Gå til innhold

Dyrepasser som ruinerer meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er bortreist en måned og en nabo passer katten min.

Jeg kjøpte inn for og snacks før jeg dro, og ga beskjed om matrutiner.

Jeg sa at hvis det var noe katten trengte fikk han sende meg et vippskrav, men tenkte at det kan jo ikke være mye siden det meste var kjøpt inn.

Nå 3 uker senere renner det inn med vippskrav med snacks som han kjøper på Meny (som er en dyr butikk), istedenfor å gå til nærmeste dyrebutikk og kjøpe noe av kvalitet.

Har gitt flere høflige beskjeder om at katten skal ha snacks og våtfor én til tre ganger i uken, og at jeg foretrekker at det jeg har kjøpt inn blir brukt.

Fikk melding om at katten har fått våtfor til nesten hvert eneste måltid, og at det jeg har kjøpt inn fra Dogman nå ikke er spist opp, men at katten ikke liker "helsekost våtfor", og at kattepasser har vondt i foten så for han er det tungvint å reise inn til byen og handle på Dogman, men siden han har Meny rett over gaten er det SÅ lettvint å kjøpe snacks.

Jeg skrev da at han får kjøpe frossen sei  katten som våtfor en til to ganger i uken, men fikk ikke noe svar.

Jeg er ikke interessert å betale i dyre dommer for alt dette godteriet som kattepasser har kjøpt på Meny, og ikke er det bra for katten heller.

Får da til svar at katten er så søt og at han er helt forelsket i katten, og katten liker så godt det han får nå. Kattepasser mener jeg er veldig streng som ikke gir katten våtfor eller godteri daglig.😠

Anonymkode: 86bbd...0d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men betaler du disse vippskravene? 

Anonymkode: 2f6ca...3ce

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær heller glad du har en dyrepasser som elsker katten din! 

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at det ikke er bra for helsen. For det er det ikke 

Anonymkode: b9ab5...749

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har betalt selvfølgelig men irriterer meg grønn.

Jeg sa det før jeg dro og har sagt det på tlf og på sms, at katten ikke skal ha våtfor daglig og forklart hvorfor mtp tenner og at den blir bortskjemt og ikke vil ha tørrfor etter en lang periode med dårlig våtfor, men det går bare gå inn.

Katten er min eiendom og jeg bestemmer over han, og da får pinadø kattepasseren rette seg etter det.

Er så lei av kattepassere i 60-70 årene som bare skal overøse katter med Shiba våtfor og gi godteri daglig☹️

Ts

Anonymkode: 86bbd...0d5

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker du må akseptere at en som bare er barnevakt ikke kan følge hverdagens helseregime like enkelt som deg.

Det blir som besteforeldre, som skjemmer bort barnebarn de ser litt sjeldent.

Hvis jeg passer på andres barn og dyr, så gidder jeg ikke å drive med oppdragelse, hvis snacks gir meg en lett vei ut.

Anonymkode: 543d8...7f2

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner avtaler virkelig ikke ting på forhånd.. snakket dere ikke samme og la en plan før du dro?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg tenker du må akseptere at en som bare er barnevakt ikke kan følge hverdagens helseregime like enkelt som deg.

Det blir som besteforeldre, som skjemmer bort barnebarn de ser litt sjeldent.

Hvis jeg passer på andres barn og dyr, så gidder jeg ikke å drive med oppdragelse, hvis snacks gir meg en lett vei ut.

Anonymkode: 543d8...7f2

Han får flere tusen for å passe katten og det er ikke mer stress å gi katten skikkelig mat fra dyrebutikken enn fra Meny.

Det blir jo det samme som at vi spiser potetgull og boller til alle måltider

Ts

Anonymkode: 86bbd...0d5

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (Akkurat nå):

Kvinner avtaler virkelig ikke ting på forhånd.. snakket dere ikke samme og la en plan før du dro?

Absolutt-jeg informerte passeren.

Ts

Anonymkode: 86bbd...0d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er bortreist en måned og en nabo passer katten min.

Jeg kjøpte inn for og snacks før jeg dro, og ga beskjed om matrutiner.

Jeg sa at hvis det var noe katten trengte fikk han sende meg et vippskrav, men tenkte at det kan jo ikke være mye siden det meste var kjøpt inn.

Nå 3 uker senere renner det inn med vippskrav med snacks som han kjøper på Meny (som er en dyr butikk), istedenfor å gå til nærmeste dyrebutikk og kjøpe noe av kvalitet.

Har gitt flere høflige beskjeder om at katten skal ha snacks og våtfor én til tre ganger i uken, og at jeg foretrekker at det jeg har kjøpt inn blir brukt.

Fikk melding om at katten har fått våtfor til nesten hvert eneste måltid, og at det jeg har kjøpt inn fra Dogman nå ikke er spist opp, men at katten ikke liker "helsekost våtfor", og at kattepasser har vondt i foten så for han er det tungvint å reise inn til byen og handle på Dogman, men siden han har Meny rett over gaten er det SÅ lettvint å kjøpe snacks.

Jeg skrev da at han får kjøpe frossen sei  katten som våtfor en til to ganger i uken, men fikk ikke noe svar.

Jeg er ikke interessert å betale i dyre dommer for alt dette godteriet som kattepasser har kjøpt på Meny, og ikke er det bra for katten heller.

Får da til svar at katten er så søt og at han er helt forelsket i katten, og katten liker så godt det han får nå. Kattepasser mener jeg er veldig streng som ikke gir katten våtfor eller godteri daglig.😠

Anonymkode: 86bbd...0d5

Ro deg ned, betal og smil. Og  så   må du slutte å reise fra katten din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har betalt selvfølgelig men irriterer meg grønn.

Jeg sa det før jeg dro og har sagt det på tlf og på sms, at katten ikke skal ha våtfor daglig og forklart hvorfor mtp tenner og at den blir bortskjemt og ikke vil ha tørrfor etter en lang periode med dårlig våtfor, men det går bare gå inn.

Katten er min eiendom og jeg bestemmer over han, og da får pinadø kattepasseren rette seg etter det.

Er så lei av kattepassere i 60-70 årene som bare skal overøse katter med Shiba våtfor og gi godteri daglig☹️

Ts

Anonymkode: 86bbd...0d5

troller du?

Du fremstiller det som om det er du som gjør kattepasseren en tjeneste. Det er omvendt. Kattepasseren gjør deg en tjeneste. Du må innrette deg, eller betale for et profesjonelt dyrehotell.

Anonymkode: 543d8...7f2

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg ts, synes det er en jævla uting, vedkommende vil leke katteeier og skjemme bort katten med alt den mener den skal ha, men du skal betale, og attpåtil skal vedkommende diskutere med deg hva som er best for dyret ditt. Jeg hadde aldri spurt vedkommende igjen, det er jo dritskummelt. 

Anonymkode: 5430d...c77

  • Liker 8
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

jeg tenker du må akseptere at en som bare er barnevakt ikke kan følge hverdagens helseregime like enkelt som deg.

Det blir som besteforeldre, som skjemmer bort barnebarn de ser litt sjeldent.

Hvis jeg passer på andres barn og dyr, så gidder jeg ikke å drive med oppdragelse, hvis snacks gir meg en lett vei ut.

Anonymkode: 543d8...7f2

Vet du hvor raskt en katt kan få en nyreskade?

Eller bli farlig overvektig - noe som er vanskelig å snu?

Eller få tannskade, som følge av lite tørrfor? 

Anonymkode: a1e38...d00

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Grosny skrev (Akkurat nå):

Ro deg ned, betal og smil. Og  så   må du slutte å reise fra katten din.

Jeg måtte reise på jobb og etterpå hjem  til mine gamle foreldre og hjelpe de pga sykdom.

Ts

Anonymkode: 86bbd...0d5

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (2 minutter siden):

Kvinner avtaler virkelig ikke ting på forhånd.. snakket dere ikke samme og la en plan før du dro?

Leser du ikke hi? 

Anonymkode: 829d8...176

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du ikke burde betale. Besteforeldre som skjemmer bort barnebarn betaler det gildet selv. Du må jo bare svarer at du betaler ut i fra det du har sagt. Annet får passeren bekoste. 

Anonymkode: 2f6ca...3ce

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

troller du?

Du fremstiller det som om det er du som gjør kattepasseren en tjeneste. Det er omvendt. Kattepasseren gjør deg en tjeneste. Du må innrette deg, eller betale for et profesjonelt dyrehotell.

Anonymkode: 543d8...7f2

Vil ikke ha katten på dyrepensjonat da katten blir stresset. Har prøvd det i en uke og fikk tilbake en ulykkelig katt 

Ts

Anonymkode: 86bbd...0d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes du ikke burde betale. Besteforeldre som skjemmer bort barnebarn betaler det gildet selv. Du må jo bare svarer at du betaler ut i fra det du har sagt. Annet får passeren bekoste. 

Anonymkode: 2f6ca...3ce

Om besteforeldre hadde barna en måned, og tok dem med på McDonalds til lunsj hver dag, godteri hver ettermiddag og kveld, Peppes Pizza til middag. Så hadde det vært greit for deg? 

Anonymkode: a1e38...d00

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv en melding ved neste vippskrav at det nå er nok. Eller nå. Katten har fått mer enn nok godis på kort tid.

 

Også ble dette en dyr lærepenge for deg dessverre trådstarter. Neste gang finner du en annen dyrepasser som ikke kjøper godis til katten hele tiden.

Anonymkode: 4c622...3d3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da svarer du at nå ha handler du ikke mere, du skal kun gi han tørrforet som du har fått før. Katten spiser om han er sulten! 

Anonymkode: 33628...07d

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...