Gå til innhold

Hvorfor er du venn med mennesker du ikke liker og hele tiden klager på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venn 1: Er venn med en kompis kun fordi det er nyttig å ha en handy person når behovet dukker opp.

Venn 2: Er venn med en kvinnelig kollega kun fordi hun er nyttig å ha og lett å manipulere til å gjøre arbeidsoppgaver hun ikke gidder selv fordi "Du er mye bedre til dette enn meg smiske smiske".

Venn 3: Er venn med tidligere nabo og bruker henne som gratis psykolog og støttekontakt.

Venn 4: Er venn med eksen til en eksvenninne, til tross for at eksen skal ha skjenket venn 4 full og sendt henne rundt blant kompisene.

Alle 4 klager på vennene sine, og jeg innser at jeg ikke ønsker å ha noen av dem i mitt liv lenger. Det er bare drama, utnyttelse, syting og atter syting.

Jeg har forsøkt å snakke med dem, men det går ikke inn. Jeg skjønner ikke hvordan de kan leve med å utnytte andre mennesker på denne måten.

Hvordan kan jeg kutte kontakten? Brå stopp eller fading?

Anonymkode: 994d5...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er venn med masse folk som du utnytter men lurer nå på hvordan du kan kutte de ut? Du kan jo bare si det sånn at du, jeg har vært uærlig og min intensjon har vært å utnytte deg. Ikke å være venner. 

Da tenker jeg dine vennskap er over for din del🤔

Eller er det ikke det du mener? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (4 minutter siden):

Du er venn med masse folk som du utnytter men lurer nå på hvordan du kan kutte de ut? Du kan jo bare si det sånn at du, jeg har vært uærlig og min intensjon har vært å utnytte deg. Ikke å være venner. 

Da tenker jeg dine vennskap er over for din del🤔

Eller er det ikke det du mener? 

Nei, TS har 4 venner som utnytter sine andre venner. 

Anonymkode: fe7e0...971

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (4 minutter siden):

Du er venn med masse folk som du utnytter men lurer nå på hvordan du kan kutte de ut? Du kan jo bare si det sånn at du, jeg har vært uærlig og min intensjon har vært å utnytte deg. Ikke å være venner. 

Da tenker jeg dine vennskap er over for din del🤔

Eller er det ikke det du mener? 

Nei, dette er 4 venner i min krets som utnytter andre mennesker. 

Jeg lurer på hvorfor de er venner med disse som de utnytter.

Jeg for min del lurer på om det er best for meg å bare kutte disse tvert eller fade ut. Jeg har blitt behandlet dårlig jeg også.

Anonymkode: 994d5...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kutta ut venner som bruker meg som søppelbøtte. 

Kutta ut venner som suger energi utav meg. Venner som kun skal ha, men har ikke noe å gi.

Et vennskap skal gå begge veier, og jeg lever godt uten slike i min omgangskrets!

Anonymkode: fbd0c...095

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk må man omgås å ha et vennskaps forhold til, fordi de er kollegaer, felles venner osv. 

vennskap er ikke enten bestevenn eller fiende. Man har ulike relasjoner i livet og mange kan være gode bekjente uten at en ønsker et nærmere forhold 

Anonymkode: e8c76...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lurt på det samme, se bare på alle trådene om "venninner" her på kg. Står det venninne i tittelen, så er det nesten utelukkende om en fryktelig venninne som stjeler eiendeler eller ektemenn eller gjør andre fæle ting. Noen kaller det til og med bestevenninner. 

Anonymkode: 0c2ed...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beggars can't be choosers som de sier. 

Men jeg velger heller en mindre sosial sirkel enn å omgås folk jeg ikke kan fordra. Enkelte må rette ryggraden og ta en vårrengjøring blant sin sosiale krets.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål, ts! Enig. 

Bedre å være alene enn å ha slike "venner". 

Anonymkode: d8864...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen folk må man omgås å ha et vennskaps forhold til, fordi de er kollegaer, felles venner osv. 

vennskap er ikke enten bestevenn eller fiende. Man har ulike relasjoner i livet og mange kan være gode bekjente uten at en ønsker et nærmere forhold 

Anonymkode: e8c76...1b2

Det må man jo ikke.. 🤔 Tilogmed familie kan fase en ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, dette er 4 venner i min krets som utnytter andre mennesker. 

Jeg lurer på hvorfor de er venner med disse som de utnytter.

Jeg for min del lurer på om det er best for meg å bare kutte disse tvert eller fade ut. Jeg har blitt behandlet dårlig jeg også.

Anonymkode: 994d5...296

Da misforsto jeg. 

Jeg tenker at du bestemmer selv hvordan du vil gjøre det. Men veldig egoistiske folk ønsker jeg ikke være venner med. Grunnen til at de gjør som de gjør er jo at de hovedsakelig tenker på hva de vil og hva de trenger. Ikke på hva du vil og trenger. 

Jeg tror ærlig talt at å "slå opp" lager stress for deg, og kan skape et uvennskap der de folka snakker skit og setter pinner i hjulet på relasjoner du har med andre. Kan være utfasing er best, men det triste er at de aldri lærer hva de gjør som er slitsomt for andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...