Gå til innhold

Har folk som jobber på apotek lov til å spørre om dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts ønsker ikke løsninger, men at folk skal bekrefte at dette er et ENORMT problem! 

Anonymkode: 96a62...b37

… hvilket det jo absolutt ikke er, noe som har ført denne tråden i sirkler i omtrent åtte sider. 
 

Gådd. 😂

Anonymkode: 9b0d6...841

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

… hvilket det jo absolutt ikke er, noe som har ført denne tråden i sirkler i omtrent åtte sider. 
 

Gådd. 😂

Anonymkode: 9b0d6...841

Jeg tenkte at dersom jeg svarte så får vi kanskje en runde til🤣

Anonymkode: 96a62...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

… hvilket det jo absolutt ikke er, noe som har ført denne tråden i sirkler i omtrent åtte sider. 
 

Gådd. 😂

Anonymkode: 9b0d6...841

Selvsagt er taushetsplikt viktig! 

Anonymkode: 328a2...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere apotekansatt her. Helt unormalt er det vel ikke..noen er lite diskre eller tenker ikke over hva som er pinlig fordi de er vant til alle typer preparater.

Bare gi dem en lapp med navn på preparatet. Eller enda bedre: bestill på nettet med klikk og hent. 

Ikke alltid moro å være på andre siden av disken heller…Da jeg var student og skulle ta i mot resepter så jeg plutselig at neste kunde som stod foran meg var en tidligere klassekamerat. Hun skulle hente ut et preparat mot hemoroider og mens jeg klargjorde medisinen kom farmasøyten bort og begynte å grave i hennes sykdomstilstand: «Er det indre eller ytre hemoroider du har»? Jeg hadde bare lyst å grave meg ned, så kleint var det. 

Anonymkode: 8a0b9...608

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tidligere apotekansatt her. Helt unormalt er det vel ikke..noen er lite diskre eller tenker ikke over hva som er pinlig fordi de er vant til alle typer preparater.

Bare gi dem en lapp med navn på preparatet. Eller enda bedre: bestill på nettet med klikk og hent. 

Ikke alltid moro å være på andre siden av disken heller…Da jeg var student og skulle ta i mot resepter så jeg plutselig at neste kunde som stod foran meg var en tidligere klassekamerat. Hun skulle hente ut et preparat mot hemoroider og mens jeg klargjorde medisinen kom farmasøyten bort og begynte å grave i hennes sykdomstilstand: «Er det indre eller ytre hemoroider du har»? Jeg hadde bare lyst å grave meg ned, så kleint var det. 

Anonymkode: 8a0b9...608

Bra du er tidligere apotekansatt, for det virker ikke som du egner deg til jobben.

Anonymkode: c4fb9...25f

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmasiet.no! Eller ring og spør eller sjekk på nett fremfor å gå innom? 

Anonymkode: 3b783...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker å si selv hva jeg skal ha ut. Siden dersom man har flere typer resepter inne, så er det bedre å bare si hvilken. Du trenger ikke si det høyt da:)

Anonymkode: 6b7f8...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde faktisk de hadde plikttil å spørre, jeg. Ellers ville det sikkert vært ofte de ekspederte ferdig, og fikk beskjed om «men det var jo ikke den» når lappen var klistret på, resepten var ferdigbehandlet og bare betalingen sto igjen.

Du kan forresten ringe apoteket og be dem gjøre klar medisinen og få beskjed når alt er klart. Da trenger du bare si at du har bestilt, og du slipper bomturer også. 👍

Anonymkode: ea64d...3e2

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei dette MÅ de ikke i det hele tatt. Det absolutt verste cenarioet her er at kunden får presentert feil pakke, og så sier man, «nei det er ikke den.»

 

ts

Anonymkode: 328a2...5ec

Strengt tatt regnes det som en såkalt feilekspedisjon hvis apotekansatte har kommet så langt som til å skrive ut reseptetikett og deretter plukke frem feil medisin, selv om medisinen ikke ennå er utlevert til kunden. Og alle feilekspedisjoner skal faktisk registreres som avvik i apotekets kvalitetssystem (slapp av, selvsagt blir ikke personopplysninger tatt med), nettopp for å forebygge fremtidige feil. En enkel metode for å forebygge slike feil (og dermed unødvendig tidsbruk) er nettopp at apotekpersonalet får bekreftelse fra deg på hvilken medisin du skal ha, selv om du, i ditt selvopptatte hode, tenker at det er jo heeelt unødvendig, for jeg har jo bare EN resept, jeg!

Jeg har lest gjennom tråden og sett at du har fått MANGE gode svar der folk prøver å forklare deg HVORFOR det ikke er en selvfølge for apoteket at det er riktig medisin selv om kunden bare har én aktiv e-resept, og jeg har sett at budskapet ikke når inn til deg, så jeg gidder ikke forklare mer heller.

Anonymkode: c4fb9...25f

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg trodde faktisk de hadde plikttil å spørre, jeg. Ellers ville det sikkert vært ofte de ekspederte ferdig, og fikk beskjed om «men det var jo ikke den» når lappen var klistret på, resepten var ferdigbehandlet og bare betalingen sto igjen.

Du kan forresten ringe apoteket og be dem gjøre klar medisinen og få beskjed når alt er klart. Da trenger du bare si at du har bestilt, og du slipper bomturer også. 👍

Anonymkode: ea64d...3e2

Ja, du har helt rett :) Se svaret jeg skrev rett under ditt.

Anonymkode: c4fb9...25f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tidligere apotekansatt her. Helt unormalt er det vel ikke..noen er lite diskre eller tenker ikke over hva som er pinlig fordi de er vant til alle typer preparater.

Bare gi dem en lapp med navn på preparatet. Eller enda bedre: bestill på nettet med klikk og hent. 

Ikke alltid moro å være på andre siden av disken heller…Da jeg var student og skulle ta i mot resepter så jeg plutselig at neste kunde som stod foran meg var en tidligere klassekamerat. Hun skulle hente ut et preparat mot hemoroider og mens jeg klargjorde medisinen kom farmasøyten bort og begynte å grave i hennes sykdomstilstand: «Er det indre eller ytre hemoroider du har»? Jeg hadde bare lyst å grave meg ned, så kleint var det. 

Anonymkode: 8a0b9...608

Som kunde hadde jeg bedt om å bli betjent av noen andre. Som ansatt burde du bedt en kollega hjelpe klassekameraten. Du høres uprofesjonell ut.

Anonymkode: ea64d...3e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I mitt tilfelle er det kun en eneste aktiv resept på meg, så det blir litt søkt. 
 

Det er ingen gjettelek, de sitter selv på fasiten.
 

Det er en forsvinnende liten pris å betale for at mine og andres helseopplysninger holdes privat. 
 

ts

Anonymkode: 328a2...5ec

Men du er ikke den eneste kunden i apotekverden. Man må lage rutiner for hvordan håndtere kunder, ikke kun en enkelt kunde som til enhver tid kun har en enkeltstående resept, som synes det er for flaut si navn på medisin eller levere en lapp.

Jeg har syv aktive resepter liggende med opptil fire uthentinger pluss to utgåtte. Hvordan ønsker du lage en rutine som tilfredsstiller både ditt og mitt behov? Vi skal ikke nevne navn på medisiner, dato på reseptene huskes ikke, vi skal ikke ha gjettelek som bruker tid, pakkene gjenkjennes ikke, synonympreparat og utenlandske forpakninger eksisterer.

Kom med rutinen som passer kundebehandling her, som ivaretar både meg og deg, som sikrer at jeg får riktig medisin, samtidig som du slipper bli flau.

Anonymkode: 5b0ec...d3c

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Som kunde hadde jeg bedt om å bli betjent av noen andre. Som ansatt burde du bedt en kollega hjelpe klassekameraten. Du høres uprofesjonell ut.

Anonymkode: ea64d...3e2

Slapp av. Var over 20 år siden vi sist så hverandre, ikke alltid lett å gjenkjenner folk med en gang da. 

Anonymkode: 8a0b9...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for tull, latterliggjøring og avsporinger 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men du er ikke den eneste kunden i apotekverden. Man må lage rutiner for hvordan håndtere kunder, ikke kun en enkelt kunde som til enhver tid kun har en enkeltstående resept, som synes det er for flaut si navn på medisin eller levere en lapp.

Jeg har syv aktive resepter liggende med opptil fire uthentinger pluss to utgåtte. Hvordan ønsker du lage en rutine som tilfredsstiller både ditt og mitt behov? Vi skal ikke nevne navn på medisiner, dato på reseptene huskes ikke, vi skal ikke ha gjettelek som bruker tid, pakkene gjenkjennes ikke, synonympreparat og utenlandske forpakninger eksisterer.

Kom med rutinen som passer kundebehandling her, som ivaretar både meg og deg, som sikrer at jeg får riktig medisin, samtidig som du slipper bli flau.

Anonymkode: 5b0ec...d3c

Applaus!👏👏👏

Anonymkode: dc463...0d6

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det har da ikke du noenting med til betjening da jeg fikk spørsmål om hva jeg skal med Nafta.Opplever frekke folk på apotek.

Anonymkode: 8f8ed...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg sier det har da ikke du noenting med til betjening da jeg fikk spørsmål om hva jeg skal med Nafta.Opplever frekke folk på apotek.

Anonymkode: 8f8ed...289

Som om DET kan sammenlignes med "problemstillingen" til trådstarter😆

Anonymkode: dc463...0d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...