AnonymBruker Skrevet 13. mai #1 Del Skrevet 13. mai Har en baby på 8mnd som for tiden krabber mye rundt. Det er meldt strålende fint vær og 3-åringen vil helst være ute hele tiden. Lurer litt på hvordan jeg skal greie å kombinere disse to behovene Har hage og stor terrasse. Babyer skal vel ikke ha på solkrem helst? Har på litt klær og solhatt, man kan vel ikke ha så mye direkte sol. Og kan ikke slippes løs i hagen akkurat. Hun blir lei av å sitte i vogn hele tiden, jeg kan bære litt i bæretøy men helst ikke lenge av gangen. Vurderer å sette opp en lekegrind med parasoll over🤔 Noen som har gjort det, ble det godtatt? Anonymkode: e8184...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #2 Del Skrevet 13. mai Uv-telt er fint jeg brukte solkrem når jeg måtte, heller det enn å eksponere babyen for solen unødvendig. Brukte også uv-drakt Anonymkode: a3cac...d46 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #3 Del Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uv-telt er fint jeg brukte solkrem når jeg måtte, heller det enn å eksponere babyen for solen unødvendig. Brukte også uv-drakt Anonymkode: a3cac...d46 Kravlet ikke bare baby avgårde ut av teltet?😅 Anonymkode: e8184...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #4 Del Skrevet 13. mai Vi lar vår på 9mnd krabbe rundt i hagen når vi er ute. Beskytter mot solen selvfølgelig. Anonymkode: c3412...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #5 Del Skrevet 13. mai Og begrenser tiden ute. Prøver å sette henne i skyggen av hekken eller lignende når det passer. Hun syns det er veldig spennende å pelle på gresset og rusk og rask på bakken, tror litt av de type bakterier er bra, men følger med at hun ikke putter noe i munnen som kan sette seg fast i halsen. Anonymkode: c3412...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 13. mai #6 Del Skrevet 13. mai Min er snart 6 mnd, men jeg har UV telt som jeg foreløpig ikke har brukt så mye for jeg synes det ble så varmt inni der. Hun liker å ligge på sofaen i skyggen med noen leker Også er det bedre å bruke solkrem enn å ikke bruke solkrem. Kjøp en som har fått best i test uten hormonforstyrrende stoffer. Jeg hadde min i bæresele en kort tur til butikken i dag. Da hadde hun på solhatt og solkrem i ansiktet og på armer. No stress 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #7 Del Skrevet 13. mai Jeg brukte klær som dekket armer og ben, og hatt (gjerne med noe som dekket nakken, hvis ikke knøt jeg et tørkle løst rundt halsen slik at han ikke ble solbrent hvis han satt med ryggen mot solen i sandkassen etc. Og så brukte jeg solkrem der hvor klærne ikke beskyttet mot solen. Forbrukerrådet har en fin test. Selv om det er pent vær nå, er det jo ikke så varmt at de ikke kan ha på seg bomullstights og -body med ermer, og da slipper man å smøre så store hudflater. Anonymkode: 22be3...435 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #8 Del Skrevet 13. mai Lekegrind i skyggen under en parasoll er helt greit. Og selv om du skal være forsiktig med sol og solkrem, så bruk solkrem (av de trygge for barn) og ikke vær hysterisk redd for sola. Vær heller oppmerksom på at dere bør ta pauser fra sola. Lag en liten "smoothie-is", eller server noe frukt/bær og la ungen sitte litt i skyggen og spise. Evt lag noen isbiter, putt i en bolle, og la ungen leke med dem. Da passer du både på at det ikke blir for mye sol, og at det ikke blir for varmt. Jeg ville nok også latt ungen krabbe litt fritt rundt og utforske hagen, om den er gjerdet inn. Anonymkode: c8357...0c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #9 Del Skrevet 13. mai - Uv-telt er fint for en lekeplass. Baby krabber selvfølgelig ut etter en stund, men med litt leker i så er det gøy å være der en liten stund. - Solhatt, langermedeklær, solbriller og solkrem. Det er bedre å bruke solkrem enn å være brent. - Oppholde seg steder med skygge. Tenk litt på hvor dere drar og når på dagen i forhold til hvor sola står. I egen hage kan man jo sette opp diverse solskjerming, eller oppsøke steder du vet har skygge. - På de aller varmeste dagene prøver vi å planlegge sånn at barna får pauser fra sola når den skinner sterkest. Anonymkode: 9c4cb...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #10 Del Skrevet 13. mai Her brukte vi nå solkrem noe helsestasjon her anbefalt. Her satt nå unga i sandkassa fra de kunne sitte. Lot nå dem krabbe rundt å utforske hagen med tilsyn. Gikk inn midt på dagen da sola var sterkest. Var stort sett ute hver dag. Brukte og solbriller og lette klær Anonymkode: 0c96e...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #11 Del Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Lekegrind i skyggen under en parasoll er helt greit. Og selv om du skal være forsiktig med sol og solkrem, så bruk solkrem (av de trygge for barn) og ikke vær hysterisk redd for sola. Vær heller oppmerksom på at dere bør ta pauser fra sola. Lag en liten "smoothie-is", eller server noe frukt/bær og la ungen sitte litt i skyggen og spise. Evt lag noen isbiter, putt i en bolle, og la ungen leke med dem. Da passer du både på at det ikke blir for mye sol, og at det ikke blir for varmt. Jeg ville nok også latt ungen krabbe litt fritt rundt og utforske hagen, om den er gjerdet inn. Anonymkode: c8357...0c1 Hagen er inngjerdet, men vi har hunder så synes det er litt ekkelt å la babyen kravle på gresset der. TS Anonymkode: e8184...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 13. mai #12 Del Skrevet 13. mai Vogn. UV-telt. Et teppe i skyggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #13 Del Skrevet 13. mai Klær som dekker Solhatt som dekker nakke solbriller solkrem der klærne ikke dekker Lager også en skyggeplass tar pauser fra solen jevnlig Anonymkode: 3834b...6cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 13. mai #14 Del Skrevet 13. mai Man må jo bare løpe etter dem. Gjorde du ikke det med det første barnet ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #15 Del Skrevet 13. mai Oppbevarer ikke barna noe sted. Har de ute med meg. Anonymkode: 43c3a...e00 2 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #16 Del Skrevet 13. mai Anonymus Notarius skrev (2 minutter siden): Man må jo bare løpe etter dem. Gjorde du ikke det med det første barnet ditt? Jo, det er klart. Man må jo det. Men jeg skulle gjerne fått gjort litt ting samtidig som vi er ute. Anonymkode: e8184...b84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #17 Del Skrevet 13. mai Vi brukte solhatt og tynt, gjerne luftig tøy med lange ermer og ben. Og litt solkrem innimellom på veldig varme dager, av en type som kom godt ut i forbrukerrådets solkremtest. Vi holdt oss også inne når sola stod som høyest og var ute på morgen og ettermiddag. Sist vi hadde baby på sommeren, sov hun typisk mens sola var sterkest. Vi hadde også en paraply med UV-beskyttelse som jeg brukte når jeg hadde babyen i bæretøy. Men det var mest til den eldste, som var helt fersk i sommermånedene og hvor jeg bare hadde ett barn og én hund og ikke like stort behov for å ha begge hendene ledige på tur. Anonymkode: c8eb9...7a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 14. mai #18 Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jo, det er klart. Man må jo det. Men jeg skulle gjerne fått gjort litt ting samtidig som vi er ute. Anonymkode: e8184...b84 Man får ikke gjort så mye når man passer en baby. Men dere kan jo sette opp gjerde, sånn med netting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #19 Del Skrevet 14. mai Oppbevarer? Legg de i en skuff inne mens du er ute å soler deg. Anonymkode: 51539...2cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #20 Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Oppbevarer? Legg de i en skuff inne mens du er ute å soler deg. Anonymkode: 51539...2cb Slutt da. Ser du ikke at jeg skriver i tillegg til vogntrill og bæresele? Det er snakk om å ha et greit sted å være så hun ikke ramler ned terrassetrappa eller drukner i plaskebassenget når jeg ikke har øynene på henne hvert sekund. Anonymkode: e8184...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå