Gå til innhold

Er ung ufør, men har lyst til å gjøre noe meningsfullt med livet nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Saken er at jeg har vært ungfør i mange år, og aldri jobbet i livet mitt. Jeg dømmer ingen andre, og jeg lar folk som kjenner meg få dømme meg, men jeg vil ikke at noen andre skal føle på misnøye eller lite verdt fordi at de ikke jobber. Jeg tenker Norge er en fin stat, som hjelper mennesker som ikke klarer å ta vare på seg selv. 

Jeg har aldri hatt økonomiske problemer, fordi jeg er veldig flink til å spare, og noen kaller meg for gjerrig eller grådig. Men jeg snylter aldri på andre. Jeg selv føler det er motsatt. Hvis det er en aktivitet jeg har sykt lyst til å gjøre og ikke vil være alene, spanderer jeg gjerne på en venn hvis hun/han vil være med, men ikke har råd selv. Jeg har også lånt bort masse penger her og der uten å få tilbake, noe jeg blir litt bitter for. Men jeg føler (det er mulig det er kun mine følelser og ikke ekte) at folk mener jeg ikke alltid trenger eller fortjener å få igjen, fordi pengene som kommer inn på kontoen min ikke er penger jeg har tjent fordi jeg har jobba. Men jeg er streng med meg selv og mye jeg ikke unner meg for å ha god nok råd til det jeg trenger og hva jeg virkelig vil ha. Men jeg har aldri snylta på noen andre enn foreldrene mine. 

Uansett, poenget med denne tråden er. Enten så vil jeg ha en jobb, hvor jeg kan tjene noe ekstra penger. Slik at jeg har mulighet til å spandere mer på venner, eller å bli med på mer aktiviteter som koster penger, eller bare kjøpe fine ting til meg selv, som jeg ikke kan ta meg råd til nå. Eller så ønsker jeg å gjøre noe frivillig arbeid, som virkelig har en nytte og betyr noe for noen. Jeg bruker å hjelpe familien en del, men jeg føler det er til tider overflødig. Så jeg ønsker virkelig ikke en overflødig veldedighets ting, det må være noe som gir mening. Noe som kan hjelpe noen på ordentlig. 

Anonymkode: a2c99...40a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jo helt feil tankegang, begynn med det. Du sier du er bitter fordi du har lånt bort penger du ikke får igjen. Det nytter ikke å være bitter på sånn, det eneste som nytter er å lære av det. Slutt å lån ut penger. 

Slutt også å spandere på andre. Der blir du også utnyttet. En person som i utgangspunktet ikke har lyst til å tilbringe tid med deg, vil automatisk få lyst når det du foreslår å gjøre plutselig blir gratis. 

Det er ikke normalt at voksne mennesker må bli spandert på for å være med på ting. Det kalles prioriteringer. Har man virkelig lyst så sparer man, eller sitter penger til side så de har råd til å være med. Så mitt  råd til deg er: sil ut disse vennene som ikke har råd. Vil du gå mer effektivt inn for å finne ut om de er venner verdt å spare på: foreslå for de at dere finner på ting som er gratis. Har de en unnskyldning da også så er det kroken på døra. 

Ekte venner blir med deg på ting UTEN at du må betale for gildet. 

Anonymkode: ff0c3...86a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så fint at du skriver at du har lyst på jobb eller noe å gjøre! :) Det viser at du vil noe med livet ditt. Det er bra! Jeg håper det lykkes! :)

Anonymkode: f9b4a...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...