Gå til innhold

Carinab prøver på nr 2🌞🌜


CarinaB

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg vil med denne prøverdagboka, kanskje ett ønske om å få litt medlidenhet eller gi medlidenhet. Denne prosessen har vært hard, men tenker også på alle dere som har så sykt mange flere prøveperioder, MA er, SAer, EXUer, osv🌸🕊️ For det må være enda hardere.

 

Kan si litt om meg selv først og veien hit. Jeg er nå blitt hele 31 år gammel, ett 2021 barn og har alltid tenkt at hun skulle få et søsken. Ville helst ha 3-4 år i mellom, men etter at vi snakket litt om det så bestemte vi oss for å bare starte. Det var jo ikke sikkert det gikk like fort denne gangen og jeg blir jo ikke akkurat noe yngre. I retrospekt så kanskje vi bare skulle ha startet med engang, men så kjenner jeg at for meg så ble ikke det riktig i forhold til hva jeg kjenner jeg får til å gi av meg selv som mor. 

 

Så sensommeren i fjor(2023) tok jeg ut kobberspiralen og tenkte at dette kom til å gå like fort som første barn. Det greide vi på PP1. Men hadde selvfølgelig i tankene at det kunne ta noen flere prøveperioder denne gangen. Og jammen meg tok det litt flere. Januar i år fikk jeg den første positive graviditetstesten. Ble så glad, men gleden gik over til bekymring da jeg sånn smått begynte å spotte litt her og der. Brunt blod rundt ikm. Noen uker etter der igjen litt spotting. Så rundt uke 7 ble det fort endel mer brunt og plutselig rødt med koagler. Søkte og søkte på forum og internett, men der stod det litt 50/50 at det kunne være helt normalt eller begynnelsen på en SA. 

 

I uke 9, på bursdagen min av alle ting, begynte jeg å blø ganske mye frisk blod. Bestilte meg en time hos privat ultralyd for p få litt klarhet i hva som skjer. På natta startet smertene, rie lignende og jeg var ikke lenger i tvil om hva som holdt på å utfolde seg. Har ikke hatt så vondt siden jeg fødte mitt første barn. På morgenen gikk jeg for å sette meg på do og plopp sa det. Vi dro på ultralyd med et mikroskopisk håp om at det bare var en blodklump som kom ut, men innerst inne visste jeg at det ikke stemte. Inn med ultralyd staven, fortsatt blødende og småe rier her og der. På skjermen, kun en plommesekk. Beklager så mye, sa hun. Det går fint, sa jeg. Jeg visste det.

 

Det gikk jo selvfølgelig ikke fint, men jeg hater å gråte foran alt og alle. Holde meg sterk, klare meg selv. Vi kom til heisen, kjæresten la hånda rundt meg, spurte om det gikk bra. Jeg brøt sammen, trakk hetta over hodet og gråt.

 

Etter kontrollen på sykehuset sa de at alt var ute, kroppen hadde ordnet opp selv. Et lyspunkt ihvertfall. Så fikk jeg masse eggløsningsslim et par uker SAen, og tilslutt mensen to uker etter det igjen. Enda et lyspunkt, kroppen hadde glemt alt og var tilbake i syklus. Og siden har jeg hatt klokkeklar syklus hver mnd, men ingen positiv graviditetstest enda.

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg ca. 5-6 dpo denne runden. Kraftige eggløsningssmerter 5/5. Har kjent implantasjonsstikk med første barn og med SAen. Spent på om jeg kjenner det igjen ved en eventuell implantasjon nå eller senere. 

Ingen symptomer enda som er verdt å bry seg om, har blitt godt kjent med kroppen min og hva som skjer i dpo-land. 

Tenker jeg begynner å teste fra 10 dpo, da burde det komme opp en svak strek som det har gjort før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge flo appen er jeg 6 dpo, men hvis jeg går ut ifra at eggløsningen var den 5 så er jeg 7 dpo.  Som regel når jeg kjenner eggløsningssmerter så har eggløsningstestene blitt positive sånn ca mens jeg har smertene, så blir de negative når smertene avtar. Denne runden har jeg valgt å ikke teste da jeg kjenner kroppen min ganske godt. Tror jeg ihvertfall😂 

 

Vi fikk lagt inn aksjer i starten av fruktbarhetsperioden, før eggløsning og under eggløsning.

Symptomer til loggen, (graviditet eller bare etter eggløsning?): Ingen kviser i siktet enda, mensen kvisa på haka var ekstra stor forrige syklus. Litt mer følsom og ustabil i humøret kanskje. Normal utflod i forhold til hvor jeg er i syklus. Føler ikke det gikk denne runden egentlig. Var så optimistisk forrige runde, så litt mer negativ nå. Eller hvem lurer jeg, veldig negativ. Så negativ at jeg har vurdert å begynne å snuse igjen. Men jeg skal ikke altså. Bare illustrerer hvor negativ jeg faktisk er. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7/8 dpo

Drømmer mye rart. Er ekstremt sliten og giddalaus om dagen pga pollenallergi som i år har vært mye verre en i fjor. Glemmer litt hvor ille det faktisk kan være når forrige år har vært så greie. 

Prøver å gå litt ekstra turer og få til en joggetur på kvelden. Vil prøve på en joggetur i kveld etter jobb, og nå har jeg skrevet det ned så da må jeg nesten fullføre😅🏃🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8/9 dpo

Gikk på en smell og tok en test. Den var selvfølgelig negativ akkurat som første graviditet og SAen. Vet jo jeg pleier å få svak strek rundt 10/11 dpo, men når man har sånne billige strips liggende så er det ikke alltid like lett å holde seg😂 får vente et par dager og teste igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9/10 dpo

Testa nå nettopp med sånn halvveis utvanna kveldsurin, det dukka opp en svak svak strek. Har redigert litt på bildet for å få fram streken siden den vises bedre i virkeligheten.

IMG_20240515_183346.thumb.jpg.a4a28a5a9015c52e142d785e524ceb5e.jpg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testa i dag igjen, og streken er litt sterkere enn for to dager siden. Ikke så veldig mye sterkere, men nå trenger jeg ikke redigere bildet for å få frem streken ihvertfall. Så krysser fingrene for at mensen ikke kommer i morgen, men jeg tror ikke på noe før jeg får "gravid 2-3" på digital eller at mensen ikke kommer. Sånn helt ærlig tror jeg ikke på noe før jeg ser et bankende hjerte. Rart hvor redd man blir for å miste igjen etter å ha bare mistet en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

IKM dagen, litt sterkere strek i dag.

Ingen mens i sikte enda, men det kjennes heletiden ut som om noe skjer, men det vet jeg jo fra før at er normalt. Fortsatt livredd for at mensen skal dukke opp da. 

Kjenner kontrollbehovet for å vite hvor mye hcgen stiger melder seg ganske kraftig. Vurderer om jeg skal kontakte legen for å få tatt blodprøve. 

 

Endret av CarinaB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanker for dagen.

Fortsatt livredd for at mensen skal dukke opp eller at jeg skal begynne å spotte og blø som med SAen. Tiden går så sykt sakte, vil bare komme meg til første ultralyd og se om det er noe inni der. Hvis jeg regner meg fram så blir det første ultralyd(uke 12) midt i ferien og da er vi bortreist. 

Noen som har fått tidligere ultralyd utenom privat?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...