Gå til innhold

Ulik sexlyst på samboer og meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi er 31 år og har sex 1-5 hver dag. Hadde også sex 1-5 ganger hver dag med eksen, som jeg var sammen med i 14 år.

Jeg har aldri skjønt helt det med at sexen dabber av... Sex blir jo ikke mindre digg eller bra med årene? Snarere tvert imot vel? Hvis man er i forhold, har ligget mye med hverandre, opparbeidet seg erfaring om hverandre og med sex med hverandre, har øvd masse på sex med hverandre (hehe)... Er det ikke logisk at sexen da bare blir bedre og bedre egentlig? Jo mer man øver, jo flinkere blir man jo vanligvis? Og i tillegg blir man jo bedre kjent, finner ut mer og mer om hva som funker for hverandre, for seg selv, for partner, felles osv? Og hvorfor skulle man isåfall evt bli lei av noe som bare blir bedre og bedre? 

Noen må gjerne forklare det for meg, for jeg har aldri skjønt det egentlig.
Tenker jo egentlig litt det samme om forholdet generelt, men i denne tråden er det jo sexen det gjelder da.

Hva tenker dere andre? Hvorfor mener dere andre motsatt av meg?
Skjønner det oppriktig ikke, så håper noen kan forklare hvordan dere resonnerer rundt det. :) 

Anonymkode: 7ffe1...c7c

Tja. Det blir som å spise sjokoladekake hver dag. Selv om man blir rutinert kakebaker, og finner ut hva som funker og hva man foretrekker og kakene blir bedre og bedre for hvert år, så blir man jo lei av sjokoladekake etter hvert likevel.

Anonymkode: 09676...092

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sex dør i de fleste forhold, svært få klarer å rette oppe dette.

Når sexlyst er ulik vil forholdet aldri gå i lengden, så like greit å gi det opp. Let it go :) 

Sexlivet må fungere, punktum.

Anonymkode: c2c67...532

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tja. Det blir som å spise sjokoladekake hver dag. Selv om man blir rutinert kakebaker, og finner ut hva som funker og hva man foretrekker og kakene blir bedre og bedre for hvert år, så blir man jo lei av sjokoladekake etter hvert likevel.

Anonymkode: 09676...092

Hmm, tydeligvis ikke jeg/de jeg har vært sammen med da, men noen åpenbart da. 

Men for de som mener de blir lei av å ha sex med den samme, men vil ha med andre? Hva er logikken der?
Særlig siden det som oftest er dårligere å ha sex med noen andre for første gang vs den du har øvd masse med og blitt god på å ha sex med? Det er jo enda mer ulogisk for meg. :P 

Anonymkode: 7ffe1...c7c

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei.

Dere som har vært kjærester i mange år eventuelt også er gift.

Hvor ofte har dere sex? Sexen kan avta litt når man har vært sammen i masse år.

Jeg og samboer har vært sammen i over 10 år. Sex kanskje rundt 1 gang hver 2 til 3 mnd. Jeg har større sexlyst enn samboer noe som kan være litt tungt å vanskelig til tider. Jeg må av å til tilfredstille meg selv og det har ikke samboer noe problem med. Vi er ganske åpen slik.

Hilsen en kvinne i 30 årene. 😊

Anonymkode: fa71e...c61

Er ikke det her i ferd med å bli et samfunnsproblem da..?.menn med pikk en bare kan pisse med.?

Og hvor i bildet av ekstremt lave fødselstall finner vi impotente menn.?..ofte med veldig lave spermtall?

Jeg tror tiden er overmoden til å fjerne østrogenhermerne vi bader i til hverdags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Par i 40 årene. Sammen i 20 år og har to ungdommer. Sex 3-4 ganger i mnd. Jeg har mye større lyst enn henne. Forskjellene begynner desverre tære på forholdet. Hun sier selv hun vet det er lite, hun er veldig glad i meg men vet ikke hvorfor lysten ikke er der. Sier hun skal jobbe med å slappe av og leve livet men får det ikke til. 

M48

Anonymkode: 60c46...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Par i tidlig 40 årene. Svært lite sex, kanskje 2-3 ganger i år…

Jeg har masse lyst, men ikke på han. Etter mange år sammen blir spenningen borte, og den trenger jeg. Har aldri vært utro, men tanken har absolutt slått meg. 

Anonymkode: 4e839...67c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Par, med nesten 10 års aldersforskjell, en i midten av 30 årene og en i midten av 40 årene og 4 barn. Har vell sex omtrent en gang i kvartalet... mannen har dalende sexlyst... kjipt, men forholdet og familien er uansett viktigere enn sexlivet vårt... så jeg blir 🫶.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Par i tidlig 40 årene. Svært lite sex, kanskje 2-3 ganger i år…

Jeg har masse lyst, men ikke på han. Etter mange år sammen blir spenningen borte, og den trenger jeg. Har aldri vært utro, men tanken har absolutt slått meg. 

Anonymkode: 4e839...67c

Hmm, er det spenningen som mangler eller er det noe mer? Det er jo mulig å sprite opp sexen. Hvordan tenner du deg selv på egenhånd?

Høres ut som forholdet er i fare. Har han stor sexlyst?

Anonymkode: 49ba3...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hmm, er det spenningen som mangler eller er det noe mer? Det er jo mulig å sprite opp sexen. Hvordan tenner du deg selv på egenhånd?

Høres ut som forholdet er i fare. Har han stor sexlyst?

Anonymkode: 49ba3...fcc

Det er i grunn bare slik at jeg ser at vi ikke matcher så godt seksuelt lengre som vi gjorde før.
Det er gjerne utrofantasier som tenner meg på egenhånd. 
Forholdet er definitivt i fare. Han vil gjerne ha mer sex enn vi har nå. Det er jo veldig trist siden jeg er enormt glad i ham…
 

Anonymkode: 4e839...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Par i 40 årene. Sammen i over 20 år. Sex 2-3 ganger i uken. Kunne gjerne vært dobbelt så mye for min del, men det er til å leve med. Sex hver tredje måned hadde vært uaktuelt for min del. Jeg hadde avsluttet forholdet.

Anonymkode: e3268...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sammen i over 15 år, og har vel sex gjerne ca 10-12 ganger i året. Er trøtte og slitne i hverdagen begge to stortsett. Lysten er der for min egen del, men vil ikke hele veien være den som tar initiativ.Etterlyste mer initiativ fra han for flere år siden, men dabber stortsett av etter en kort stund. 

Anonymkode: 377ee...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2024 den 19.26):

Hei.

Dere som har vært kjærester i mange år eventuelt også er gift.

Hvor ofte har dere sex? Sexen kan avta litt når man har vært sammen i masse år.

Jeg og samboer har vært sammen i over 10 år. Sex kanskje rundt 1 gang hver 2 til 3 mnd. Jeg har større sexlyst enn samboer noe som kan være litt tungt å vanskelig til tider. Jeg må av å til tilfredstille meg selv og det har ikke samboer noe problem med. Vi er ganske åpen slik.

Hilsen en kvinne i 30 årene. 😊

Anonymkode: fa71e...c61

Tror de forholdene som ikke ryker er de der man er samkjørte på lyst. Her er sex ikke første prioritet for noen,men godt og fint når vi har det. Begge er fornøyde. Problemet starter ofte når en er misfornøyd.

Anonymkode: 43cc3...a62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 1.09):

Par i 40 og 50 årene, vi har 5 barn, vi har sex 2-3 ganger for dag🫣vi har ikke alltid samleie så mange ganger, eller orgasme så mange ganger, noen gang ønsker mannen min orgasme, noen ganger jeg, men vi har stortsett samleie 2 ganger for dag, vi bruker sex leker når vi føler for det, vi elsker når vi føler for det, eller så har vi bare rå sex. Vi er begge enige at sex fører oss nærmere, å bruker derfor mye tid iløpet av dagen til flørt og berøring

Anonymkode: 55055...043

Wow 👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: 37799...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 41, han er 37, gift og har tre barn. Det varierer, kan være hver dag en periode, også kan det gå en ukes tid før neste gang. Gjerne pause når jeg har mensen, evnt en bj til han da. 

Noen ganger er vi rett og slett ikke kåte, men vi vet at ofte hjelper det å bare gjøre det, så kommer lysten fort. Vi piffer opp litt med sexy undertøy til meg, masserer hverandre, jeg tenner på at han er dominant, noe som ikke ligger helt naturlig for han, men vi øver. (f.eks om han fingrer meg, så bestemmer han at jeg ikke får lov å komme før han sier det jeg får lov, det setter virkelig sexlyst på oss begge i taket:) 

Jeg er nok mest styrt av syklusen min, blir ekstra kåt rundt eggløsning. Vi kysser, holder hender og sitter inntil hverandre hver dag. Så føler at vi har god intimitet og har det godt sammen. 

Anonymkode: 4a38a...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Par 45. Tre barn, sammen i 15 år. Sex normalt 1-2 ganger i året etter siste barnet kom. Hittil i år samleie én gang, blitt sugd én gang. Fingret henne to ganger (hun vil ikke bli slikket). Synes det er ordentlig nedtur da jeg kunne hatt sex hver dag med henne. Vi har grei dialog om det, heldigvis. Hun sier samleie er blitt vondt for henne, hvorpå jeg har sagt at jeg gjerne kan redefinere sexlivet vårt til at jeg kan bruke bare fingre og vibratorer på henne, men det har foreløpig ikke gitt resultater. Jeg vil uansett ikke presse henne. Forøvrig er forholdet bra 😀

Anonymkode: caf14...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tror de forholdene som ikke ryker er de der man er samkjørte på lyst. 

Anonymkode: 43cc3...a62

Åpenbart😊

Om man har sex daglig eller 1 gang i året er uvesentlig. Som du sier, poenget er om man er «samkjørte» eller ikke.

Vi har igjennom forholdet hatt store svingninger når det kommer til sex. Fra daglig de første årene, til 1.5 år uten sex på det lengste.

Nå har vi sex en og annen sjelden gang og sexen er veldig bra når vi har den.

Nøkkelen til at ting flyter og vi har det bra når det gjelder den seksuelle relasjonen, er Nettop at vi er så samkjørte og kompatible😊

Anonymkode: 98434...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemet her er at jeg føler at det alltid er jeg som må ta initiativet til sex.. Personen jeg er gift med ta sjelden initiativ, jeg har tatt det opp å vi har pratet flere ganger om hva jeg føler om akkurat det. Sier hun skal prøve å bli flinkere til å ta litt mere initiativ. Har ikke gått helt bra, og jeg klarer ikke helt å la være å gjøre det heller..

Sex skjer faktisk ikke av seg selv. Jo kanskje hos noen. Slutter jeg å ta initiativ så blir det vel heller ingenting.. Men sexen er fantastisk når vi først har det.

Anonymkode: fa71e...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Problemet her er at jeg føler at det alltid er jeg som må ta initiativet til sex.. Personen jeg er gift med ta sjelden initiativ, jeg har tatt det opp å vi har pratet flere ganger om hva jeg føler om akkurat det. Sier hun skal prøve å bli flinkere til å ta litt mere initiativ. Har ikke gått helt bra, og jeg klarer ikke helt å la være å gjøre det heller..

Sex skjer faktisk ikke av seg selv. Jo kanskje hos noen. Slutter jeg å ta initiativ så blir det vel heller ingenting.. Men sexen er fantastisk når vi først har det.

Anonymkode: fa71e...c61

Dette er som å lese noe jeg selv skulle ha skrevet. Jeg har det akkurat slik. Men har forsøkt la være ta så mye initiativ. Sexen er definitivt best når hun også tar initiativ. Da føles det mye mer ekte at hun også har lyst. 
M48

Anonymkode: 60c46...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2024 den 22.25):

Næ det blir vel 8-10 ganger i året alt ettersom. I tillegg til hver gang fruen er kåt etter å ha vært på byen (og ikke fått napp hos noen andre). Er ikke noe spennende å ha sex med samme person etter 10år. Liksom ikke spesielt gira. Kan heller masturbere. 

Anonymkode: 5512c...3e3

Så du overlater all spenningen til din kone? Lite kreativt og kjedelig adferd. Dette tolker jeg som passiv aggressiv handling.

Anonymkode: f8705...bf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du overlater all spenningen til din kone? Lite kreativt og kjedelig adferd. Dette tolker jeg som passiv aggressiv handling.

Anonymkode: f8705...bf5

Godt sagt ❤️ 

Anonymkode: 37799...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...