Gå til innhold

tilknyttningsvansker etter omsorgsvikt


sørlands-jenta

Anbefalte innlegg

etter en vond oppvekst så knytter jeg ekstremt mye til folk. når jeg sluttet på vgs så fikk jeg selvmordstanker pga jeg ikke skulle få se lærere mer. når var liten så hadde vi en hund og når den døde var jeg hjemme fra skolen for jeg var helt ødelagt. husker alt ble svart en gang når jeg sørget så mye,
Igjennom brudd nå og tar det veldig dårlig :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ofte intense følelsessvigninger/ustabilt humør i tilegg? I såfall kan det hende du har borderline personlighetsforstyrrelse. Det kan ofte oppstå av tramatiske hendelser i barndommen og/eller være arvelig.

Kan være lurt å ta en titt på for å så få behandling for det, selv om det er en ganske krevende lidelse å behandle. Generelt kan jeg anbefale å ta en tur til fastlegen og forklare litt problemene dine og hvordan det påvirker hverdagen din ol. Og så kan de eventuelt henvise deg til psykolog som kan hjelpe deg med bearbeiding av eventuelle traumer og utfordringer du har og hvordan du kan leve et så godt og sundt liv som mulig selv med litt bagasje:)

Endret av Kudos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kudos skrev (8 timer siden):

Har du ofte intense følelsessvigninger/ustabilt humør i tilegg? I såfall kan det hende du har borderline personlighetsforstyrrelse. Det kan ofte oppstå av tramatiske hendelser i barndommen og/eller være arvelig.

Kan være lurt å ta en titt på for å så få behandling for det, selv om det er en ganske krevende lidelse å behandle. Generelt kan jeg anbefale å ta en tur til fastlegen og forklare litt problemene dine og hvordan det påvirker hverdagen din ol. Og så kan de eventuelt henvise deg til psykolog som kan hjelpe deg med bearbeiding av eventuelle traumer og utfordringer du har og hvordan du kan leve et så godt og sundt liv som mulig selv med litt bagasje:)

ja jeg føler det selv at jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut cptsd, jeg tror mer på det enn borderline. 

Anonymkode: e0d48...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sjekk ut cptsd, jeg tror mer på det enn borderline. 

Anonymkode: e0d48...7c7

Ja kan være, men det er ofte den første folk tenker på med en gang og blir for lettvint, men det kan utvikle seg til bpd eller være en kombinasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, jeg vil anbefale deg å ikke "shoppe diagnoser" eller ta imot råd om at du kan ha ulike diagnoser. Du trenger ikke hjelp av lege eller psykolog med mindre du strever og har det ordentlig vanskelig i livet ditt. Det at du knytter deg ekstremt til de du blir glad i, både dyr og mennesker, kan være en del av din personlighet, rett og slett. Og ikke på en "syk" måte, nødvendigvis! Det er bra at du har evnen til å knytte deg sterkt til andre. Det hadde vært mye mer bekymringsfullt om du ikke klarte det. Jeg syns du skal være stolt av den delen av deg selv. Personlig syns jeg det er nydelig når man kan bli så glad i andre. Det er mye kjærlighet i det. Selv om det gjør veldig vondt ved brudd, når man er den typen. Stor klem til deg

Anonymkode: 23a7b...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...