Gå til innhold

Når i syklus ble du gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde samleie uten beskyttelse en dag etter mensen. Er det stor sannsynlighet  for graviditet? 

Anonymkode: 04c17...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, nei det husker jeg ikke. . . Har ikke vært gravid siden 1976. . . :gape:

Anonymkode: 51796...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har blitt gravid 2 ganger dagen etter mensen 

Anonymkode: 69aa7...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% avhengig av når du har eggløsning. Og med andre ord 100% individuelt. 

Vanlig å bli gravid 1 dag etter mensen, nei - men det skjer flere enn man skulle tro. Sperm lever i 5-6 dager inni deg. 

Anonymkode: c10e9...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekstremt usannsynlig. Eggløsning skjer på ca dag 14, så du skal ha mensen i over en uke for at det skal være en mulighet å bli gravid dagen etter mens. De som påstår de har blitt gravid rett etter mensen har enten ekstremt lang mens eller så har de telt fullstendig feil for det er ikke mulig med en vanlig syklus. 

Anonymkode: 97995...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så sannsynlig, men kan skje. Sjansen er større dersom du har korte sykluser. Eggløsning kan skje en god del tidligere enn dag 14. Jeg har typisk eggløsning på dag 9-10 av syklusen, og kan skje på dag 8 i blant (tempet en periode mens vi prøvde, så jeg er rimelig sikker på det, og jeg har korte sykluser). Min mens varer typisk varer i 5 dager, så da er det ikke så lang tid igjen til eggløsning når den er over. Om en stort sett har 28 dagers sykluser, eller lenger, med eggløsning på dag 14 eller senere, så er det lite sannsynlig. 

Anonymkode: a9a57...b47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ekstremt usannsynlig. Eggløsning skjer på ca dag 14, så du skal ha mensen i over en uke for at det skal være en mulighet å bli gravid dagen etter mens. De som påstår de har blitt gravid rett etter mensen har enten ekstremt lang mens eller så har de telt fullstendig feil for det er ikke mulig med en vanlig syklus. 

Anonymkode: 97995...0ac

Dette er faktisk 100% feil informasjon og tatt for gitt at en kvinne har syklus på mer enn 28 dager. 

Det er helt mulig med en persons vanlig syklus. For noen er det vanlig å ha syklus på mellom 21 og 26 dager f.eks. Mensen og fertilitetsvindu kan helt fint overlappe hverandre. Eggløsning skjer ikke 14 dager etter første blødning for alle, men som regel 12-14 dager FØR neste mensen. 

Har man mensen blødning som varer 6-7 dager, og har eggløsning dag 9-10 - så kan man helt fint bli gravid av at man har sex siste dag i mens f.eks da sperm lever i 6-7 dager.  Sett at sperm lever så lenge kan man bli gravid av å ha sex så tidlig som syklusdag 4 f.eks. 

Altså fullt mulig. Ikke alle - svært få i grunn har syklus på 28 dager. 

NÅR man kan bli gravid avhengiger av når man har eggløsning - dette varierer fra kvinne til kvinne og er ingen fast dag i syklus. Så selv om det er umulig med din syklus, betyr ikke det at det ikke er mulig for andre. 

 

Anonymkode: c10e9...bd6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...