Gå til innhold

Beste skadinaviske landet å bo i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Ja for Norge er jo ikke en del av Europa, det er en helt egen verdensdel. 

Anonymkode: 358b3...b2c

Du fikk med deg at jeg skrev resten av Europa. Du syns kanskje det hadde vært enklere om jeg ramset opp alle land i Europa som er sør for Norge?  Norge er ikke verdens navle som enkelte liker å tro.

Endret av Bromance
mer tekst
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Danmark. De er på kontinentet og mer sofistikerte på mange måter. Ligger litt foran Norge når det gjelder mote, design og kulturelle strømninger. 

Jeg elsker Danmark.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 7.33):

Det var en gang....

Lenge siden det var så fantastisk å bo i Norge selv om mange fremdeles tror det.

Anonymkode: d3443...df2

Tull. Vi som synes det er fantastisk her vi vet, vi tror ikke. Om du er uenig så værsågod, men hadde vært interessant å vite hva som er blitt så mye dårligere i Norge.

Anonymkode: 1d916...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark definitivt.
Sverige hadde jeg aldri i livet villet bo i.

Anonymkode: 728d3...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark. De har mye bedre velferd enn Norge. Da jeg bodde i Norge var jeg alltid redd for å bli syk og ikke ha nok penger osv.

Anonymkode: 2f3d6...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårtegnet skrev (På 11.5.2024 den 5.32):

Norge! Vi  har vinni  gulllotto vi som bor i Norge!

Ja, hvis du ser KUN økonomisk på det.  Finland er det eneste landet med fornuftig innvandringspolitikk, fy fader så våre etterkommere må betale for vårr naivitet i fremtiden.   

Anonymkode: 5b18d...6fe

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akhenaton skrev (1 time siden):

Danmark, uten tvil. 

Fordi at ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 20.47):

Finland

Anonymkode: 358b3...b2c

Finland er en del av Norden, ikke Skandinavia. Men enig i at Finland er et bra land å bo :) Eneste negative er at språket er veldig vanskelig å lære seg, men man kan eventuelt bo i de områdene i Finland der de snakker svensk så blir det enklere.

Hvis man ikke er så opptatt av å være ute i naturen tenker jeg Danmark er det beste landet å bo i Skandinavia. Men for min del er Norge best å bo i, pga. naturen. Jeg er veldig interessert i friluftsliv, så natur er viktig for meg.

Anonymkode: 7cb13...933

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 3.44):

Hva er beste skandinaviske land å bo i? Norge, Sverige eller Danmark? Hva er forskjellen?

Må ikke bo i by men må ha litt greier som skjer rundt.

Anonymkode: bee94...515

Der mann trives. Finland har et litt vanskelig språk. Men handler mer om hvor man bor i landet. Er mye mindre forskjell mellom Oslo og Stockholm enn mellom Oslo og Helgelandskysten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 14.47):

 

Ja for Norge er jo ikke en del av Europa, det er en helt egen verdensdel. 

Anonymkode: 358b3...b2c

Tja, det virker i alle fall som om Norge gjør sitt beste for å stå utenfor…

Jeg flytter nok ikke tilbake til Skandinavia, men om så tror jeg dett måtte bli Danmark.

Norge er fantastisk om du er trygdet og liker å fryse.

Anonymkode: 8b160...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har jo NAV, men jeg velger Danmark. Er selv norsk, bodd endel rundt i verden pga jobb og studie.

Danmark er flott, slipper snøen også! Livet skjer mer utendørs, mennesker omgås mer.

Anonymkode: c230d...e8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Danmark er flott, slipper snøen også! Livet skjer mer utendørs, mennesker omgås mer.

Paddeflatt og gørrkjedelig landskap,og vind fra alle kanter hele tiden.  Nei Takk !

Anonymkode: 5b18d...6fe

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/11/2024 at 5:32 AM, Vårtegnet said:

Norge! Vi  har vinni  gulllotto vi som bor i Norge!

Tja. De siste årene har vel vanlige arbeidstakere tapt omtrent ei halv krone for hver krone oljefondet har økt, pga. fall i kronekursen som gjør at vi i liten grad får glede av at staten gjør det godt. Tidligere fikk vi ta del i det ved hjelp av god kronekurs.

On 5/15/2024 at 8:42 PM, AnonymBruker said:

Ja, hvis du ser KUN økonomisk på det.  Finland er det eneste landet med fornuftig innvandringspolitikk, fy fader så våre etterkommere må betale for vårr naivitet i fremtiden.   

Anonymkode: 5b18d...6fe

Synes det er ille nok i dag jeg. Det var ganske idyllisk her jeg bor da jeg vokste opp på 90-tallet og tidlig 2000-tall. Nå i det seinere har det hendt at flere titalls muslimske ungdommer har kommet hit for å slåss i området, og en hel familie prøvde å ta livet av sin datter her. Dette er ikke i en by engang.

Anonymkode: 42e81...409

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/11/2024 at 5:16 AM, AnonymBruker said:

Norge om man er kronisk syk og ufør.

Danmark om man er arbeidstaker og vil leve et godt og balansert liv med god lønn.

Sverige om man er grunder-type.

Anonymkode: d56dc...131

Kan være greit å få med at grunderne i Sverige klager på lik linje med norske grundere om at skattenivået i Sverige er alt for høyt til at man kan konkurrere med utlandet.  I tillegg til  selv svært mange av grunderne i Norge klager over skattenivået så er det enormt mange som flytter til Norge for å starte bedrift. Halvparten av alle grunderne som fikk støtte fra investorfirmaet Antler i Oslo var utlendinger. Virker rart at såpass mange kommer til Norge for å starte bedrift om det ikke var gunstig å gjøre det i Norge. 

https://www.dn.no/marked/antler/exit-skatt/advokatfirmaet-thommessen/grundere-flytter-til-utlandet-for-a-unnga-exitskatt-tror-ikke-jeg-har-noe-valg/2-1-1628021

Anonymkode: 28c12...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Synes det er ille nok i dag jeg. Det var ganske idyllisk her jeg bor da jeg vokste opp på 90-tallet og tidlig 2000-tall. Nå i det seinere har det hendt at flere titalls muslimske ungdommer har kommet hit for å slåss i området, og en hel familie prøvde å ta livet av sin datter her. Dette er ikke i en by engang.

Anonymkode: 42e81...409

I Oslo vil jeg si at det allerede var for mange innvandrere på 90-tallet. Men andre byer var kanskje ikke så berørt på den tiden. 

Anonymkode: 28c12...6b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 20.35):

Danmark. De har mye bedre velferd enn Norge. Da jeg bodde i Norge var jeg alltid redd for å bli syk og ikke ha nok penger osv.

Anonymkode: 2f3d6...f25

Jøss..det var nytt for meg, trodde det var omvendt. På hvilken måte har Danmark bedre velferd enn Norge?

Anonymkode: e38ae...850

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

På hvilken måte har Danmark bedre velferd enn Norge?

Det lurer jeg også veldig på ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark. 
 

De har et helt annet lønnsnivå enn Norge og har beholdt kjøpekraften sin i større grad enn Norge. I Norge er kjøpekraften halvvert på 10 år. Norge er på nedgående spiral, jeg ser ikke hvordan vi skal komme ut av det heller.

Anonymkode: 085f7...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge. Vi har 18000 milliarder på bok. Det betyr vi vil ikke få noen katastrofal økonomisk situasjon her i landet. Da vil folk klage nok og vi bruker oljepenger. 

Anonymkode: 4981f...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...