Gå til innhold

Hvorfor er markedsverdi så provoserende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

123entotre123 skrev (På 10.5.2024 den 17.47):

Blir ikke provosert i det hele tatt. 

Det som er litt rart med å diskutere dette, er at man sier rett ut at kvinners verdi måles i utseende/seksuell attraksjon, og at denne attraksjonen har svimlende kort holdbarhetsdato. Man "går ut på dato" ganske tidlig, lenge før man er ferdig å menstruere til og med. Hva er det rare tenker du kanskje, jo, jeg har litt vansker med å da forstå hvorfor man skal binde seg til èn mann? Det sies jo da at menn ikke er tiltrukket av en "moden"/eldre kvinne, og det kan da ikke være særlig fint å være i et forhold/være gift med noen man ikke tiltrekkes av? Man har jo også dette med at menn ikke vil ha en kvinne som har hatt sex med mange menn - unntaket er jo om hun er ung, da er på en måte alt lov, men nærmer hun seg 30-årene så er det visst avskyelig.

Hadde jeg vært ung kvinne i dag og visst alt jeg vet nå, så hadde jeg aldri gått inn i et forhold og jeg hadde pult rundt til klamydia tok meg. Er jo tross alt ingen lærere som sier til oss at hallo, du går ut på dato i det du passerer 30, og selv om du er gift har ikke det noe å si - går mannen din ifra deg eller er utro mot deg (det er nesten garantert å skje at han er utro da den moderne mannen mangler både selvkontroll og moral) og du ønsker å ta ut skilsmisse, så er du alene for alltid. 

En annen ting som også er rart, er at menns verdi ikke diskuteres på samme nivå som kvinners. Joda, kvinner i 40+ årene er kanskje ikke på toppen av næringskjeden livet ut, men de fleste menn er aldri det - og vil ikke være det. Jeg kan ikke huske å ha sett samme "drittslengingen" mot menn som det er mot kvinner når det kommer til alder og markedsverdi. Det er , eldre menn som tjener godt nok til at de klarer å ro i land en 20-åring. 

Markedsverdien til kvinner i 20-årene er høyest. Greit. Markedsverdien til menn er generelt lav med mindre de oppfyller visse kriterier (høyde, utseende, kropp, inntekt, sosial status ++). Menn flest tiltrekkes mest av unge kvinner. De færreste unge kvinner vil ha et seriøst forhold til en veldig mye eldre mann, men har gjerne sex med en. 

Det er noe som ikke går opp her. Jeg undrer meg litt over den klagestormen fra ufrivillig single menn (eller menn i ufrivillig sølibat blir nok det riktige). Jeg tror svaret ligger litt i alt dette; de vil bare ha kvinner de ikke kan få. Noe som er et paradoks når de klager på kvinners høye krav. 

Så nei, markedsverdi-debatten er ikke provoserende i den forstand, det er bare at den er temmelig ensporet og lite behjelpelig i det store og hele bildet. Må understreke at jeg da også ser på det å være i et forhold med en mann/gifte seg ser ut til å være et gigantisk tapsprosjekt og en enormt dårlig investering. Jeg håper ikke det sitter damer på 40+ der ute og gråter for dette, for tro meg, dere klarer dere fint uten. 

Slik jeg forstår tankegangen til TS, så burde kvinner bli flinkere til å akseptere sin attraktivitet. Lik som menn burde gjøre dette. 
 

Kvinner vil ha attraktive menn uansett hvor gammel kvinnene er. Menn vil ha attraktive kvinner uansett hvor gammel mennene er. Det fører til at kvinner i en viss alder tiltrekkes menn som tiltrekkes unge kvinner. Enkelt sagt, Ingen vinner. 
 

Mange menn og kvinner forstår at deres «markedsverdi» er gitt og vil også endre seg. Første vi lærer er jo å finne den «ligaen» vi passer inn i. Så eldes vi, livet skjer på godt og vondt. Jeg mistenker at de som har vanskeligheter med å forholde seg til dette, er mennesker som har lekt seg i de øvre ligaene og som ikke klarer å akseptere at de stadig rykker ned. Noe som ikke er noe galt

 

Anonymkode: 7edc5...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Slik jeg forstår tankegangen til TS, så burde kvinner bli flinkere til å akseptere sin attraktivitet. Lik som menn burde gjøre dette. 
 

Kvinner vil ha attraktive menn uansett hvor gammel kvinnene er. Menn vil ha attraktive kvinner uansett hvor gammel mennene er. Det fører til at kvinner i en viss alder tiltrekkes menn som tiltrekkes unge kvinner. Enkelt sagt, Ingen vinner. 
 

Mange menn og kvinner forstår at deres «markedsverdi» er gitt og vil også endre seg. Første vi lærer er jo å finne den «ligaen» vi passer inn i. Så eldes vi, livet skjer på godt og vondt. Jeg mistenker at de som har vanskeligheter med å forholde seg til dette, er mennesker som har lekt seg i de øvre ligaene og som ikke klarer å akseptere at de stadig rykker ned. Noe som ikke er noe galt

 

Anonymkode: 7edc5...d28

Stian er 48 år. Har god inntekt som toppleder, og etter at eldste barnet flyttet hjemmefra kort tid etter skilsmissen ifjor, så er han nå klar å finne seg en ny livspartner. Noen som kan følge med på lange turer med tung pakking, men som også setter pris på en Opera helg i Berlin. Som han kan snakke om jobben med, og som han kan se opp til og beundre for mer enn naturlig skjønnhet. 

I hvilken liga er Stian som tilfeldigvis er høy, godt trent, empatisk og ansiktspen? Med en formue på godt over 10 miljoner. 

Svaret er at han spiller i Stian ligaen, der ikke noen kvinne på 20 år har noen sjans å kvalifisere seg, uansett hvor pen og hyggelig hun er. 

Markedsverdi og ligaer er kun tull. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er du en singel kvinne, så har alle single menn du ikke har lyst til å date lavere markedsverdi sett fra ditt ståsted, basert på de kriteriene som er viktig for deg.

Anonymkode: 4c3f0...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...