Gå til innhold

Sette av mine sparepenger til bonusbarn også?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har mulighet så ville jeg også spart til bonussønnen. Selv om han får mindre, så er det sånn livet er - urettferdig. 

Ville spart i ditt eget navn til begge barna da. 

Anonymkode: 2e719...baf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare spar til ditt eget barn. All statestikk tilsier at dere uansett skiller lag på et eller annet tidspunkt. Bruke de pengene på ditt eget barn i stede. 

Anonymkode: a589a...989

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig med deg, men ikke kall barnet «bonusen». 

Anonymkode: 71c9e...427

Hva som er galt med det?

Anonymkode: 0b564...5b5

AnonymBruker
Skrevet

Ville spart likt. Vi har to biologiske barn og et fosterbarn, sparer likt til alle tre. Barna vet det ikke. Sparer på konto i vårt navn så i teorien kan vi gjøre hva vi vil med dem og vurdere selv dersom fosterbarn skal hjem igjen til sin biologiske familie. 

Besteforeldrene til barna sparer i fond til dem, de sparer likt til alle tre. 

Anonymkode: 5ec99...0c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer ikke at stefar sparer til mitt særkullsbarn. Vi sparer felles til felles barn og så sparer jeg til mitt særkullsbarn. Det er en grei ordning for oss

(særkullsbarnets far er ikke i bildet - etter eget valg)

Anonymkode: 7b5f8...880

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, de er ikke dine egne. Ikke-biologiske barn er, og kan ikke bli, en annens. Man kan være en coo-coo å bruke resurser på en unge som ikke tilhører en, men barnet har en familie (mor og far). Jeg hadde aldri godtatt at noen annen kvinne innbilte seg at hun var "mora" til min unge. Hadde sett på det som utrolig frekt. Man kan være en støttende voksen, men aldri late som man er foreldre til ett barn som ikke er ens.

Anonymkode: 1803a...0ff

Tror du misforstod hvor jeg ville med innlegget:

Det at jeg ville ansett dem, og behandlet dem, som mine egne betyr ikke at jeg vil erstatte den andre foreldren. Forholdet dem i mellom er noe som jeg absolutt ville respektert og støttet opp under så langt det lot seg gjøre.

Men jeg ville absolutt behandlet dem og behandlet dem som like. Tatt like mye ansvar for dem og tilbudt like mye kjærlighet til begge. Det skulle ikke være noen forskjell så langt det lot seg gjøre. De samme regler, goder og rammer skulle gjelde for alle. De ville vært familiens regler

Om jeg snur på flisa og det hadde vært mitt barn som ble en del av en ny familie, ville jeg absolutt ønsket at hun nye åpnet sine armer for mine barn. Vi voksne måtte selvsagt snakke om hva som gjelder og hvem som skal gjøre hva... men det er ikke noe barnet skulle måtte lid for / tenke på / bekymre seg over.

PS: Det er ikke biologi som avgjør hvem som er familie. En mor eller far som ikke engasjerer seg i barnets liv og hverdag er ikke en forelder. Det er den som er der over tid, som støtter i dårlige tider og jubler i gode. Det er den som er forelder. Hvis valget er mellom en fraværende mor eller far ... versus en deltagende bonus mor/far er det lett å peke på hvem som er forelderen. Jeg vil tippe svært mange skillsmissebarn vil si det samme. "X er kanskje min biologiske far, men det er Y som er pappa".

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bonusbarnet sin nor er ute av bilde, så nei det har ikke en mor annet enn på papiret. 

Anonymkode: 6ef5a...478

Ute av bildet nå kanskje, men når hun dør arver bonusbarnet henne. 

Anonymkode: 8c266...690

AnonymBruker
Skrevet

Sparer likt til alle barna, men sparingen starter når barna bor med meg. Det vil si at mitt egen datter får fra fødsel, de andre fra den måned vi flyttet sammen. Jeg eier alle kontoer,  men de er merket med navn til det aktuelle barnet. Selv om sluttsummene blir ulike, har jeg vært rettferdig mot barn som er under min omsorg. 

Anonymkode: ddacd...792

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eg sparer til bonusbarnet og til fellesbarn . Her ble det opprettet fond for begge ungene når minstemann ble født tidligere i år. Også bonusbesteforeldre sparer til begge to sånn dei skal få evt til bunad, førerkort eller bolig. 

Anonymkode: e2299...9f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...