Gå til innhold

Sliter med å føle St jeg faktisk gjør en jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette skjønner jeg kan virke rart… men jeg kommer fra et veldig travelt yrke og inn i et veldig lite travel stilling. Jeg synes det er en psykologisk spennende stilling- men en stilling uten målbare resultater( tar laaang tid å se resultat). Kort fortalt jeg er sykepleier fra hjemmesykepleien som har gått over i en miljøterapeut stilling i ett av landets høysikkerhetsfengsler. Jeg jobber med rolige fanger som oppfører seg eksemplarisk, men selvsagt strever med å være i fengsel. Så det er mye samtaler (med langsiktig mål om at vi skal få gode naboer når de engang slipper ut). 
Jeg får «hele tiden» høre at jeg gjør en fantastisk jobb fra min arbeidsgiver og andre. Men i forhold til min tidligere jobb så føler jeg på ingen måte at jeg gjør noe fra eller til. Jeg er i en avdeling hele dagen og er tilgjengelig for prat. Ingen faste avtaler, men har som regel 1-4 lengre samtaler pr vakt. Og mange gruppesamtaler om løst og fast.
Jeg trives svært godt, samtidig som jeg kjenner på at jeg egentlig ikke «gjør noe som helst». Dette er en jobb som krever ekstremt lite av meg som person i forhold til det jeg har vært vant til—— så i motsetning til før så har jeg nå overskudd utenom jobb også. Og det er deilig! 
 

Jeg lurer veldig på å søke en annen mer utfordrende jobb- men er da redd for å miste overskuddet jeg nå har fått. Er i overgangsalderen og har mye mindre energi enn før.
Er det noen som er i lignende situasjon der en føler at en ikke er «så viktig» i jobben men likevel jobber der og vil dele sine tanker? 

Anonymkode: 93cb5...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...