Gå til innhold

Ville du visst at du hadde gjort en jente gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ONS for et par uker siden har gjort at jeg må ta en graviditetstest og mange tanker svirrer i hodet. Jeg ville nok aldri beholdt et barn da jeg har to fra før, men hadde du som mann ønsket å vite at du hadde gjort en jente gravid og at hun valgte å fjerne det?

Anonymkode: d5ffe...972

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke fortelle han det nei.

Anonymkode: 11bf1...01d

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ønsket å vite det. 

Anerkjenner imidlertid kvinnens suverene rett til å velge om hun ville beholdt barnet. 

Risikoen for graviditet ved sex er aldri null. Hvis man ikke kan leve med denne risikoen må man avstå fra sex. Man kan ikke forvente som mann at man kan ha sex med en kvinne og lukke øynene for eventuelle konsekvenser. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men det problemet vil aldri dukke opp, for ONS får aldri vite mitt fulle navn 

Anonymkode: bbda4...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde meg, jeg sa i fra etter aborten. Han sa «takk for at du sa i fra»

Anonymkode: d4b50...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du ikke har noen plikt til å si i fra i det minste (så lenge du ikke beholder barnet). Mannen har ikke vondt av det han ikke vet, så jeg tenker at om du sier i fra så bør det være for din egen del. Tror også det er lit risiko for at en mann ikke vil reagere så bra på en slik samtale. Det kan sikkert være litt vanskelig å vite hva man skal si i en slik situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker man bør si ifra. Jeg hadde ivertfall satt pris på å høre om min mann hadde gjort noen gravid i fortiden, spesielt hvis ungen fortsatt lever.

Anonymkode: 07ae5...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du i det hele tatt er gravid, og tar abort, så hadde jeg ikke sagt noe.

Anonymkode: 90884...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis begge skal ta læring av det, så bør du sikkert si i fra, men du er i din fulle rett til å holde det for deg selv dersom du tar abort. Kjenner en som steriliserte seg etter å ha gjort ONS gravid. Det skulle ikke skje igjen.

Anonymkode: 7d913...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du risikerer at han forteller det videre til halve byen...

Anonymkode: f44de...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen dame med barn fra før som har ONS uten å bruke prevensjon/kondom høres jo veldig smart ut. Hvorfor fortelle han? Eller du bør gjøre det sånn at han lærer å beskytte seg

Anonymkode: 2eb36...b0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid etter det ble slutt med eksen. Jeg fortalte det ikke, tok abort og gikk videre med livet mitt. Var vondt å stå i det alene, men hadde heller ikke forventet at han hadde støttet meg. Ønsket heller ikke at han skulle gi meg dårlig samvittighet for å velge bort barnet. 

Anonymkode: 5f63f...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte og mannen sa faktisk at han satt pris på at jeg gjorde det. 

Anonymkode: 4fca7...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 15.03):

Du risikerer at han forteller det videre til halve byen...

Anonymkode: f44de...3b4

Hvorfor skulle  han ville gjøre det? 

Endret av Tvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid etter 4 måneder med dating. Jeg ga beskjed selv om vi hadde bestemt oss for å avslutte relasjonen. Vet ikke helt hvorfor, var vel et behov jeg hadde der og da. Sa det ikke til noen andre og tok abort kort tid etterpå. Du bør være forberedt på lunken «tilbakemelding». 

Anonymkode: b09bb...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...