Gå til innhold

Vet du at Kvinneguiden er på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje på andre sosiale medier også, det vet jeg ikke. Jeg selv ble litt sjokkert over oppdagelsen og er mer paranoid nå. Altså, det som skrives her er selvsagt åpent for alle, men når Facebook blandes inn så kan algoritmene aktivt sende det jeg skriver til de jeg har på vennelisten. Jeg er generelt veldig lite paranoid på slike ting og veldig redd for bruken av algoritmer. Men her fikk jeg litt noia og tenker meg ekstra godt om før jeg publiserer. 

Anonymkode: c9c6b...03d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har vært på facebook lenge. Du skriver på internett, det kan spres over alt! Vil man ikke ha det på nett et sted så lar man være å skrive noe. 

Anonymkode: c62e0...ada

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg visst lenge 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det opprettes tråder om dette omtrent en gang i mnd. Alle som starter en slik tråd er alle like overrasket og «sjokkerte» 😅

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem eller hva avgjør hvilke innlegg som blir lagt ut på Face?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er redd for at noen du kjenner skal lese det så er det nok lurest å la være å legge det ut til å begynne med. Dette er et åpent forum som hvem som helst kan lese og delta i. Selvsagt ønsker kvinneguiden å få flere medlemmer, facebook er en fin arena for å lokke til seg noen. Hvis det gjør deg nervøs er det lurt å stusse litt på hva slags innhold du legger ut her. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis KG utleverer info til FB så ville det vært imot GDPR så jeg tviler på at FB har noe mer info enn hva som blir skrevet her. Det kan ikke knyttes til deg på noen måte. 

Blir det samme som at jeg kan google et spørsmål og få opp en KG-tråd som et av svarene.

Ingenting kan knyttes til deg. Selv om en tråd du har opprettet eller et svar du har gitt vises så er det ingenting som kan knyttes til deg.

Anonymkode: 7bbf2...717

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 2.29):

Hvis KG utleverer info til FB så ville det vært imot GDPR så jeg tviler på at FB har noe mer info enn hva som blir skrevet her. Det kan ikke knyttes til deg på noen måte. 

Blir det samme som at jeg kan google et spørsmål og få opp en KG-tråd som et av svarene.

Ingenting kan knyttes til deg. Selv om en tråd du har opprettet eller et svar du har gitt vises så er det ingenting som kan knyttes til deg.

Anonymkode: 7bbf2...717

I utgangspunktet har du helt rett, men det kommer jo helt ann på hva en utleverer. Vet det er flere her inne som har gjenkjent folk gjennom situasjoner som er beskrevet. Så man skal ha det i bakhodet før man skriver noe.

Anonymkode: 01add...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å lese kommentarfeltet på FB. Det finnes ingen anonymknapp 😄 For noen folk som finnes! 😂 Det er like underholdende som å lese TV2 kommentarer 😂 

Anonymkode: 054cf...0c4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har surra rundt her inne snart 20 år og det er to hendelser fra kg jeg alltid har i bakhodet når jeg skriver innlegg. 

1. ABB var ganske aktiv her inne. 

Noter deg at du ikke aner hvem du prater med. 

2. Alle AB ble for ei lang nok stund synlig med brukernavn. 

Noter deg at alt kan skje. KG kan bli utsatt for dataangrep, og alt du noen gang har skrevet blir sporbart og alle kan lese alt. 

Anonymkode: d074c...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

1. ABB var ganske aktiv her inne. 

Jøss, er det sant.

Jeg husker jeg ble kontaktet av en fyr som var både islamkritisk og kvinnefiendtlig. På pm var han veldig flørtende og selvsikker.. 

Anonymkode: 9bdb0...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!! Posten fra mora som klaget at en ansatt i barnehagen hadde kysset barnet på kinnet fikk over 300kommentarer. 
God underholdning hvis man kjeder seg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 12.32):

Kanskje på andre sosiale medier også, det vet jeg ikke. Jeg selv ble litt sjokkert over oppdagelsen og er mer paranoid nå. Altså, det som skrives her er selvsagt åpent for alle, men når Facebook blandes inn så kan algoritmene aktivt sende det jeg skriver til de jeg har på vennelisten. Jeg er generelt veldig lite paranoid på slike ting og veldig redd for bruken av algoritmer. Men her fikk jeg litt noia og tenker meg ekstra godt om før jeg publiserer. 

Anonymkode: c9c6b...03d

Ja jeg oppdaget dette jeg også for litt siden, og blir veldig paranoid jeg også. Synes det er utrolig guffent! Jeg har tidligere skrevet litt om forholdet jeg er i og utfordringer i den forbindelse, har skrevet som anonym, og prøvd å ikke være for detaljert, men likevel kunne nok den rette ha kjent seg igjen i det jeg skriver. En av trådene jeg skrev, havnet faktisk på Facebook! Jeg har vært livredd for at noen jeg kjenner, eventuelt kjæresten, skulle se det. Jeg synes det er en forferdelig uting av KG å legge ut tråder på Facebook, for som du sier, kan dette dukke opp i venners feed.. Nei, det er best å droppe å skrive innlegg på KG av personlige karakter, selv om man prøver å være så anonym man kan. Håper så mange som mulig her inne innser det, for deres egen skyld..

Anonymkode: fe65f...f25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

I utgangspunktet har du helt rett, men det kommer jo helt ann på hva en utleverer. Vet det er flere her inne som har gjenkjent folk gjennom situasjoner som er beskrevet. Så man skal ha det i bakhodet før man skriver noe.

Anonymkode: 01add...b2e

Ja, jeg har både blitt gjenkjent, og har gjenkjent andre, så det er fullt mulig. Derfor skriver jeg alltid som anonym her inne, fordi jeg vet at er par stykker her inne vet hvem jeg er hvis jeg bruker nick.

Anonymkode: fe65f...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har surra rundt her inne snart 20 år og det er to hendelser fra kg jeg alltid har i bakhodet når jeg skriver innlegg. 

1. ABB var ganske aktiv her inne. 

Noter deg at du ikke aner hvem du prater med. 

2. Alle AB ble for ei lang nok stund synlig med brukernavn. 

Noter deg at alt kan skje. KG kan bli utsatt for dataangrep, og alt du noen gang har skrevet blir sporbart og alle kan lese alt. 

Anonymkode: d074c...e07

Hva var brukernavnet?

Anonymkode: 44c13...834

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jøss, er det sant.

Jeg husker jeg ble kontaktet av en fyr som var både islamkritisk og kvinnefiendtlig. På pm var han veldig flørtende og selvsikker.. 

Anonymkode: 9bdb0...d09

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva var brukernavnet?

Anonymkode: 44c13...834

Alt er slettet. Men det lå ute noen måneder. Han het noe vikingaktig, men husker ikke hva. Det kanskje mulig å finne det ut ved å google. 

Anonymkode: d074c...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er veldig gøy å lese i kommentarfeltet på facebook.. hva folk kan lire av seg uten å være anonyme slik at venner, familie, kollegaer osv. kan lese

Anonymkode: 12edb...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 7.59):

Er veldig gøy å lese i kommentarfeltet på facebook.. hva folk kan lire av seg uten å være anonyme slik at venner, familie, kollegaer osv. kan lese

Anonymkode: 12edb...ce0

Det er gøy å få tråden over på FB for der er det mer normale folk og man får normale kommentarer. Her på KG er alt så virkelighetsfjernt. 

Anonymkode: c4c91...08a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...