Aliquis Skrevet 7. juni #61 Del Skrevet 7. juni Just now, Pippi Lotta said: Nei Israel viste jo åpenbart ikke hvor stor korridoren var, problemet er at de løy og hevdet de viste det. Kilde på dette takk. Hvor har de hevdet med sikkerhet at de visste hvor stort anlegget under Al Shifa var? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 7. juni #62 Del Skrevet 7. juni Aliquis skrev (2 minutter siden): Nei, det var ikke det IDF sa. Her er videoen de laget før de gikk inn: Den viser stort sett tuneller, sammen med ganske små rom. Altså omtrent akkurat det de fant. Når flere andre leger som jobbet der sier klart og tydelig at de har sett Hamas-folk så blir det jo en ganske mistenkelig uttalelse. Jeg synes det ser ut som ganske mange tuneler på den videoen, mange flere en de fant. Uanset hva en video viser så har de også gjentatte ganger muntlig fremstilt det som noe helt annet en hva det var. "IDF har ikke bare sagt at det er tunneler under Shifa-sykehuset. De har gjentatte ganger sagt at det dreier seg om et «svært nettverk med tunneler». De har fremstilt det som et av Hamas’ viktigste kommandosentre." https://www.aftenposten.no/verden/i/mQon0q/israel-har-vist-frem-tunneler-ved-shifa-sykehuset-likevel-er-noen-fremdeles-skeptiske 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 7. juni #63 Del Skrevet 7. juni (endret) Aliquis skrev (4 minutter siden): Kilde på dette takk. Hvor har de hevdet med sikkerhet at de visste hvor stort anlegget under Al Shifa var? Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Jeg synes det ser ut som ganske mange tuneler på den videoen, mange flere en de fant. Uanset hva en video viser så har de også gjentatte ganger muntlig fremstilt det som noe helt annet en hva det var. "IDF har ikke bare sagt at det er tunneler under Shifa-sykehuset. De har gjentatte ganger sagt at det dreier seg om et «svært nettverk med tunneler». De har fremstilt det som et av Hamas’ viktigste kommandosentre." https://www.aftenposten.no/verden/i/mQon0q/israel-har-vist-frem-tunneler-ved-shifa-sykehuset-likevel-er-noen-fremdeles-skeptiske Jeg har allerede linket til en artikel om dette mange ganger..... Endret 7. juni av Pippi Lotta 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 7. juni #64 Del Skrevet 7. juni (endret) 12 minutter siden, Pippi Lotta said: Jeg synes det ser ut som ganske mange tuneler på den videoen, mange flere en de fant. Uanset hva en video viser så har de også gjentatte ganger muntlig fremstilt det som noe helt annet en hva det var. "IDF har ikke bare sagt at det er tunneler under Shifa-sykehuset. De har gjentatte ganger sagt at det dreier seg om et «svært nettverk med tunneler». De har fremstilt det som et av Hamas’ viktigste kommandosentre." https://www.aftenposten.no/verden/i/mQon0q/israel-har-vist-frem-tunneler-ved-shifa-sykehuset-likevel-er-noen-fremdeles-skeptiske Hva er det egentlig du forventer av bevis? Det holder liksom ikke å vise at her er det er en rekke lengre tuneller som fører til oppholdsrom, du vil ha en guidet tur der man går gjennom absolutt alt fra start til slutt? Hvor stort forventer du at et stort nettverk av tuneller skal være? Skjønner du også at en illustrasjon ikke er ment å være 100% riktig? Endret 7. juni av Aliquis 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 7. juni #65 Del Skrevet 7. juni Aliquis skrev (18 minutter siden): Hva er det egentlig du forventer av bevis? Det holder liksom ikke å vise at her er det er en rekke lengre tuneller som fører til oppholdsrom, du vil ha en guidet tur der man går gjennom absolutt alt fra start til slutt? Hvor stort forventer du at et stort nettverk av tuneller skal være? Skjønner du også at en illustrasjon ikke er ment å være 100% riktig? Jeg forventer at Israel viser frem det de sa skulle være der, eller at de inrømer at de tok feil. Det er faktisk helt vanlig at hærer dokumenterer slike funn, eller at de får kritik når de ikke greier å dokumentere det. Jeg ser ingen grun til at Israel skal være fritatt dette. Jeg ser ikke poenget med å vise frem en illustrasjon til meg om Illustrasjonen uandet ikke er riktig? Jeg påpekte uanset bare at den for meg ser ut til å vise et mye støre nettverk en noe de har funnet, som får meg til å tenke at den passer bra med de andre uttalelsene Israel har kommet med. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 7. juni #66 Del Skrevet 7. juni 27 minutter siden, Pippi Lotta said: Jeg forventer at Israel viser frem det de sa skulle være der, eller at de inrømer at de tok feil. Det er faktisk helt vanlig at hærer dokumenterer slike funn, eller at de får kritik når de ikke greier å dokumentere det. Jeg ser ingen grun til at Israel skal være fritatt dette. Jeg ser ikke poenget med å vise frem en illustrasjon til meg om Illustrasjonen uandet ikke er riktig? Jeg påpekte uanset bare at den for meg ser ut til å vise et mye støre nettverk en noe de har funnet, som får meg til å tenke at den passer bra med de andre uttalelsene Israel har kommet med. Ok, så la oss oppsummere. Du er enig i at det er funnet et nettverk med tunneler under Al Shifa. Du er enig i at det er funnet mindre rom der som man kan operere fra. MENGDEN tunneler du har sett video av stemmer ikke med det du selv forventet? Kan det tenkes at IDF tenker at de har vist bevis for det som var hovedpoenget deres, nemlig at det fantes et Hamas-nettverk under Al Shifa? At de ikke har frigjort nok bilder av at de beveger seg rundt i tunneler for å tilfredsstille folk som deg, som ikke ville vært fornøyde uansett er kanskje ikke høyeste prioritet? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 7. juni #67 Del Skrevet 7. juni Aliquis skrev (37 minutter siden): Ok, så la oss oppsummere. Du er enig i at det er funnet et nettverk med tunneler under Al Shifa. Du er enig i at det er funnet mindre rom der som man kan operere fra. MENGDEN tunneler du har sett video av stemmer ikke med det du selv forventet? Kan det tenkes at IDF tenker at de har vist bevis for det som var hovedpoenget deres, nemlig at det fantes et Hamas-nettverk under Al Shifa? At de ikke har frigjort nok bilder av at de beveger seg rundt i tunneler for å tilfredsstille folk som deg, som ikke ville vært fornøyde uansett er kanskje ikke høyeste prioritet? Eller så fant de rett og slett ingenting som støttet hovedpoenget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 7. juni #68 Del Skrevet 7. juni https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/israel-anklages-for-folkemord-men-har-hamas-lurt-oss-alle/o/5-95-1857518#am-comments Først nå begynner folk å misstenke at Hamas dødstall kanskje er løgn 🤔 Hmmmm. Dette forteller jo en hel del om korrupte FN, som har offentligjort løgnene uten så mye som et kritisk spørsmål! 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 7. juni #69 Del Skrevet 7. juni 4 minutter siden, Apis said: Eller så fant de rett og slett ingenting som støttet hovedpoenget. Benekter du at de har vist bevis for et nettverk av Hamas-tunneler og rom under Al-Shifa? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 7. juni #70 Del Skrevet 7. juni (endret) Aliquis skrev (52 minutter siden): Ok, så la oss oppsummere. Du er enig i at det er funnet et nettverk med tunneler under Al Shifa. Du er enig i at det er funnet mindre rom der som man kan operere fra. MENGDEN tunneler du har sett video av stemmer ikke med det du selv forventet? Kan det tenkes at IDF tenker at de har vist bevis for det som var hovedpoenget deres, nemlig at det fantes et Hamas-nettverk under Al Shifa? At de ikke har frigjort nok bilder av at de beveger seg rundt i tunneler for å tilfredsstille folk som deg, som ikke ville vært fornøyde uansett er kanskje ikke høyeste prioritet? Jeg tror ikke noe på at Israel fant det de sa de skulle finne, men bare ikke gider å informere om det. Gir ingen mening at de brukte resurser på å frakte jornalister in på Gaza for å nekte å vise frem hva de hadde funnet..... Hvorfor skule de bruke så mye resurser på og ikke dokumentere hva de faktisk fant? Hva tjener de på og vise frem en liten del og skjule resten av gangene fra jornalistene (jornalistene de selv fraktet inn dit)? Så jeg mener det er problematisk at de kom med uasne og (unødvendig) detaljerte beskrivelser av hva som fantes der. Jeg menner det blir enda mer problematisk når de i ettertid ikke forholder seg til hva de faktisk hat sakt. Det er en ting og gjøre en feil og være ærlig på det, det er mye mer alvorlig og latte som om det aldri skjede. Endret 7. juni av Pippi Lotta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 7. juni #71 Del Skrevet 7. juni Apis skrev (40 minutter siden): Eller så fant de rett og slett ingenting som støttet hovedpoenget. Hovedpoenget har alltid vært at Hamas bruker sivile som skjold og gjemmer seg under sykehus. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 7. juni #72 Del Skrevet 7. juni (endret) 1 hour ago, Pippi Lotta said: Jeg tror ikke noe på at Israel fant det de sa de skulle finne, men bare ikke gider å informere om det. Gir ingen mening at de brukte resurser på å frakte jornalister in på Gaza for å nekte å vise frem hva de hadde funnet..... Hvorfor skule de bruke så mye resurser på og ikke dokumentere hva de faktisk fant? Hva tjener de på og vise frem en liten del og skjule resten av gangene fra jornalistene (jornalistene de selv fraktet inn dit)? Så jeg mener det er problematisk at de kom med uasne og (unødvendig) detaljerte beskrivelser av hva som fantes der. Jeg menner det blir enda mer problematisk når de i ettertid ikke forholder seg til hva de faktisk hat sakt. Det er en ting og gjøre en feil og være ærlig på det, det er mye mer alvorlig og latte som om det aldri skjede. Men du trodde vel blindt på når Hamas v/NRK, BBC osv rapporterte om at IDF hadde bombet et sykehus, som i senere tid viste seg å være en Hamas\PIJ rakett som feiltente og traff parkeringsplassen utenfor? Jeg tenker realistisk skepsis er sundt, men det virker som de fleste kun er skeptiske til det som kommer fra Israel, og da er vi tilbake på dette å holde Israel til en annen standard enn man holder andre. Endret 7. juni av Anonio 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 7. juni #73 Del Skrevet 7. juni Anonio skrev (17 minutter siden): Men du trodde vel blindt på når Hamas v/NRK, BBC osv rapporterte om at IDF hadde bombet et sykehus, som i senere tid viste seg å være en Hamas\PIJ rakett som feiltente og traff parkeringsplassen utenfor? Jeg tenker realistisk skepsis er sundt, men det virker som de fleste kun er skeptiske til det som kommer fra Israel, og da er vi tilbake på dette å holde Israel til en annen standard enn man holder andre. Gjore jeg det sier du, kjekt å vite.... Nå ble jo den påstanden om den bomben undersøkt og motbevist, av nettopp nrk, BBC og andre medier som raporterte om den. På akkurat samme måte som Israel sine påstander blir undersøkt og snaket om. Så den hendelsen er jo et gått eksempel på at det ikke bare er feilaktige påstander fra Israel som blir skrevet om. Libya krigen, Irak krigen og alle andre kriger har også blitt utsatt for kritisk journalistikk. Så jeg er helt enig med deg I at vi ikke skal holde Israel til noen annen standard, det er viktig at alle som bruker militær makt blir gransket og undersøkt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 7. juni #74 Del Skrevet 7. juni Tråden er ryddet for brudd på underforumets retningslinjer, avsporinger og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 7. juni #75 Del Skrevet 7. juni Aliquis skrev (8 timer siden): Benekter du at de har vist bevis for et nettverk av Hamas-tunneler og rom under Al-Shifa? Er det ikke Israel som har bygd dette sykehuset med tunneler og rom, på 80 tallet? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 7. juni #76 Del Skrevet 7. juni Isambard skrev (7 timer siden): Hovedpoenget har alltid vært at Hamas bruker sivile som skjold og gjemmer seg under sykehus. Det er det heller ingen som benekter, men det er noen av oss som mener at det ikke fritar Israel fra ansvar og konsekvenser når de utsetter disse skjoldene for dødelig vold. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 7. juni #77 Del Skrevet 7. juni Aliquis skrev (11 timer siden): Hva er det egentlig du forventer av bevis? Det holder liksom ikke å vise at her er det er en rekke lengre tuneller som fører til oppholdsrom, du vil ha en guidet tur der man går gjennom absolutt alt fra start til slutt? Hvor stort forventer du at et stort nettverk av tuneller skal være? Skjønner du også at en illustrasjon ikke er ment å være 100% riktig? Slike tunneler finner du under Ullevål sykehus også. Kulverten er sykehus sin viktigste trafikkåre. Det er en del av infrastrukturen for trafikk som ikke foregår i korridorene hvor pasientene beveger seg.. Mors-rom, sengesentral, hovedlager, logistikk av varer og medisinsk utstyr, sterilforsyning, søppel og håndtering av spesialavfall osv. Dette er ikke noe særegent og det er helt vanlig med tunneler under sykehus og selvfølgelig er det naturlig at det er tunneler under al-shifa også. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 8. juni #78 Del Skrevet 8. juni Who is she skrev (11 timer siden): Slike tunneler finner du under Ullevål sykehus også. Kulverten er sykehus sin viktigste trafikkåre. Det er en del av infrastrukturen for trafikk som ikke foregår i korridorene hvor pasientene beveger seg.. Mors-rom, sengesentral, hovedlager, logistikk av varer og medisinsk utstyr, sterilforsyning, søppel og håndtering av spesialavfall osv. Dette er ikke noe særegent og det er helt vanlig med tunneler under sykehus og selvfølgelig er det naturlig at det er tunneler under al-shifa også. Nettopp. Har selv gått meg vill i tunnellene under et stort norsk sykehus og, da jeg jobba der (!) Det var rom og lange ganger overalt, kriker og kroker og hit og dit. Kunne sikkert gjemt unna en middels terrororganisasjon der, hadde de kledd seg i hvite klær og lagt igjen kalasjnikoven på ei hylle på et lintøyrom innimellom slaga som sykehusansatt. Dette sier litt om styrende retorikken i denne konflikten. Israel; *bygger sykehus med helt nødvendige tunneler og oppholdsrom for gjennomføring av helt ordinær sykehusdrift* Også Israel; * Seee verden, under dette sykehuset er det tunneler og oppholdsrom! 😮 Best at vi tar ansvar og bomber slik at vi får rydda unna en 7-8-50-73 Hamaskrigere. Vi kan ikke vise noe navn på dem, dokumentasjon på at de står på medlemskontigentlista til Hamas, men ha i bakhodet at sjuende oktober ble jøder drept av disse menneskene på det mest bestialske vis, har ikke annen kilde til dere enn YouTube for detaljer rundt bestialiteten, men uansett - best å gjøre istand 1000kilosbombene her!» 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 8. juni #79 Del Skrevet 8. juni Who is she skrev (11 timer siden): Slike tunneler finner du under Ullevål sykehus også. Kulverten er sykehus sin viktigste trafikkåre. Det er en del av infrastrukturen for trafikk som ikke foregår i korridorene hvor pasientene beveger seg.. Mors-rom, sengesentral, hovedlager, logistikk av varer og medisinsk utstyr, sterilforsyning, søppel og håndtering av spesialavfall osv. Dette er ikke noe særegent og det er helt vanlig med tunneler under sykehus og selvfølgelig er det naturlig at det er tunneler under al-shifa også. Det finnes tunneller under sykehus, men dette er noe helt annet. Jeg har postet en link hvor France24 faktasjekker og debunker din påstand. France24 er en mainstream TV kanal. Det stemmer at det finnes tunneller under Al Shifa som Israel har bygget, men det IDF viser frem er andre tunneller. De ligner ikke på det sykehuset bruker og er ikke engang forbundet med sykehuset på noen fornuftig måte. Det er mye å kritisere Israel for, men det å lukke øynene er ikke veien å gå. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 8. juni #80 Del Skrevet 8. juni Thanos skrev (21 timer siden): https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/israel-anklages-for-folkemord-men-har-hamas-lurt-oss-alle/o/5-95-1857518#am-comments Først nå begynner folk å misstenke at Hamas dødstall kanskje er løgn 🤔 Hmmmm. Dette forteller jo en hel del om korrupte FN, som har offentligjort løgnene uten så mye som et kritisk spørsmål! Det er et godt spørsmål. Og så kan det ha noe med muligheten for å i det hele tatt klare å telle opp og holde oversikten over det store antallet døde i det helvetet på Gaza nå. Er det slik at palestinske helsemyndigheter har rapportert om 38799 døde og så er det i realiteten 309 så er det verdt et hmm og en refleksjon over et «korrupt FN som offentliggjør løgner». Er det derimot rapportert om 34629 døde og så er realiteten 31467 så kan det såklart være helt uproblematisk fra myndighetene sin side. Inne på Gaza dør de nå hele tiden, ikke bare av bomber og sult, men også indirekte av manglende helsehjelp og helseoppfølging. Kronisk syke mennesker som ikke får medisiner kommer til å dø av det. I en stor befolkning vil det til enhver tid være en stor andel eldre og multisyke mennesker som vil dø av manglende behandling, ikke fordi de blir knust av en bombe på ett tonn. Noen forsvinner/flykter og blir i kaoset rapportert som savnet og da rapportert som døde. Da kan det gi en mening i at det er krevende å skulle ha nøyaktig oversikt til enhver tid. Roger som skrev denne artikkelen opererer selv med tall som 35000 og 24000 og så «opp med 10 000 igjen», så han er heller ikke helt tro til minste detalj hva gjelder det nøyaktige antallet. Myndighetene har ikke sagt at det er 200 000 døde, de KAN ha tatt utgangspunkt i andre faktorer enn hva Roger og Michael Spagat har så derfor er det ikke sikkert at FN er så fryktelig korrupte allikevel. Minner om at Israels tapstall også sank en del fra den aller første tiden etter sjuende oktober frem til nå. Tviler på at Israel lyver bevisst, jeg tenker at det i et ufattelig kaos er vanskelig å ha fullstendig kontroll. Fullt forståelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå