AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #41 Skrevet 10. mai 2024 Får kattepasseren flere tusen for å se etter katten?? omg si ifra så kan jeg passe den katten neste gang. Anonymkode: f6c2f...636 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #42 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er bortreist en måned og en nabo passer katten min. Jeg kjøpte inn for og snacks før jeg dro, og ga beskjed om matrutiner. Jeg sa at hvis det var noe katten trengte fikk han sende meg et vippskrav, men tenkte at det kan jo ikke være mye siden det meste var kjøpt inn. Nå 3 uker senere renner det inn med vippskrav med snacks som han kjøper på Meny (som er en dyr butikk), istedenfor å gå til nærmeste dyrebutikk og kjøpe noe av kvalitet. Har gitt flere høflige beskjeder om at katten skal ha snacks og våtfor én til tre ganger i uken, og at jeg foretrekker at det jeg har kjøpt inn blir brukt. Fikk melding om at katten har fått våtfor til nesten hvert eneste måltid, og at det jeg har kjøpt inn fra Dogman nå ikke er spist opp, men at katten ikke liker "helsekost våtfor", og at kattepasser har vondt i foten så for han er det tungvint å reise inn til byen og handle på Dogman, men siden han har Meny rett over gaten er det SÅ lettvint å kjøpe snacks. Jeg skrev da at han får kjøpe frossen sei katten som våtfor en til to ganger i uken, men fikk ikke noe svar. Jeg er ikke interessert å betale i dyre dommer for alt dette godteriet som kattepasser har kjøpt på Meny, og ikke er det bra for katten heller. Får da til svar at katten er så søt og at han er helt forelsket i katten, og katten liker så godt det han får nå. Kattepasser mener jeg er veldig streng som ikke gir katten våtfor eller godteri daglig.😠 Anonymkode: 86bbd...0d5 😅😅😅😅 vel vel. Og hva skjer o du ikke betaler? Anonymkode: 463a9...87c 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #43 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Får kattepasseren flere tusen for å se etter katten?? omg si ifra så kan jeg passe den katten neste gang. Anonymkode: f6c2f...636 Ja, han får tusen kroner uken=4 tusen. Ingen gjør noe gratis eller som en tjeneste lengre. Ts Anonymkode: 86bbd...0d5 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #44 Skrevet 10. mai 2024 lillevill skrev (24 minutter siden): Sånn går det når du skal ha "billig" dyrepass. Neste gang spar opp penger til å ha katten på kattehotell. Da vet du i det minste hva det vil koste. Jeg ønsker ikke at katten er på pensjonat da han ikke har det bra der. Han blir stresset og syk av smitte fra andre katter/skadet i slåsskamp og det ønsker jeg ikke. Ts Anonymkode: 86bbd...0d5 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #45 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Uff. Han ødelegger jo dietten til katten din. Katten vil jo selvfølgelig velge godteri til hvert måltid, slik som et barn ville gjort. Nå blir tennene til katten også et problem. Helt utrolig at han mener du skal betale for noe katten ikke trenger. Katten har tørrfôr. Syns denne kattepasseren er uansvarlig og frekk. Han kunne takket nei til ansvaret. Hvor mye vetaler du han i uka? Anonymkode: b0e0e...d0c Tusen kroner uken. Da trenger han kun å gå 5 skritt over gangen, låse seg inn hos meg, bytte vann/mat, plukke dritt ut av kassen hvis det er noe (som oftest er det ikke det, siden han går mest på do ute) og slippe ut katten og inn om kvelden hvis han ser katten. Er det fint vær ønsker katten å være ute både et og to døgn Ts Anonymkode: 86bbd...0d5 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #46 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om besteforeldre hadde barna en måned, og tok dem med på McDonalds til lunsj hver dag, godteri hver ettermiddag og kveld, Peppes Pizza til middag. Så hadde det vært greit for deg? Anonymkode: a1e38...d00 Og så sendt Vipps-krav fordi de måtte jo på McDonalds da det er så tungvint å lage mat ... Anonymkode: 76305...7bd 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #47 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, han får tusen kroner uken=4 tusen. Ingen gjør noe gratis eller som en tjeneste lengre. Ts Anonymkode: 86bbd...0d5 1000 kr uka?? Shit fuck da bør han faen meg høre etter i allefall Anonymkode: 5430d...c77 3
klarinetta Skrevet 10. mai 2024 #48 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, han får tusen kroner uken=4 tusen. Ingen gjør noe gratis eller som en tjeneste lengre. Ts Anonymkode: 86bbd...0d5 Dette tror jeg ikke på 🤪
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #49 Skrevet 10. mai 2024 klarinetta skrev (2 minutter siden): Dette tror jeg ikke på 🤪 Hva er det du ikke tror på? Jeg får meg ikke til å be naboen passe på katten gratis en hel måned. Kattepensjonat koster 4-6000 for fire uker det også, men da er maten inkludert da. Ts Anonymkode: 86bbd...0d5 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #50 Skrevet 10. mai 2024 Virker ut som du overdramatiserer litt og kattepasseren du har funnet er en dust. For 1000 kroner uken så burde han klare å følge enkle instruksjoner om foring av katten. Men at katten skal få store tannproblemer iløpet av 4 uker på grunn av Sheba våtfor, det tror jeg er sterkt overdrevet. Du skulle aldri gitt noen åpning for at du ville vippse extra, med mindre han gikk tom for kattemat. Anonymkode: 28f76...4cf 4
Tabris Skrevet 10. mai 2024 #51 Skrevet 10. mai 2024 Du må jo sette grenser, TS. Si fra at du setter pris på alt han gjort for katten, men at du fra nå av ikke kommer til å betale for mer enn [sett inn hva som er akseptabelt for deg], også følger du opp det. 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #52 Skrevet 10. mai 2024 Tabris skrev (1 minutt siden): Du må jo sette grenser, TS. Si fra at du setter pris på alt han gjort for katten, men at du fra nå av ikke kommer til å betale for mer enn [sett inn hva som er akseptabelt for deg], også følger du opp det. Har sendt han en ny melding om at han må begrense godteri til katten og at katten skal spise sunt. Naboen ble skikkelig fornærmet og skrev at han gjorde sitt beste🙄 Anonymkode: 86bbd...0d5 1
Tabris Skrevet 10. mai 2024 #53 Skrevet 10. mai 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Har sendt han en ny melding om at han må begrense godteri til katten og at katten skal spise sunt. Naboen ble skikkelig fornærmet og skrev at han gjorde sitt beste🙄 Anonymkode: 86bbd...0d5 Dere må bli enige om hva konkret "begrense" og "sunt" betyr, slik at kattepasser forstår hvilke utgifter som vil bli dekket og hvilke som ikke vil bli. 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #54 Skrevet 10. mai 2024 Tabris skrev (37 minutter siden): Dere må bli enige om hva konkret "begrense" og "sunt" betyr, slik at kattepasser forstår hvilke utgifter som vil bli dekket og hvilke som ikke vil bli. Har gjort det og nå er han fornærmet og sur. Han forstår ikke at kattemat fra rema ikke er bra nok for katten. Prøver å fortelle han om kornfritt for og råfor og at han skal få kokt fisk og ikke Shiba som er full av sukker og null næring, men han motsier meg og sier det er bra for katten og av katten katten elsker det. Har sagt at han kun får dekket utgifter til en blokk med billig frossen sei til katten. Ts Anonymkode: 86bbd...0d5 3
Paneera Skrevet 10. mai 2024 #55 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): troller du? Du fremstiller det som om det er du som gjør kattepasseren en tjeneste. Det er omvendt. Kattepasseren gjør deg en tjeneste. Du må innrette deg, eller betale for et profesjonelt dyrehotell. Anonymkode: 543d8...7f2 Nei. Kattepasser kan ikke kreve at TS skal betale for annet enn avtalt mat. Han kan ikke kjøpe hva han vil til katten og sende regningen til TS. Da får kattepasser betale for dette selv. 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #56 Skrevet 10. mai 2024 Si at hvis mer blir kjøpt nå, så blir det på h*ns regning Anonymkode: 84c39...b19 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #57 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Si at hvis mer blir kjøpt nå, så blir det på h*ns regning Anonymkode: 84c39...b19 Han unnskylder seg med at jeg ikke hadde kjøpt nok snacks og våtfor til katten (det stemmer)og at han ikke orker /har helse til å dra på Dogman for å kjøpe det katten skal ha, derfor går han til Meny som er over gaten. Katten MÅ ikke ha våtfor og snacks, han kan kjøpe frossen sei på Meny som metter lengre og er sunn. Ts Anonymkode: 86bbd...0d5 1
Apis Skrevet 10. mai 2024 #58 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er helt enig med deg ts, synes det er en jævla uting, vedkommende vil leke katteeier og skjemme bort katten med alt den mener den skal ha, men du skal betale, og attpåtil skal vedkommende diskutere med deg hva som er best for dyret ditt. Jeg hadde aldri spurt vedkommende igjen, det er jo dritskummelt. Anonymkode: 5430d...c77 Gjett om kattepasseren gjør dette for å slippe å passe katt igjen.
got2go Skrevet 10. mai 2024 #59 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Absolutt-jeg informerte passeren. Ts Anonymkode: 86bbd...0d5 Da sender du en mld og skriver at du kommer ikke til å betale for mer mat til katta da du har ordnet med den maten den skal ha. Om dyrepassrr vil gi annen type mat/snacks så må det betales av duøyrepassers egen lomme. Vær tydelig, og sørg for at beskjeden blir forstått! 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #60 Skrevet 10. mai 2024 Apis skrev (46 minutter siden): Gjett om kattepasseren gjør dette for å slippe å passe katt igjen. Det gjør han ikke, men han synes synd i katten, er sta og har ikke peiling på kattens kosthold. Ts Anonymkode: 86bbd...0d5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå