Gå til innhold

Erfaringer med å slutte med P-piller i 30-årene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det en fordel eller har man godt av litt ekstra østrogen?

Anonymkode: e63de...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir et nytt menneske uten😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anjatapinjata said:

Du blir et nytt menneske uten😊 

Ikke ts her, men kan du fortelle mer? Jeg har gått på cerazette siden jeg var 16 år, utenom i perioden 29-32 år da jeg ble mamma. Ei venninne vil jeg skal slutte og sender meg masse meldinger om det ukentlig. 

Anonymkode: 33e52...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angsten er borte, depresjon er borte, er mye mer i mine egne følelser. Føler meg rett og slett mye bedre 😊 brukt p-piller siden jeg var 14år. Bortsett fra da jeg gikk gravid, men da er det så mye annen hormonkrøll😅 det kjipe med å slutte er jo å ikke ha noen prevensjon å benytte seg av da, annet enn kondom og evt kobberspiral. Sistnevnte er ikke aktuelt her.

Men hvorfor maser venninna di på deg Om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg langt mer stabil rent psykisk, etter jeg sluttet på hormonprevensjon. Å gå på pilla var som å gå med konstant pms. Jeg har endometriose, så det sier litt om hvor negativt påvirket jeg ble (psykisk) når jeg likevel velger et liv uten hormonpreparat. Foretrekker 3-4 dager i måneden med smerter fra helvete, fremfor å slite så mye med bivirkningene jeg opplevde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på ppiller siden jeg var 14. Var dessverre ingen fordeler for meg da jeg sluttet. Helt ekstreme mensensmerter (men det bedret seg en del etter 8-9 mnd), MASSE kviser (hadde aldri kviser som ungdom) som aldri ble bedre og mistet veldig mye hår. Sexlysten forandret seg heller ikke, som jeg hadde håpet. Ble så ille at jeg bare startet på dem igjen :(

Anonymkode: 2ba48...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste klarer seg fint uten p-piller. Å slutte er noe av beste jeg har gjort. Skulle ønske jeg hadde sluttet før. Føler meg bedre fysisk og psykisk. Fikk flere bivirkninger, og mest sannsynlig (ifølge lege) var pillene med på å gi meg en alvorlig sykdom. Er så lei meg for at jeg gikk med på å begynne med pillene. 

Anonymkode: 64f4c...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse kviser!!😔😔 Litt mindre hodepinene

Anonymkode: 5c7f3...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...