Gå til innhold

datteren min har fått ny kjæreste som er like gammel som meg :/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren vår skilte seg for 3 år siden og vert alene, de har 2 barn sammen på 10 og 13. Nå har hun truffet mannen i hennes liv i følge henne, hun er 35 og han er 57, like gammel som meg. Jeg synes han er altfor gammel for henne, han har vert gift 2 ganger og har ingen barn, så de snakker om og få barn sammen.

vet jeg må bare godta dette da hun er voksen,men synes likevel det er rart. min mann på 55 som faktisk er yngre reagerer ikke så mye, heller ikke de yngre søskene hennes. Overdriver jeg her ?

Anonymkode: d6cd3...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han tenker nok smart at han blir eldre og trenger ei ung sprek til å stelle for seg. 

Anonymkode: 6976d...166

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Datteren vår skilte seg for 3 år siden og vert alene, de har 2 barn sammen på 10 og 13. Nå har hun truffet mannen i hennes liv i følge henne, hun er 35 og han er 57, like gammel som meg. Jeg synes han er altfor gammel for henne, han har vert gift 2 ganger og har ingen barn, så de snakker om og få barn sammen.

vet jeg må bare godta dette da hun er voksen,men synes likevel det er rart. min mann på 55 som faktisk er yngre reagerer ikke så mye, heller ikke de yngre søskene hennes. Overdriver jeg her ?

Anonymkode: d6cd3...501

Hva tenker du å gjøre da? Slik jeg ser det er hun såpass voksen at du nok ikke har så mye du skulle sagt..

Det jeg ville gjort var å, på en hyggelig måte, tatt en prat rundt mulige konsekvenser med å få barn / bli sammen med en 20 år eldre. Hvis hun er bevisst på disse tingene har du gjort «jobben» din.

Personlig tenker jeg at det er bedre at datteren din få 20-30 år med en hun vil tilbringe tiden sin med, enn at hun ender opp alene resten av livet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Datteren vår skilte seg for 3 år siden og vert alene, de har 2 barn sammen på 10 og 13. Nå har hun truffet mannen i hennes liv i følge henne, hun er 35 og han er 57, like gammel som meg. Jeg synes han er altfor gammel for henne, han har vert gift 2 ganger og har ingen barn, så de snakker om og få barn sammen.

vet jeg må bare godta dette da hun er voksen,men synes likevel det er rart. min mann på 55 som faktisk er yngre reagerer ikke så mye, heller ikke de yngre søskene hennes. Overdriver jeg her ?

Anonymkode: d6cd3...501

Selvsagt overreagerer du. Det angår ikke deg hvor gammel mannen din datter er sammen mer er. Hennes liv, hennes valg. Om du liker det eller ei er helt irrelevant. Hun er voksen. 

Anonymkode: 31e30...e90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 års aldersforskjell, ok i dag har jeg vært på topptur. Jeg er 63 og hadde min 70 år gamle, spreke mann med. Hvis jeg hadde gjort som din datter ville neppe en 85 åring blitt med på turen, det var pokker så bratt. Fyttirakkern, det er nesten uanstendig ekkelt å tenke på at jeg skulle hatt en så eldgammel ektemann. 
 

Anonymkode: d66cf...ba6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sønnen min også, fått seg en kjæreste på min alder. Han ønsker seg ikke barn, tror de har det strålende sammen. 

Anonymkode: b2b32...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rart, du overdriver ikke. Hadde aldri ville hatt en så myr eldre mann og jeg og mamma har allerede hatt samtalen om hvor kleint og rart det hadde vært, så hun er enig.

Anonymkode: a2480...7a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo lure på hva hun tenker, hvor lenge hun ser for seg å være sammen med ham osv 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er midlertidig, om hun ønsker seg barn må hun tenke mer realistisk på det. 

Anonymkode: 245ee...319

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også syntes dette var rart. Men det er jo ikke noe du kan gjøre, hun er voksen nok til å ta avgjørelser for seg selv. Selv om jeg og du ikke forstår dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun er like gammel som deg så er han 79....så ja, jeg ser problemet.

Men han er sikkert parkert lenge innen den tid.

Anonymkode: b3e6e...2da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Nymerïa said:

Jeg hadde også syntes dette var rart. Men det er jo ikke noe du kan gjøre, hun er voksen nok til å ta avgjørelser for seg selv. Selv om jeg og du ikke forstår dem.

Selv om man er voksen på papiret, betyr det ikke at man er det.

Anonymkode: bf951...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selv om man er voksen på papiret, betyr det ikke at man er det.

Anonymkode: bf951...aa4

 

Hvis hun i en alder av 35 ikke er voksen nok til å ta en slik avgjørelse, så er det noe som feiler henne. Det er selvfølgelig mulig, men det blir en helt annen problemstilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Han tenker nok smart at han blir eldre og trenger ei ung sprek til å stelle for seg. 

Anonymkode: 6976d...166

Nå fikk du meg til å le høyt 😁😁

Damer av i dag som steller for noen?? 😁

Den der historien tror jeg du må tilbake 50 år i tid med.

Anonymkode: 89b6b...da5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har grunn til å reagere spørsmålet er vel heller om det hjelper så mye.

Jeg tenker det viktigste er at datteren din har det bra. Kanskje har denne voksne mannen en ro og livserfaring hun trenger nå i denne perioden i livet.

Har en venninne som har en 20 år eldre mann. Når de møttes var hun i 20-årene og han var jo da i 40 årene og de var på mange måter likeverdige. Nå er hun 50+ og han er pensjonist og har en del helseutfordringer. Så aldersforskjellen er mer uttalt i dag. Legger ved dette klippet om Arve Tellefsen som ble skilt i høy alder, jeg tror nok at aldersforskjellen er en av grunnene desverre.

Arve Tellefsen: - Jeg trodde aldersforskjellen skulle bety mindre og mindre med årene (kk.no)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...