Gå til innhold

Trampoline og hundene i hagen til naboen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har trampoline og naboen har tre hunder som går rundt i inngjerdet hage. Hver gang ungene skal hoppe blir det full hundesymfoni, og naboen må ta hundene inn. Så går det noen timer, så slipper de ut hundene igjen. 
 

Dette er blitt et irritasjonsmoment for meg og sikkert for naboen, men er det vanlig å ha ungene fritt ute i hagen hele sommeren, og hvem må egentlig ta hensyn her😅

Anonymkode: 10f3c...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må.jo få leve begge to i egen hage, så du må tåle hundene (og håpe de lærer med tiden) og naboene må tåle at ungen bråker på trampolina hele dagen. 

Anonymkode: f8d0c...422

  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeieren må ta hensyn, etter min mening. Man kan ikke begrense barnas mulighet for lek i hagen bare fordi naboen har gneldrete hunder. Har selv hatt en sånn hund. Selvfølgelig synd å måtte ta henne inn hver gang noen naboer beveget seg utenfor, men sånn var det. Det meste kan trenes på, så her kan vel naboen legge inn litt innsats hvis han vil ha hundene ute

Anonymkode: fb8dd...5d1

  • Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huneeiere viser hensyn. Og barna leker ute på trampoline.

Anonymkode: 142c6...0db

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere mulighet til å flytte trampolinen lenger unna hundene?

Anonymkode: b7a70...10c

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er disse hundene? De må jo lære at trampoline ikke er farlig, hadde sagt til nabo at de får prøve å la dem stå å bjeffe til de blir lei. Evt naboen bør bli og trygge hundene, gi de godbiter når de er stille og barna leker på trampolinen. Det burde egentlig hundeeieren ha tenkt selv for lenge siden.

Anonymkode: df661...1e4

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene må jo venne seg til barna. 

Anonymkode: aea55...eaa

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært den tredje naboen hadde jeg antakelig syntes det hadde vært NØYAKTIG like irriterende med de bjeffende hundene som med de bråkete barna

Anonymkode: 83e55...416

  • Liker 41
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for innlegg med forherligelse av brudd på norsk lov.

Chantielle mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det en selvfølge at barna skal få hoppe og leke ute. Det er hundeeieren som må ta hensyn her

Anonymkode: c5c62...4d9

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi har trampoline og naboen har tre hunder som går rundt i inngjerdet hage. Hver gang ungene skal hoppe blir det full hundesymfoni, og naboen må ta hundene inn. Så går det noen timer, så slipper de ut hundene igjen. 
 

Dette er blitt et irritasjonsmoment for meg og sikkert for naboen, men er det vanlig å ha ungene fritt ute i hagen hele sommeren, og hvem må egentlig ta hensyn her😅

Anonymkode: 10f3c...dfe

Altså hundene har lov å være i sin hage, ungene har lov å være i sin hage. 

Begge parter bør ta hensyn. 

Vi har 3 hunder, inngjerdet hage til dem - unna nabogrense. Vi har også 3 barn, trampoline. Naboen har 1 hund, 3 barn og trampoline, den andre naboen har 2 barn og trampoline. I tillegg ligger det lekeplass på andre siden av huset. 

Hundene kan gå inn og ut som de vil hele sommeren - så lenge vi er hjemme. Er så klart inne hvis vi ikke er hjemme. Tidvis bjeffer de når ungene herjer. Tar de aldri inn pga bjeffing. De blir tilsnakket da vi ikke tillater at de står og bjeffer. Men dette er noe hunder må tillæres. De må tilvennes barna, bråk, bevegelser etc. Så hundenes eier har jo en jobb å gjøre. 

For å ha et harmonisk nabolag med barn og dyr så må begge parter ta litt hensyn. At du irriterer deg over hundene er ditt problem. Jeg irriterer meg over naboer av og til også - mitt problem. Men jeg kan ikke be dem ha barna inne, holde kattene inne eller what so ever.. Og du kan ikke be eller forvente at naboen har hundene inne fordi dine barn bråker i hagen. 

Anonymkode: 95966...7b0

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tja, er det egentlig noe annet å si enn at livet skjer? Barn må få være ute i hagen og hunder må få være ute i hagen. Unger bråker, hunder bråker. 

Anonymkode: 422cf...f07

Jeg er enig i dette. Barn har lov å leke i hagen sin og hundeeiere har lov å ha hunder løs i hagen sin. Det er sånn det er. Om de synes det blir for mye støy må de finne et kompromiss siden det ikke er slik at den ene har mer rett og den andre bare må gi seg.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, jeg bryr meg ikke så mye om bjeffinga, men naboen blir tydelig stressa og tar hundene inn med en gang de har startet fordi det ikke funker å be dem roe seg. Dårlig oppdragelse? 

Anonymkode: 10f3c...dfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For meg er det en selvfølge at barna skal få hoppe og leke ute. Det er hundeeieren som må ta hensyn her

Anonymkode: c5c62...4d9

De er i egen hage , det må være lov 

Anonymkode: e1e99...80f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her, jeg bryr meg ikke så mye om bjeffinga, men naboen blir tydelig stressa og tar hundene inn med en gang de har startet fordi det ikke funker å be dem roe seg. Dårlig oppdragelse? 

Anonymkode: 10f3c...dfe

Nei det er ikke dårlig oppdragelse , herregud 

Anonymkode: e1e99...80f

  • Liker 15
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene bråker og hundene bråker. Det er sånn det er å bo i et nabolag. Så lenge det er normal lek-bråk, så har ikke ungene gjort noe galt. Om de brøler med vilje for å skremme hundene, så er det ikke greit. At naboene blir stresset pga at unger leker, er ikke deres problem. De løser det med å ta inn hundene. Det er helt greit.

Anonymkode: 49a73...3ec

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her, jeg bryr meg ikke så mye om bjeffinga, men naboen blir tydelig stressa og tar hundene inn med en gang de har startet fordi det ikke funker å be dem roe seg. Dårlig oppdragelse? 

Anonymkode: 10f3c...dfe

Sånn seriøst... Bjeffing er hundens språk. Det er slik de "snakker". Bjeffing har i utgangspunktet ingenting med sinne, frustrasjon, aggresjon eller annet fra en hund. Det er som oss. Noen snakker mye og høyt, andre ikke. 

Bjeffing er helt naturlig for hunden. Ja de kan og bør læres en stopp kommando, men det nytter ikke for alle pratsomme hunder. 

At det irriterer deg at han tar de inn er iallefall ditt problem. Ikke eiers problem. Om eier vil ta de inn eller bruke tid på å kanskje lære hundene mer aksept av lyd/bevegelse i nabolaget og kommando på stopp er opp til eier. Ikke deg. Bry deg om deg selv, og la andre gjøre det de ønsker i sine hager. 

Anonymkode: 95966...7b0

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sånn seriøst... Bjeffing er hundens språk. Det er slik de "snakker". Bjeffing har i utgangspunktet ingenting med sinne, frustrasjon, aggresjon eller annet fra en hund. Det er som oss. Noen snakker mye og høyt, andre ikke. 

Bjeffing er helt naturlig for hunden. Ja de kan og bør læres en stopp kommando, men det nytter ikke for alle pratsomme hunder. 

At det irriterer deg at han tar de inn er iallefall ditt problem. Ikke eiers problem. Om eier vil ta de inn eller bruke tid på å kanskje lære hundene mer aksept av lyd/bevegelse i nabolaget og kommando på stopp er opp til eier. Ikke deg. Bry deg om deg selv, og la andre gjøre det de ønsker i sine hager. 

Anonymkode: 95966...7b0

Oj, hissig kommentar. Du har sikkert mange hunder selv? 

Anonymkode: 10f3c...dfe

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...