordi vi bor langt fra hverandre. Vi hadde nettopp min far på besøk, ikke sett han på over 2 mnd. Det var null stress at han var alene sammen med ungen på morgenen før vi andre sto opp. Hvis dere er litt sammen med svigermor før dere går fra ungen, så går dette sannsynligvis helt fint. Tipper du hadde synes det var uproblematisk om det var din familie det var snakk om. 

Anonymkode: bafed...a08

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Hvis barnet ditt skal bli trygg med bestemoren sin, må du jo gi dem en sjanse til å bli kjent. Ser overhodet ikke problemet med at bestemor skal passe en ettåring i 5 timer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok helt fint. I værste fall får dere dra dit en dag før, eller møtes før den tid.

Anonymkode: dcc4b...4b9

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... Svigerdatter parodi eller? 

Anonymkode: 1aed2...210

  • Liker 6
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet ditt kjenner bestemor, og vet hvem hun er, dvs ikke har glemt hvem hun er hver gang de møtes, tenker jeg det er uproblematisk. 

Anonymkode: 12ecf...f02

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei. Jeg og mannen har et gavekort som er nødt til å brukes før det går ut. Det er et gavekort som må brukes i en annen by der vi bor, men i denne byen bor svigermor og min bror. 

Mannen var rask med å si at svigermor kan passe barnet på 15 mnd da hun så gjerne ønsker å se han.  Jeg er skeptisk da svigermor har sett barnet ca en gang annen hver mnd. Barnet har heller aldri vert i hjemmet hennes og det vil derfor bli en ukjent plass. Barnet kjenner henne altså ikke såå godt, selv om det er farmoren. Da er han mye mer trygg på broren min.

Mannen blir sur, tar dette svært personlig og mener at jeg er hønemor. Jeg synes ikke det selv men.. 

Tanker? Er jeg helt idiot her?

Anonymkode: 13fdc...17a

Barnet er 15 mndr og dere har aldri vært på besøk hos svigermor i løpet av hele denne perioden!?

  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor har langt mer erfaring i å passe barn enn din bror, men han er selvfølgelig fra din side og det er det som teller for deg.  Stakkars svigermor.

Anonymkode: d6ef0...5ab

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner barnet ditt best. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hei. Jeg og mannen har et gavekort som er nødt til å brukes før det går ut. Det er et gavekort som må brukes i en annen by der vi bor, men i denne byen bor svigermor og min bror. 

Mannen var rask med å si at svigermor kan passe barnet på 15 mnd da hun så gjerne ønsker å se han.  Jeg er skeptisk da svigermor har sett barnet ca en gang annen hver mnd. Barnet har heller aldri vert i hjemmet hennes og det vil derfor bli en ukjent plass. Barnet kjenner henne altså ikke såå godt, selv om det er farmoren. Da er han mye mer trygg på broren min.

Mannen blir sur, tar dette svært personlig og mener at jeg er hønemor. Jeg synes ikke det selv men.. 

Tanker? Er jeg helt idiot her?

Anonymkode: 13fdc...17a

Ja skjerp deg 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må være tull?? 

Anonymkode: bf016...3d3

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet?

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg faktisk at svigermor skal få passe. Reis litt tidligere, vær sammen du, mannen din, barnet og svigermor ett par timer først så barnet kan venne seg til svigermor igjen. Lettere overgangen for dere alle tenker jeg. 

Mvh mamma med barselangst og separasjonsangst til 14 mnd gammel gutt. 

Anonymkode: 87dc8...0de

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at så lenge svigermor er en oppegående dame så vil jo ikie barnet ta noe skade av dette. Hva er det verste som kan skje i løpet av 5 timer? Kommer til å gå helt fint! 

Anonymkode: d9988...66c

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mulighet for dem å bli kjent da 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er jeg visst helt på bærtur ser jeg. Tenkte bare at det kan være skremmende for et barn å være sammen med en dame han ikke kjenner såå godt i 5 timer, SELV om det er svigermor. Jeg kommer veldig godt overens med svigers, så det er ikke det. men takk for svar alle sammen.  Da prøver vi.

Anonymkode: 13fdc...17a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke hønemor.

5 timer første gang svigermor skal passe? Også i en ukjent leilighet?

 

Man går da ikke fra barnet sitt fra noen de ikke kjenner! Det er ekstremt skremmende.

 

Det er farmoren ja, men det er også pr nå en ukjent. Man må ta det gradvis, ikke 5 timer med en gang.

Anonymkode: 81b9f...c5d

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...